3

جلسه ویژه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما

  • کد خبر : 52260
  • 28 مرداد 1398 - 10:21
جلسه ویژه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما

دانستنی آنلاین:عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمیسیون برای بررسی علل افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما طی ماه‌های اخیر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از خانه ملت،قلی‌الله قلی‌زاده  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما، گفت: قیمت بلیت هواپیما به شکل […]

دانستنی آنلاین:عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمیسیون برای بررسی علل افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما طی ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از خانه ملت،قلی‌الله قلی‌زاده  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما، گفت: قیمت بلیت هواپیما به شکل سرسام‌آوری گران شده که وزارت راه باید پاسخ‌گو باشد.

 وی با ابراز تأسف از اینکه قیمت بلیت هواپیما در ایام پرترافیک مانند ۲۸ صفر، اربعین، محرم و نیز ایام تابستان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: باید منشأ این نابه‌سامانی‌ها در قیمت‌گذاری بلیت هواپیما مشخص شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس تصریح کرد: نباید شرایط طوری باشد که هر شرکت هواپیمایی هر طوری که دلش می‌خواهد بر روی بلیت هواپیما قیمت‌گذاری کند؛ بالاخره باید به این آشفته‌بازار پایان داده شود.

قلی‌زاده در عین حال حال که نسبت به افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما انتقاد دارد، اما معتقد است که برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز به ناچار و برای جبران هزینه‌هایشان نیازمند افزایش قیمت‌ها هستند.

برخی شرکت‌های هواپیمایی به بهانه تحریم‌ها قیمت‌ها را افزایش می‌دهند

وی همچنین یکی از دلایل افزایش قیمت بلیت هواپیما طی ماه‌های اخیر را، بالا رفتن نرخ ارز و به تبع آن افزایش قابل توجه قیمت سوخت هواپیما نسبت به سال گذشته دانست و گفت: البته این مسائل توجیه قابل قبولی برای گران فروشی بلیت هواپیما نیست، زیرا شرکت‌های هواپیمایی بعضا  قیمت‌ها را دست‌کاری کرده و به بهانه تحریم‌ها، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند که باید با آنها برخورد شود.

قلی‌زاده اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در کمیسیون عمران انجام شده تا هفته آینده جلسه ویژه‌ای برای بررسی علل گرانی بلیت هواپیما با حضور تعدادی از معاونان وزارت  راه و شهرسازی داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید نظارت بیشتری بر روند قیمت‌گذاری بلیت هوپیما داشته باشد تا واسطه‌ها فرصت جولان در این بازار را نداشته باشند، زیرا ضررهای ناشی از این افزایش قیمت‌های بی رویه متوجه مصرف‌کنندگان می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=52260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi