3

حرکت مسئولیت اجتماعی به سمت مدیریت اثربخش در حوزه های مختلف

  • کد خبر : 127747
  • 22 آگوست 2022 - 18:09
حرکت مسئولیت اجتماعی به سمت مدیریت اثربخش در حوزه های مختلف

کارگاه آموزشی دومین دوره جشنواره روابط عمومی مسئولیت اجتماعی با همکاری دپارتمان آموزش رسانه مسئولیت اجتماعی برگزار شد. به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از  رسانه مسئولیت اجتماعی ، بیتا خداویسی : دو کارگاه آموزشی به صورت آنلاین روز قبل از برگزاری دومین دوره جشنواره روابط عمومی مسئولیت اجتماعی با حضور اساتید حوزه مسئولیت اجتماعی […]

کارگاه آموزشی دومین دوره جشنواره روابط عمومی مسئولیت اجتماعی با همکاری دپارتمان آموزش رسانه مسئولیت اجتماعی برگزار شد.

حرکت مسئولیت اجتماعی به سمت مدیریت اثربخش در حوزه های مختلف

به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از  رسانه مسئولیت اجتماعی ، بیتا خداویسی : دو کارگاه آموزشی به صورت آنلاین روز قبل از برگزاری دومین دوره جشنواره روابط عمومی مسئولیت اجتماعی با حضور اساتید حوزه مسئولیت اجتماعی برگزار شد.

کارگاه آموزشی دوم با حضور دکتر ابراهیم جعفریانی مدرس مسئولیت اجتماعی در تاریخ ۳۰ مرداد ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۴ برگزار شد که این مدرس مسئولیت اجتماعی با اشاره به تعریف مسئولیت اجتماعی کارگاه خود را آغاز کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی به معنای این است که چگونه یک سازمان کسب و کار خود را اداره می کند و ماحصل این تغییر در پارادایم کاری چیست،این مفهوم حرکت از ناکارآمدی را به سمت مدیریت اثربخش مبانی مالی، اجتماعی، و بوم شناختی سازمان امکان پذیر می نماید . مسئولیت اجتماعی کسب درآمد از طریق شهروندی خوب شرکت، و پیاده سازی این رویکرد استراتژیک در کسب و کار می باشد.
وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی یک استراتژی است نه ابزاری برای امور خیریه، افزود: ،مسئولیت اجتماعی نباید به معنای انجام امور خیریه باشد.انجام امور خیریه می تواند مکملی برای مسئولیت اجتماعی شرکت باشد. امور خیریه جزو مسائل بیرونی یک کسب و کار محسوب می گردد اما مسئولیت اجتماعی برای یک سازمان هم امور داخلی و هم امور بیرونی را در برمی گیرد.
جعفریانی خاطرنشان کرد: برای اجرای مسئولیت اجتماعی در یک سازمان مشکلات و نگرانی هایی وجو دارد که اگر بخواهیم به برخی از این چالش ها اشاره کنیم، شامل: برنامه ای برای طرح ریزی و برنامه ریزی مسئولیت اجتماعی در سازمان ها وجود ندارد، فقدان دانش در مورد سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی شرکت ها – گزارش دهی و کنترل ناکافی، اکثر شرکت ها بر این باورند که مسئولیت اجتماعی صرفا به امور خیریه مربوط است، تمرکز بر عوامل بیرونی به جای تمرکز بر مسائل داخلی در شرایطی که خطاهای متعددی در بعد داخلی برنامه های مسئولیت اجتماعی وجود دارد مانند آموزش، سلامتی، ایمنی و امنیت کارکنان و فقدان منابع مالی و فنی برای پیاده نمودن مسئولیت اجتماعی است.
مدرس مسئولیت اجتماعی در بخش دیگری از کارگاه آموزشی دومین دوره جشنواره روابط عمومی مسئولیت اجتماعی در خصوص تعریف گزارش دهی اجتماعی GRI گفت: حوزه ديگري از استاندارد سازي خصوصي كه در اواخر دهه 1990 ظهور كرده در ارتباط با گزارش دهي اجتماعي یا گزارش دهی پایداری است. در پاسخ به تقاضاي حسابرسي بيشتر و شفافيت بهتر، شركت ها شروع به انتشار «گزارشات اجتماعي» كردند. اين گونه از گزارشات، همچنين ناشي از علاقه سرمايه‌گذاران هم بودند.

وی خاطرنشان کرد: سرمايه گذاراني كه اهميت فزاینده ابعاد غير مشهود و غير مالي شركت‌ها مانند اعتبار و وجهه شركتي را به عنوان عامل موثري بر عملكرد شركت، درك كرده بودند. سرمايه‌گذاران همچنين به شواهد و مداركي مبني بر ريسك‌هاي مديريت بر حسب توانايي شركت علاقه‌مند بودند. در پاسخ به اين نيازها، بعضي شركت‌ها، با گزارش استانداردهاي حوزه خود در سطح بين‌المللي موافقت كردند.
مدرس مسئولیت اجتماعی عنوان کرد: بيشترين پيشرفت از اين لحاظ، اقدامات گزارش‌دهي جهاني (GRI) بود كه براي گسترش و تبليغ توليدهاي گزارش‌دهي پايدار براي گزارش‌دهي درباره ابعاد اقتصادي، زيست محيطي و اجتماعي فعاليت‌ها توليدات يا خدمات شكل گرفت. GRI يك سازمان استانداردسازي چند ذينفعي است دستورالعمل گزارش‌دهي پايدار، در برگيرنده بسياري از استانداردهاي اجتماعي اقتصادی زيست محيطي در سطح بين‌المللي است.
جعفریانی بیان داشت: GRI با دبير كل سازمان ملل، كوفي عنان در معاهده جهاني (Global Compact)همكاري كرده است. امروزه بيش از 1000شركت دربيش از 50 كشور از دستورالعمل گزارش دهي GRI استفاده مي‌كنند. همچنين يك استاندارد خصوصي در ارتباط با حسابرسي، گزارش‌دهي پايدار براي ذينفعان ارائه شده است.
وی در پایان کارگاه به چهار محور اصلی گزارش دهی یکپارچه اشاره کرد و به توضیحاتی در خصوص این محورها پرداخت و گفت: چهار محور اصلی گزارش دهی یکپارچه شامل: استانداردهای با محوریت موارد فراگیر / عمومی و جهانشمول استاندارد؛ استانداردهای با محوریت فعالیت های اقتصاد؛ استانداردهای با محوریت فعالیت های محیط زیست و استانداردهای با محوریت فعالیت های اجتماعی می باشد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi