4

پسرفت خودروسازان در طول ۱۰ سال گذشته

  • کد خبر : 101393
  • 19 مهر 1400 - 10:35
پسرفت خودروسازان در طول ۱۰ سال گذشته

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است، در حال حاضر کیفیت خودرو تولیدی نسبت به ۱۰ سال گذشته پایین‌تر است و لازم است خودروسازان برای بهبود کیفیت، برنامه کوتاه مدتی را در دستور کار خود قرار دهند. واردات خودرو به گزارش دانستنی انلاین، مجتبی یوسفی درباره واردات خودرو، گفت: هرچند برخی معتقدند، خودرو کالایی لوکس به […]

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است، در حال حاضر کیفیت خودرو تولیدی نسبت به ۱۰ سال گذشته پایین‌تر است و لازم است خودروسازان برای بهبود کیفیت، برنامه کوتاه مدتی را در دستور کار خود قرار دهند.

  • واردات خودرو

به گزارش دانستنی انلاین، مجتبی یوسفی درباره واردات خودرو، گفت:

هرچند برخی معتقدند، خودرو کالایی لوکس به شمار می‌رود اما باید به این نکته نیز توجه کرد که این کالا نه تنها لوکس نیست بلکه برخی افراد که با خرید پراید به دنبال تامین معاش خود هستند.

حدود ۷۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعال هستند و نباید به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که معیشت آنها تحت تاثیر قرار گیرد، اما نباید این نکته را نیز فراموش کنیم که مردم نباید هزینه سوءمدیریت انتصاب بسیاری از مدیران سیاسی در خودروسازی‌ها را پرداخت کنند.

وی در ادامه اضافه کرد:

اکنون اگر از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی گلایه کنیم که چراکه گرانترین خودروهای بی‌کیفیت را به مردم تحویل می‌دهند، پاسخ می‌دهند، که خودروسازی‌ها خصوصی است و توسط سهامداران اداره می‌شوند، اما زمانیکه حرف از حمایت و انتصاب مدیران می‌شود، ادعا می‌کنند که این شرکت‌ها، دولتی هستند.

  • ضرورت برنامه‌ریزی خودروسازان برای افزایش تولید و رشد کیفیت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروسازان باید در کوتاه مدت برای افزایش تولید و رشد کیفیت برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد:

مردم طی چند دهه گذشته از صنعت خودروسازی حمایت کردند اما این همراهی برای آن‌ها نتیجه‌ای نداشت.

حتی کیفیت برخی خودروها سال به سال بدتر نیز شد، به این معنا که خودروی تولیدی ۱۰ سال گذشته از خودرویی که اکنون تولید می‌شود، با کیفیت‌تر است.

یوسفی با اشاره به وجود انحصار و حمایت‌های همه جانبه از صنعت خودروسازی، ادامه داد:

با وجود اینکه خودروسازان در طرح‌های پیش فروش خودرو، یک سال زودتر پیش پرداخت را از مردم دریافت می‌کنند و قیمت خودرو هنگام تحویل به روز محاسبه می‌شود، مطالبات قطعه‌سازان پرداخت نمی‌شود که این وضعیت را باید بیانگر سوءمدیریت دانست.

  • واردات مشروط بر صادرات خودرو

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان، اظهار داشت:

در مصوبه خودرویی مجلس واردات مشروط بر صادرات خودرو یا خدمات حوزه خودرو، پیش بینی شده بود که با این رویه بدون فشار به منابع ارزی می‌توان خودرو وارد کرد و انحصار بازار را از بین برد.

این مصوبه در ماه گذشته موجب شد، قیمت خودرو کاهش پیدا کند زیرا خودروسازان و سفته بازان نگران تاثیرگذاری این مصوبه بر بازار شدند.

هرچند باید از تولید ملی حمایت کرد اما مردم نباید هزینه سوءمدیریت‌ها را با جان خود پرداخت کنند./ خانه ملت

 

انتهای پیام///

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=101393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi