5

تکمیل حدود 90 درصد ظرفیت کاروان‌های حج

  • کد خبر : 119359
  • 24 ژوئن 2022 - 6:49
تکمیل حدود 90 درصد ظرفیت کاروان‌های حج

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل حدود ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج پیش‌رو خبر داد. به گزارش دانستنی انلاین ، سید صادق حسینی در نشست مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌ها درتهران با اشاره به استقبال صورت گرفته از ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع، اظهار کرد: نزدیک به […]

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل حدود ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج پیش‌رو خبر داد.

تکمیل حدود 90 درصد ظرفیت کاروان‌های حج

به گزارش دانستنی انلاین ، سید صادق حسینی در نشست مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌ها درتهران با اشاره به استقبال صورت گرفته از ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع، اظهار کرد: نزدیک به 90 درصد ظرفیت کاروان‌های حج پیش رو تکمیل شده است و برای پرشدن ظرفیت درصورت نیاز اولویت‌های بعدی از زائران حج 99 اعلام خواهد شد.

وی به شروط عربستان برای پذیرش زائران حج امسال اشاره کرد و با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های مورد نظر سازمان حج و زیارت به صورت وبینار با طرف‌های سعودی پیگیری شده است، گفت: مذاکره با هتلداران برای اجاره 12 هتل در مدینه و 30 هتل در مکه صورت گرفته و اقدامات در بخش تغذیه و رفاه زائران نیزانجام شده است.

حسینی با تاکید براینکه همکاری خوبی بین نهادهای همکارسازمان حج و زیارت در داخل برای اعزام زائران به سرزمین وحی وجود دارد، خطاب به مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌ها،گفت: توصیه‌های شما می‌تواند در رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و درگیر نشدن زائران به بیماری کرونا موثر و راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما و شما حفظ آرامش و عزت و کرامت زائران ایرانی در این سفر معنوی است و تلاش کرده‌ایم که مدت اقامت زائران در کشور میزبان از سال‌های گذشته کمتر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان آغاز پروازهای حج را 23خرداد ماه و پایان آن را 7 مرداد ماه عنوان کرد و اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با هواپیمایی، برای تسهیل در اعزام زائران به سرزمین وحی، ایستگاه‌های مختلف پروازی در نظرگرفته شده است و سفر امسال طولانی نخواهد بود.

درادامه این همایش اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به تفصیل برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه اجرایی حج را تشریح کرد و گفت: هزینه حج امسال با نگاه انقباضی برآورد و اعلام شد.

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، از امروزاستان هایی که ظرفیت خالی دارند و درخواست کنند ازمیان افرادی که سال 99 ثبت نام کرده اند این ظرفیت تکمیل خواهد شد.

رضایی به اقدامات صورت گرفته برای کاهش تعداد پزشکان و راه اندازی مطب های 24 ساعته درمجموعه های نزدیک به هم در سفرحج آینده اشاره کرد و به نحوه انتقال اسناد حج از طریق سامانه تشرف پرداخت.

برپایه این گزارش، درادامه این نشست چند تن از حاضران دیدگاه خود را در خصوص مطالب مطرح شده و طرح نوین اعزام به عتبات عالیات بیان کردند و خواستارپیگیری موضوع بازگشایی مرز زمینی میان ایران و عراق با هدف از سرگیری سفرهای زمینی و کاهش هزینه سفر بویژه برای زائران استان های مرزی همجوار با عراق شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در سفر خود به عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی، گفت: مجموعه حج و زیارت تلاش دارد که با استفاده از راهکارهای مختلف زمینه سفر تعداد بیشتری از مشتاقان زیارت اعتاب مقدسه را فراهم آورد./تسنیم

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=119359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi