2

جزئیات و نحوه خرید طرح ترافیک سال ۹۷

  • کد خبر : 25033
  • 28 اسفند 1396 - 8:28
جزئیات و نحوه خرید طرح ترافیک سال ۹۷

در این مطلب توضیحات کاملی از نحوه خرید طرح ترافیک سال ۹۷ به همراه تغییرات در نحوه اجرای این طرح را همراه آخرین نقشه محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شهر تهران را قرار داده ایم که در ادامه مطلب میتوانید ملاحظه کنید    ثبت نام متقاضیان ورود به طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ متقاضیان […]

در این مطلب توضیحات کاملی از نحوه خرید طرح ترافیک سال ۹۷ به همراه تغییرات در نحوه اجرای این طرح را همراه آخرین نقشه محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شهر تهران را قرار داده ایم که در ادامه مطلب میتوانید ملاحظه کنید

 طرح ترافیک

 ثبت نام متقاضیان ورود به طرح ترافیک سال ۱۳۹۷

متقاضیان مجوزهای طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ می توانند از روز شنبه مورخ ۹۶/۱۲/۲۶ برای ثبت نام اقدام کنند.

راهنمای ثبت نام طرح ترافیک ۹۷

( برای دیدن تصویر در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید )

جزئیات و نحوه خرید طرح ترافیک سال ۹۷

برای ورود به سایت ثبت نام طرح ترافیک ۹۷ اینجا کلیک کنید

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:
?با وجو تمام جوسازی‌ها بالاخره طرح ترافیک جدید تصویب و نرخ‌گذاری شد.
?از ۱۵ فروردین سال آینده طرح جدید ترافیک اجرایی خواهد شد.
?خودروها در دو دسته مجوز خواهند گرفت. ۶۳ هزار سهمیه برای افرادی که به لحاظ شغلی مجاز به ورود به محدوده هستند در نظر گرفته‌ایم که در ابتدا باید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند و ۴۰ هزار سهمیه نیز به صورت روزانه به شهروندان ارایه می‌شود که هیچ تفاوتی در نحوه پرداخت این دو گروه نخواهد بود و مطمئن هستیم سهمیه ۴۰ هزار تا نیز تکمیل نمی‌شود.
?افرادی که مجوز سالانه دریافت می‌کنند باید ۱۰۰ هزار تومان نیز اضافه‌تر پرداخت کنند و در کل فرقی مابین سهمیه ۶۳ هزار خودرو و ۴۰ هزار خودرو نخواهد بود.
?ساعت تردد خودروها در صبح ۶.۵ تا ۱۰ از ۱۰ تا ۴ و از ۴ تا ۷ شب تقسیم‌بندی شده است.
?اگر در ساعت اوج خودرویی وارد و در خلوتی خارج شود ضریب یک، اگر خودرویی در تایم غیرپیک وارد شود و در همان تایم نیز خارج شود ضریب نیم و خودروهایی که در اوج ترافیک وارد و در اوج ترافیک نیز خارج می‌شوند ضریب ۱.۵ خواهند گرفت.
?به عنوان مثال اگر خودرویی در تایم خلوت وارد محدوده ترافیک و در همان تایم نیز خارج شود ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان باید پرداخت کند و اگر خودرویی در ابتدای صبح خارج شود و معاینه فنی برتر نیز نداشته باشد ۳۶ هزار تومان پرداخت خواهد کرد.
?یا اگر خودرویی در اوج ترافیک صبح وارد و در خلوتی خارج شود ضریب یک دریافت خواهد کرد و برای ورود به محدوده طرح ترافیک فقط ۲۴ هزار تومان پرداخت می‌کند.
?بنابراین نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک از ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز و سقف آن ۳۶ هزار تومان در روز است.
?افرادی که کارت خود را برای طرح ترافیک شارژ می‌کنند ۲۰ درصد کمتر پرداخت می‌کنند و افرادی که دارای خودروی معاینه فنی ویژه نیز هستند ۲۰ درصد پرداختی آنها کمتر خواهد بود.
?برای جانبازان و معلولین نیز به صورت کلی با ۵۰ درصد تخفیف پرداخت خواهد شد و جانبازانی که بالای ۷۰ درصد هستند و همین‌طور جانبازانی که ۲۵ درصد به بالای اعصاب و روان نیز آرم طرح ترافیک را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.


نقشه طرح ترافیک و نقشه محدوده زوج و فرد تهران

( برای دیدن تصویر در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید )

این نقشه در سایز بزرگتر می باشد برای دیدن آن در سایز اصلی بر روی تصویر کلیک کنید

نحوه ثبت نام طرح ترافیک ۹۷ در قسمت بالای همین مطلب منتشر شده است

اما اگر خواستار خرید آرم طرح ترافیک در روزهای باقی مانده سال جاری (سال ۹۶ ) را دارید میتوانید به شکل زیر اقدام کنید:

نحوه خرید آرم طرح ترافیک در سال جاری :

آرم طرح ترافیک توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جهت عبور و مرور خودروهای شخصی در ساعات و ایام طرح ترافیک و زوج و فرد صادر میشود.

این مجوز به صورت روزانه ، هفتگی و سالانه بصورت اینترنتی ارائه می شود.

اشخاصی که آرم طرح ترافیک را خریداری میکنند، علاوه بر مجوز ورود به طرح ترافیک، مجوز ورود به محدوده زوج و فرد را نیز دارند.

جهت دریافت مجوز روزانه یا هفتگی از لینک پایین صفحه نمایید، همچنین برای تهیه مجوز طرح ترافیک روزانه صرفاً می توانید از طریق تلفن همراه با شماره گیری کد #۱*۳*۱۳۷* اقدام نمایید.

جهت دریافت مجوز سالانه ۹۶ از لینک پایین صفحه استفاده نمایید.

خرید طرح ترافیک روزانه و هفتگی با موبایل از طریق کد ussd

برای خرید طرح ترافیک کافیست کد #۱۳۷* را از طریق گوشی موبایل شماره گیری نمایید.

۱- در پیام ظاهر شده گزینه Reply را زده و عدد ۳ یعنی حمل و نقل را تایپ کرده و مجدد Reply را بزنید
۲- پس از چند ثانیه صفحه دیگری نمایش داده می شود در پاسخ به این سوال عدد ۱ یعنی مجوز طرح ترافیک را ارسال نمایید
۳- در صفحه بعد سه گزینه نمایش داده می شود که بسته به نیاز خود گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید (۱٫ طرح ترافیک روزانه ۲٫ طرح ترافیک هفتگی، ۳٫ استعلام خرید)
۴- در صفحه بعد تاریخ مورد نظر را انتخاب نمایید.

نکته ۱: در مرحله بعد، پس از انتخاب تاریخ از شما سوال پرسیده خواهد شد که در تاریخ مورد نظر برای چه ساعتی از روز نیاز به طرح ترافیک دارید که بسته به نیازتان گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید.

نکته ۲: در مراحل جلوتر جهت تکمیل خرید از شما شماره کارت بانکی درخواست می شود، لذا می بایست شماره کارت + رمز دوم خود را داشته باشید.

نکته ۳: مراحل را به سرعت انجام دهید که سیستم عکس العمل نشان دهد. درصورتیکه در هر یک از مراحل پیامی نمایش داده نشد، روال را از ابتدا مجدد انجام دهید.

روال ثبت نام اینترنتی:

۱- انتخاب تاریخ (روزانه، هفتگی، سالانه) و وارد نمودن شماره پلاک خودرو

۲- ثبت درخواست و دریافت شماره پیگیری

۳- پرداخت اینترنتی (با استفاده از شماره کارت بانک، رمز اینترنتی، رمز CVV2، تاریخ انقضای کارت)

۴- نمایش رسید پرداخت اینترنتی و مجوز طرح

– پس از نمایش مجوز می بایست آنرا چاپ و بر روی شیشه خودرو الصاق نمایید و آنرا تا پایان تاریخ مجوز همراه خود داشته باشید.

– پرداخت عوارض سالیانه شهرداری و داشتن معاینه فنی معتبر جزء الزامات ثبت نام اینترنتی است.

زمان اعمال طرح ترافیک

محدوده طرح ترافیک :

روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۷
روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۳

محدوده زوج یا فرد :

روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۹
روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۳

قابل توجه متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی ۹۶ :

شهروند گرامی لطفا قبل از درخواست به نکات زیر توجه فرمائید، در این قسمت امکان درخواست چهار نوع مجوز طرح ترافیک برای شما وجود دارد :
الف – مجوز روزانه نوع ۱ (مجوز ورود از ساعت ۶:۳۰ صبح) ۴۱۱۶۰۰ ریال
به منظور خرید مجوز طرح ترافیک روزانه حداقل می بایست یک روز قبل از تاریخ درخواست نسبت به ثبت نام و خرید اقدام نمایید.(البته در صورتیکه ظرفیت مجاز ثبت نام تکمیل نشده باشد)
مجوز طرح ترافیک روزانه فقط برای تاریخ درخواستی مجاز و معتبر می باشد و شما فقط در تاریخ درخواستی و یا انتخابی مجاز به تردد در محدوده ممنوعه طرح ترافیک می باشید.
ب – مجوز روزانه نوع ۲ (مجوز ورود پس از ساعت ۱۰ صبح) ۳۰۸۴۰۰ریال
به منظور خرید مجوز طرح ترافیک روزانه حداقل می بایست یک روز قبل از تاریخ درخواست نسبت به ثبت نام و خرید اقدام نمایید.(البته در صورتیکه ظرفیت مجاز ثبت نام تکمیل نشده باشد)
مجوز طرح ترافیک روزانه نوع ۲ فقط برای تاریخ درخواستی مجاز و معتبر می باشد و شما فقط در تاریخ درخواستی و یا انتخابی از ساعت ۱۰ صبح به بعد مجاز به تردد در محدوده ممنوعه طرح ترافیک می باشید.
پ – مجوز روزانه نوع ۳ (مجوز ورود پس از ساعت ۱۴ بعد از ظهر) ۱۹۸۰۰۰ریال
به منظور خرید مجوز طرح ترافیک روزانه حداقل می بایست یک روز قبل از تاریخ درخواست نسبت به ثبت نام و خرید اقدام نمایید.(البته در صورتیکه ظرفیت مجاز ثبت نام تکمیل نشده باشد)
مجوز طرح ترافیک روزانه نوع ۳ فقط برای تاریخ درخواستی مجاز و معتبر می باشد و شما فقط در تاریخ درخواستی و یا انتخابی از ساعت ۱۴ بعد از ظهر به بعد مجاز به تردد در محدوده ممنوعه طرح ترافیک می باشید.
ج- مجوز هفتگی (مجوز ورود در تمام ساعات روز) ۱۳۲۰۰۰۰ ریال
به منظور خرید مجوز طرح ترافیک هفتگی توصیه می گردد قبل از شروع هفته مورد نظر نسبت به ثبت نام و خرید اقدام نمایید.(البته در صورتیکه ظرفیت مجاز ثبت نام تکمیل نشده باشد)
تاریخ شروع مجوز طرح ترافیک هفتگی از اول هفته (شنبه ) می باشد و شما فقط در هفته انتخابی و تایید شده مجاز به تردد در محدوده ممنوعه طرح ترافیک می باشید.
در صورت تمایل به خرید مجوز هفتگی در هفته جاری فقط تا پایان روز شنبه می توانید اقدام به خرید نمائید.
در صورت خرید مجوز هفتگی در هفته جاری ، مجوز صادره صرفاً از زمان انجام موفق پرداخت الکترونیکی و مشاهده ی چاپ مجوز هفتگی تا پایان هفته ی مورد نظر معتبر می باشد

د – مراحل خرید مجوز ورود به طرح ترافیک روزانه و هفتگی
۱ – ورود به سایت شهرداری تهران به آدرس اینترنتی : www.tehran.ir و انتخاب گزینه ثبت نام طرح ترافیک(سالیانه)
۲ – انتخاب گزینه درخواست طرح ترافیک روزانه/هفتگی
۳ – انتخاب نوع مجوز روزانه یا هفتگی
۴ – انتخاب روز (روزانه)یا هفته مورد نظر(هفتگی)
۵ – انتخاب کلید ثبت درخواست در پایین صفحه و دریافت شماره پیگیری(شماره پیگیری را حتماً یادداشت فرمایید)
۶ – انتخاب گزینه پرداخت الکترونیکی
* پرداخت اینترنتی مستلزم دارا بودن یکی از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب با قابلیت پرداخت اینترنتی است که شامل موارد ذیل می باشد :
– دارا بودن رمز دوم یا رمز اینترنتی
– دارا بودن تاریخ انقضاء معتبر
– دارا بودن کد سه یا چهار رقمی پشت یا روی کارت بانکی (cvv2)
* نکته مهم : برای تکمیل فرایند پرداخت اینترنتی ابتدا اطلاعات کارت را وارد نموده و کلید خرید را انتخاب نمایید ، در صورت صحیح بودن اطلاعات کارت و داشتن موجودی کافی ، مبلغ مورد نظر از حساب شما برداشت خواهد شد ،سپس به منظور کامل شدن فرایند خرید، کلید تکمیل خرید را انتخاب نمایید؛ در صورت کامل شدن فرایند خرید و بازگشت به سایت فروشنده ( سازمان حمل و نقل و ترافیک)، با این پیغام که « برای این درخواست پرداخت انجام شده است»مواجه خواهید شد. در صورت اعلام پیغام خطا در رسید پرداخت و… مبلغ برداشت شده ظرف ۳ الی ۲۴ ساعت به کارت بانکی مورد نظر برگشت داده خواهد شد و مجدداً نسبت به پرداخت اقدام نمایید.
* در صورتی که در فرآیند پرداخت الکترونیکی مشکلی بوجود آمد ، با انتخاب گزینه پیگیری درخواست و سپس با وارد نمودن شماره پیگیری اعلام شده توسط سامانه ،اقدام به تکمیل فرآیند ثبت نام نمائید.
۷ – انتخاب گزینه چاپ مجوز و تهیه پرینت از مجوز صادر شده بدیهی است در صورت عدم دریافت پرینت ثبت نام شما با مشکل مواجه می باشد،
۸ – در صورت عدم دریافت پرینت از مجوز صادر شده پس از پرداخت الکترونیکی ، گزینه پیگیری درخواست را انتخاب نموده و با وارد نمودن شماره پیگیری و با انتخاب گزینه چاپ مجوز، از مجوز روزانه یا هفتگی خویش پرینت تهیه فرمایید.
۹ – در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از جریمه شدن توسط دوربین یا پلیس همراه داشتن برگه مجوز چاپ شده به همراه کد پیگیری الزامی است .
۱۰ – در صورتی که کد رهگیری خود را فراموش کرده اید می توانید با ثبت نام مجدد به شماره رهگیری خود دست پیدا کنید .
۱۱ – لطفا بعد از دریافت مجوز طرح ترافیک روزانه و یا هفتگی می بایست آن را بر روی شیشه خودرو الصاق نمائید.

چنانچه فرآیند پیگیری درخواست از طریق سایت با مشکلی مواجه گردید ، لطفا با شماره تلفن ۰۲۱۸۱۶۷۷۴۱۱ تماس حاصل فرمائید.

منبع: حرف تازه

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi