4

خواب آلودگی و بی حالی فصل بهار و راه های درمان آن

  • کد خبر : 36062
  • 15 آوریل 2019 - 11:40
خواب آلودگی و بی حالی فصل بهار و راه های درمان آن

کرختی، خواب آلودگی و بی حالی فصل بهار یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر بسیاری از افراد می شود. در این نوشتار این مشکل فراگیر و راه های پیشگیری و درمان آن مورد بررسی قرار می گیرد.

کرختی، خواب آلودگی و بی حالی فصل بهار یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر بسیاری از افراد می شود. در این نوشتار این مشکل فراگیر و راه های پیشگیری و درمان آن مورد بررسی قرار می گیرد. با ماهمراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، میلاد تکسیبی روان شناس بالینی در این باره می گوید: طب سنتی هندی و طب سنتی ایرانی که وجه اشتراک بسیاری دارند، هر دو معتقدند که در فصل زمستان و سرما یک سری از سموم در بدن ما بلاک می شوند و همانند برف و یخی که در کوه ها می مانند و سفت می شوند و با شروع فصل بهار و گرما شروع می کنند به ذوب شدن و آب شدن.

این که گفته اند انسان جهان کوچک است واقعا درست است چون دقیقا همین اتفاق در بدن ما می افتد. یعنی با شروع بهار سمومی که در بدن ما وجود دارند از خواب زمستانی بیدار شده وارد خون و باعث غلظت آن می شوند.

مسئله دیگر این که در فصل زمستان برای خون رسانی و گرم نگهداشتن مغز باتوجه به این که مغز خیلی پرخون است و چون هوا سرد است مغز به خون بیشتری نیاز دارد، جریان اصلی خون در مغز و دیگر اعضای بدن بیشتر می شود.

در این فصل تمامی اعضای بدن پر خون می شوند به همین دلیل است که افراد مشکلاتی از قبیل حساسیت های پوستی، حسایت های فصلی، مشکلات مفصلی و … پیدا می کنند.

همچنین در این فصل کبد فعال تر می شود چون وظیفه کبد دفع سموم است. پس همه اعضای بدن به کبد کمک می کنند تا دفع سموم بهتر صورت بگیرد. از این جهت است که می گویند فصل بهار، فصل پاکسازی است.

راه های پیشگیری و درمان خواب آلودگی و بی حالی فصل بهار

خواب آلودگی و بی حالی فصل بهار

موارد زیر برای درمان کرختی، خواب آلودگی و بی حالی فصل بهار بسیار توصیه شده است:

  • باید در این فصل به مصرف غذاهای آبکی مثل سوپ و آش های رقیق و ترجیحا ترش مزه روی بیاوریم. خوردن غذاهایی از قبیل آش دوغ، آش گوجه سبز، آش آلو در این فصل توصیه شده است. همچنین از زرشک، آلو و اسفناج در پخت غذا ها استفاده شود.
  • نوشیدنی ها و دمنوش های ترش و ملس در این فصل بسیار مفید هستند. مثل دمنوش سماق که همراه با عسل یا نبات مصرف می شود. چون ابتدای بهار سرد و خشک و معتدل است و رو به گرمی می رود و هر فردی مزاج خاصی دارد، این نوع دمنوش ها برای تمامی مزاج ها مناسب هستند.
  • در این فصل چای سبز را جایگزین چای معمولی کنید چون چای سبز دارای آنتی اکسیدان است و خاصیت سم زدایی دارد و به سم زدایی بدن بسیار کمک می کند.
  • مصرف گوشت را در این فصل به کمترین مقدار برسانید و سعی کنید حبوبات را جایگزین آن کنید؛ زیرا حبوبات دارای پروتئین هستند و می توانند جایگزین گوشت قرمز شوند.
  • سبزیجات و میوه بیشتر ی مصرف کنید.
  • ورزش کردن را هرگز فراموش نکنید.

میلاد تکسیبی – روانشناس بالینی

 

 

میلاد تکسیبی – روانشناس بالینی

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=36062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi