3

تکمیل فاز برداشت اطلاعات مکانی تجهیزات و تاسیسات گازرسانی

  • کد خبر : 127325
  • 11 آگوست 2022 - 9:26
تکمیل فاز برداشت اطلاعات مکانی تجهیزات و تاسیسات گازرسانی

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از پیشرفت 84 درصدی در فاز برداشت اطلاعات مکانی تجهیزات و تاسیسات گازرسانی در سطح کشور تا پایان سه ماهه نخست سال جاری، خبر داد. به گزارش دانستنی آنلاین ، سیدجلال نورموسوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: بدون تردید با تکمیل فاز برداشت داده (با […]

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از پیشرفت 84 درصدی در فاز برداشت اطلاعات مکانی تجهیزات و تاسیسات گازرسانی در سطح کشور تا پایان سه ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

تکمیل فاز برداشت اطلاعات مکانی تجهیزات و تاسیسات گازرسانی

به گزارش دانستنی آنلاین ، سیدجلال نورموسوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: بدون تردید با تکمیل فاز برداشت داده (با پیشرفت فعلی 84 درصد) و ورود به فاز بهره‌برداری از داده و اصلاح فرآیندهای سازمانی بر پایه GIS، می‌توان موجبات افزایش بهره‌وری و چابکی سازمان و افزایش رضایت مشتریان و ذی‌نفعان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه چشمگير خطوط تغذيه و توزيع گازرساني طي سال‌هاي اخير، درحال حاضر بهره‌برداری از طریق حفظ، نگهداشت، كنترل و مديريت شبكه‌ها و تأسیسات و ارائه خدمات به طیف وسیع مشترکین، امري ضروري و تحقق شعار دولت الکترونیک به‌منظور افزایش بهره‌وری و چابکی شرکت‌های گاز استانی، اجتناب ناپذير است.

وی ادامه داد: در این راستا، سیستم GIS به عنوان یک زیرساخت ضروری، مفید و کارآمد در راهبري و مديريت يكپارچه شبكه تأمين گاز کشور مطرح می‌شود.

نورموسوی افزود: بر اساس سیاستگذاری شرکت، عملیاتی كردن هر چه سریع‌تر سیستم GIS در دستور کار مدیریت گازرسانی قرار داشته و اقدامات بسیاری در حوزه راهبری استان‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها از طریق پایش‌های میدانی و دریافت گزارش‌های ادواری، مطابق با شاخص‌های مصوب کمیته GIS انجام گرفته و مستمراً در حال پیگیری است.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که اجرای این امر بر عهده شرکت‌های گاز استانی است، اظهار کرد: در این راستا، بهره‌مندی از ساختار سازمانی مناسب به لحاظ پشتیبانی کار و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص و همچنین به‌کارگیری نرم‌افزار/ سامانه مناسب و کارآمد جهت بهره‌گیری از داده‌های برداشت شده، امری ضروری است و پیگیری تحقق موارد مزبور در دستور کار مدیریت گازرسانی قرار داشته تا از طریق ارتباط با مدیریت‌های ذیربط، پشتیبانی لازم فعالیت‌های GIS برقرار شود.

وی در پایان، تهیه و تدوین دستورالعمل مدل داده و دستورالعمل تهیه نقشه بیلت و ازبیلت بر پایه GIS، تهیه و تصویب فهرست بهای پیمان‌های حوزه GIS جهت یکسان‌سازی و وحدت رویه در تمامی شرکت‌های گاز استانی، تهیه دستورالعمل‌های مختلف از قبیل: مشخصات فنی دستگاه­های GPS؛ دستورالعمل روش تست دستگاه GPS مولتی فرکانس جهت خرید در شرکت‌های گاز استانی؛ دستورالعمل مشخصات فنی انواع اسنکر نقشه و اسکنر پرسرعت مدارک؛ برخی از اهم اقدامات انجام‌شده در این حوزه است.

نورموسوی ادامه داد: دستورالعمل مشخصات فنی برچسب علمک؛ تدوین شاخص‌های ارزیابی پیشرفت فاز برداشت داده GIS در شرکت‌های گاز استانی، تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفیت داده‌های برداشت شده، طراحی و استقرار سامانه پایش GIS جهت دریافت گزارش عملکرد ماهیانه با همکاری مدیریت محترم فناوری اطلاعات و ارتباطات در بستر سامانه سورین، انجام چهار دوره پایش و ارزیابی میدانی اقدامات انجام شده حوزه GIS در تمامی شرکت‌های گاز استانی و برگزاري مستمر جلسات کمیته GIS با حضور خبرگان استانی نیز برخی دیگر از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در مدیریت گازرسانی و کمیته GIS می‌باشد.

گفتنی است، سیستم GIS به عنوان ابزاری توانمند از طریق مدیریت یکپارچه اطلاعات مكاني و توصیفی، کمک می‌کند تا دیگر فرآیندهای عملیاتی از قبیل کنترل شبکه گازرسانی، بلوک‌بندی و مدیریت بحران قطع گاز، امداد و حوادث گاز، سیستم نگهداری و تعمیرات و … به صورت اثربخش و دقیق تحقق یابد و در یک تقسیم بندی کلی می‌توان اقدامات حوزه GIS را در دو فاز برداشت داده و بهره‌برداری از داده خلاصه کرد./روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi