7

خوشنویسی ایران جهانی شد

  • کد خبر : 111052
  • 25 آذر 1400 - 15:46
خوشنویسی ایران جهانی شد

«برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران» به عنوان هفدهمین عنصر فرهنگی ناملموس ایران دقایقی پیش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، شانزدهمین نشست کمیته بین الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس که به صورت مجازی در حال برگزاری است، تنها سهمیه امسال ایران یعنی پرونده «برنامه […]

«برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران» به عنوان هفدهمین عنصر فرهنگی ناملموس ایران دقایقی پیش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

اولین پرونده میراث جهانی ناملموس ایران ا

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، شانزدهمین نشست کمیته بین الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس که به صورت مجازی در حال برگزاری است، تنها سهمیه امسال ایران یعنی پرونده «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران» را قبول کرد تا هفدهمین اثر ناملموس کشور در فهرست میراث ناملموس جهانی ثبت شود.

برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران اولین پرونده میراث جهانی ناملموس ایران است که در فهرست «برنامه‌های خوب پاسداری» به ثبت جهانی می رسد.

پرونده برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران، به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که طی چند دهه گذشته برای پاسداری از این هنر ایرانی اسلامی در ایران جریان داشته و تداوم دارد.

ثبت این پرونده ملی ضمن تایید دستاوردهای فرهنگی نهادهای متولی خوشنویسی ایران اعم از نهادهای دولتی و به ویژه مردم نهاد، خوشنویسی ایران به ثبت در فهرست میراث جهانی رسانده است./ فارس

 

انتهای پیام///

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=111052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi