3

خطرات جبران ناپذیر امواج تلفن همراه

  • کد خبر : 7818
  • 11 شهریور 1395 - 8:44
خطرات جبران ناپذیر امواج تلفن همراه

امواج تلفن همراه برای سلامتی ما بسیار خطرناکند. بهتر است از قرار دادن این وسایل هوشمند در جیب خود پرهیز کنید و مانع قرار گرفتن بدنتان در معرض امواج آن ها شوید. صحبت با تلفن در حال شارژ و استفاده بیشتر از یک ساعت از آن باعث کاهش اسپرم در مردان و بروز سرطان در زنان می شود.

#خطرات_امواج #تلفن_همراه #دانستنی #بیشتر_بدانیم

 امواج تلفن همراه برای سلامتی ما بسیار خطرناکند. بهتر است از قرار دادن این وسایل هوشمند در جیب خود پرهیز کنید و مانع قرار گرفتن بدنتان در معرض امواج ناشی از آن ها شوید. صحبت با تلفن در حال شارژ و استفاده بیشتر از یک ساعت از تلفن همراه باعث کاهش اسپرم در مردان و بروز سرطان در زنان می شود.

ارتباط امواج تلفن همراه با ناباوری

در حالی که در نظر کارشناسان هنوز هم دوگانگی‌هایی درباره اثرات مضر استفاده طولانی مدت از موبایل بر بدن انسان وجود دارد، شمار رو به افزایشی از مطالعات نیز ارتباط بین امواج تلفن همراه را با ناباوری در مردان و سرطان پستان یا بیماری‌های دیگر شناسایی کرده‌اند.

پیشتر، سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده بود که استفاده از گوشی‌های موبایل یا نزدیکی به برج‌های مخابراتی تلفن همراه به واسطه فرکانس رادیوئی ضعیفی که در آن ها به کار رفته نمی‌تواند مسبب خطرات جدی بر سلامت انسان باشد؛ اما مطالعات اخیر با چنین نظری مغایرت دارد.

به گزارش نچرال نیوز، پژوهشی از سوی محققان دانشگاه تکنیون در حیفا نشان داده است که استفاده از تلفن همراه حتی به مدت یک ساعت در روز هم می‌تواند باعث کاهش قابل ملاحظه تعداد اسپرم‌ها در مردان شود. یافته‌های این تحقیق که در مجله Reproductive Biomedicine Online منتشر شده، تأکید می‌کند نگه داشتن تلفن همراه در جیب شلوار که آن را نزدیک به بیضه‌ها قرار می‌دهد، همچنین صحبت کردن با آن در حالی که به سیم شارژ متصل است می‌تواند تعداد اسپرم‌ها را در مردان به طور مشکل‌آفرینی کاهش دهد.

نتایج مشابهی نیز چند سال پیش در تحقیقات مرکز طب باروری در کلینیک کلیولند گزارش شد که نشان می‌داد نگه داشتن تلفن همراه در حالت گفت‌وگو درون جیب (وقتی با هدست یا گوشی بلوتوس صحبت می‌کنید) یا به هر صورت نزدیک به بیضه‌ها، از کیفیت اسپرم مردان بشدت می‌کاهد. آن ها نمونه اسپرم ۳۲ نفر را در دو گروه مقایسه کردند و مایع منی گروهی را در معرض تابش فرکانس ۸۵۰MHz قرار دادند که بیشتر مورد استفاده این دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

تحقیق مذکور در واقع تأییدی بر تحقیقات قبلی بود که روی ۳۶۱ تن از مردان صورت گرفته بود و بر اساس نتایج آن مشخص شده بود کیفیت اسپرم در کسانی که از گوشی موبایل خود به میزان چهار ساعت در روز استفاده می‌کنند به طور قابل توجهی پایین‌تر از مردانی است که کمتر از این مدت سراغ تلفن همراه خود می‌روند.

تأثیر امواج تلفن همراه در ایجاد سرطان

این گزارش حاکی است که نگرانی‌های عمده دیگری علاوه بر این ها، درباره امکان ابتلا به سرطان به سبب انتشار امواج تلفن همراه وجود دارد. سرطان پستان در زنان و سرطان بیضه در مردان از جمله بیماری‌هایی است که گزارش‌های حاوی این نگرانی‌ها به آن اشاره می‌کنند.

کارشناسان توصیه کرده‌اند که رعایت برخی موارد در پیشگیری یا کاهش احتمال خطرات این گوشی‌ها مؤثر است؛ از جمله این توصیه‌ها می‌توان به گزارش یک گروه غیر انتفاعی به نام «حقیقت درباره سرطان» اشاره کرد که به اجتناب از نگه داشتن گوشی نزدیک به گوش و در عوض استفاده از هدست یا گوشی سیمی یا حتی صحبت از طریق بلندگوی تلفن همراه تأکید دارد.

این گزارش اضافه کرده است حتی وقتی تلفن همراه از طریق هدست مورد استفاده قرار می‌گیرد نباید آن را نزدیک نقاطی چون بیضه یا پستان یا مغز نگاه داشت. علاوه بر این تا حد امکان باید سعی کرد مکالمات و استفاده‌های کوتاه تر و کمتری داشت تا خطر انتشار و اثرگذاری امواج آن بر بدن کاهش یابد. نگه داشتن گوشی به حالت روشن و نزدیک به تختخواب نیز از جمله عواملی در این گزارش محسوب شده که احتمال خطر را افزایش می‌دهد.

منبع: دکتر سلام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi