2

جلوگیری از خروج ۱۰ میلیارد دلار ارز

  • کد خبر : 59832
  • 12 مهر 1398 - 0:45
جلوگیری از خروج ۱۰ میلیارد دلار ارز

دانستنی آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید داخل گفت: تا دو سال آینده معادل ۱۰ میلیارد دلار مواد و کالاهایی که از خارج وارد می شود، در داخل کشور تولید خواهیم داشت. به گزارش ایرنا رضا رحمانی در جمع خبرنگاران در گیلان افزود: کشورمان توانمندی های خوبی دارد و رویکرد ما این […]

دانستنی آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید داخل گفت: تا دو سال آینده معادل ۱۰ میلیارد دلار مواد و کالاهایی که از خارج وارد می شود، در داخل کشور تولید خواهیم داشت.

جلوگیری از خروج ۱۰ میلیارد دلار ارز

به گزارش ایرنا رضا رحمانی در جمع خبرنگاران در گیلان افزود: کشورمان توانمندی های خوبی دارد و رویکرد ما این است زمینه تولید انواع کالاها و اقلامی که امکان تولید آنها در داخل وجود دارد، فراهم شود.

وی ادامه داد: این امر در بخش هایی از صنعت آغاز شده و در همین راستا اولین گام را با برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران برداشتیم که خوشبختانه از همه جای ایران اسلامی شاهد مشارکت خوبی بودیم و معاونت صنایع و مرکز حمایت از ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت که نهادی جدید است، فعال شده و طی سال جاری این برنامه ها را پیگیری می کند.

رحمانی اضافه کرد: یک وجه انجام این مهم، خودکفایی کشور در برخی کالاهاست و وجه دیگر آن نیز قطع وابستگی به خارج است که در همه نقاط کشورمان، واحدهای جدید در رشته های مختلف تولیدی ایجاد می شود و این اقدام موجب توسعه مناطق و ایجاد اشتغال جدید خواهد شد.

طرح توسعه‌ مجتمع صنایع سلولزی نئوپان فومنات با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان فومن افتتاح شد؛ طرح توسعه ای این واحد صنعتی با تولید اوراق فشرده روکش شده به میزان ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار مترمربع، با سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در فومن به بهره برداری رسید.

بهره برداری از دو طرح دیگر شامل طرح توسعه ای شرکت تولید سیم و مفتول در شهرک صنعتی سفیدرود و افتتاح واحد سردخانه صنعتی در شهر صنعتی رشت، بازدید از دو واحد صنعتی تولید شمش کربنی و آلیاژی و واحد صنعتی تولید ام دی اف  خام  در شهر صنعتی رشت از دیگر برنامه های وزیر صمت در سفر به گیلان بود.

در زمان حاضر حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی نزدیک به ۸۲ هزار نفر در گیلان فعال است.

۳۳ شهرک صنعتی و ناحیه بهره بردار و یک شهر صنعتی نیز در گیلان فعال است ضمن اینکه یک هزار و ۸۵۰ هکتار اراضی در اختیار و یک هزار و ۷۰۰ قرارداد وجود دارد  که ۴۷۰ واحد در حال ساخت هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=59832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi