1
رئیس فدارسیون فوتبال اعلام کرد:

تماشاگران به استادیوم ها باز می گردند

  • کد خبر : 138271
  • 19 ژانویه 2023 - 1:21
تماشاگران به استادیوم ها باز می گردند
یکی از نکات مهم، حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی است و برای حضور تماشاگران در نیم فصل دوم مسابقات فوتبال و فوتسال تلاش می‌کنیمیکی از نکات مهم، حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی است و برای حضور تماشاگران در نیم فصل دوم مسابقات فوتبال و فوتسال تلاش می‌کنیم.
«دانستنی آنلاین»:رئیس فدراسیون فوتبال از تلاش برای بازگشت هواداران به استادیوم‌ها در بازی‎های نیم فصل دوم لیگ برتر خبر داد.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری مجمع سالانه هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در مورد ضرورت توجه صنایع بزرگ این استان برای تیمداری مانند استان کرمان و اصفهان، گفت: مشهد از لحاظ وسعت از اصفهان، کرمان و … کمتر نیست و شاید هم بزرگ‌تر باشد. اصفهان دو کارخانه بزرگ مثل سپاهان و ذوب آهن دارد که راحت تیمداری می‌کنند.
در کرمان نیز مس، گل‌گهر و … فعالیت دارند و بعد از تهران بیشترین تیم لیگ برتری را در این استان داریم سه تیم در این استان هستند و باز هم پیدا می‌کنیم. این استان در لیگ‌های یک، دو، سه و بانوان تیم دارد. در تیم ملی پایه هم سهمیه زیادی دارند. وظیفه استانداری است که به این سمت برود و فدراسیون فوتبال هم حتما کار‌هایی انجام می‌دهند.وی با اشاره به نامه اخیر خود به باشگاه‌ها برای ورود VAR گفت: این نامه را برای کارخانه‌هایی که باشگاه‌ها را دارند هم فرستاده‌ایم، زیرا اگر برای نصب VAR کمک نکنند، بازی‌های لیگ برتر را به جایی می‌بریم که این سیستم را دارد. در ادامه هم نباید گلایه کنند چرا فلان تیم دارد. این جلسه را با وزارت ورزش، پرسپولیس و استقلال گذاشتیم و به آن‌ها گفتیم اگر سیستم را در ورزشگاه آزادی نصب نکنید، این دو تیم باید بازی‌های خود را در زمین دیگری برگزار کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: می‌دانم اکنون کسی این حرف را جدی نمی‌گیرد، اما وقتی مجبور کردیم این تیم‌ها بروند و جای دیگری بازی کنند، سر و کله همه پیدا می‌شود، بحث هواداران را مطرح می‌کنند و ممکن است کار به استاندار یا نمایندگان مجلس برسد. الان بهترین کار این است صنایعی مثل ذوب آهن و فولاد خوزستان بزرگ نیستند، اما استان خراسان رضوی هم پر صنایع است که باید به سهم خود کمک کنند. البته باید مزیت‌هایی مالیاتی برای این صنایع در نظر گرفته شود و اتفاقی بیفتد تا برای تیمداری رغبت کنند.

وی در ادامه گفت: یکی از نکات مهم، حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی است و برای حضور تماشاگران در نیم فصل دوم مسابقات فوتبال و فوتسال تلاش می‌کنیم

تاج تصریح کرد: اعتقاد من این است باید این اتفاق در خراسان رضوی بیفتد. اگر قانونی که من گفتم و مطابق آن حقوق شناخته شده فوتبال در کشور ما جاری و ساری شود، این پول را دیگر کارخانه‌ها نمی‌دهند بلکه حق پخش می‌دهد. چرا باید بپذیریم خراسان، کردستان، کرمانشاه در لیگ برتر تیم ندارند، زیرا صنایع ندارند. اگر حقوق فوتبال در خود فوتبال بیاید، همه به تیمداری رغبت خواهند کرد، زیرا فوتبال به جایی می‌رود که همه هستند و حقوقش را هم می‌گیرند. اکنون به دلیل نبود حقوق، این مشکلات را داریم و باید در قانون بودجه، رقمی بخورد یا اتفاقی بیفتد که پول در اختیار صدا و سیما قرار بگیرد و این سازمان به باشگاه‌ها بدهد.

رئیس فدراسیون در خصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال جدیت کافی را برای گرفتن حق پخش دارد، گفت: فدراسیون کارخودش را انجام می‌دهد، ولی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. سال‌هاست می‌گوید، ولی به تنهایی نتوانسته این مسئله را حل کند. مجلس هم باید به فوتبال کشور کمک کند. فقط فدراسیون هم نیست، فدراسیون ماموریت‌هایی دارد. باید به فوتبال کشور کمک کنیم، هیچ پدیده اجتماعی الان قابل مقایسه با فوتبال نیست.

وی در مورد پرونده بازی ایران و لبنان، اظهار داشت: این بازی همچنان پرونده مفتوحی در فیفا دارد. کمکی که اینفانتینو به فوتبال کشور کرد و کمک خیلی خوبی هم بود. پرونده ما در کمیته انضباطی فیفا است، ولی رئیس فیفا فقط اختیار دارد این پرونده را به تعویق بیندازد. این تعویق انجام شده، ولی کمیته انضباطی فیفا باید در این زمینه رای بدهد و تصمیم بگیرد. اختیار روسای فیفا و AFC نیست. مثل خود ما که اختیاری برای پرونده‌ای در کمیته انضباطی یا کمیته اخلاق خودمان نداریم. در نهایت می‌توانیم بگوییم الان مصلحت نیست اجرا شود و آن را به تعویق بیندازیم. هنوز رای قطعی نداده‌اند، ولی پرونده هم بسته نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مقصر اصلی ماجرا که بوده، گفت: به هرجهت آن‌ها باید تشخیص بدهند مقصر اصلی که بوده است.

وی در مورد انتخاب مدیر تیم امید، گفت: کاشانی سابقه تیمداری دارد. بعضی دوستان گفتند یک عنصر سیاسی است. این مدنظر فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک نبوده است. او هم در باشگاه پرسپولیس خدمات خوبی داشته و کار‌های زیادی انجام داده، هم سابقه تیم امید دارد. خیلی از این بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، بازیکنان تیم امید چندسال پیش او هستند. از کاشانی دعوت و خواهش کردیم که تشریف بیاورد. او هم پذیرفته است و به سمتی می‌رویم که ساختار تیم امید را درست کنیم. تقریبا ۱۹-۱۸ ماه دیگر بازی‌های امید ما است. نمی‌گویم وقت زیاد داریم، اما خیلی هم عجله نداریم. الان کاشانی انتخاب شده و به تدریج همه ارکان تیم امید مشخص می‌شوند.

تاج در مورد اینکه محرم نویدکیا و رضا عنایتی گزینه‌های سرمربیگری تیم امید هستند عنوان کرد: الان هیچ سرمربی را در نظر نگرفته‌ایم. فقط فعلا ساختار اداری ان در حال شکل گرفتن است. تنها فردی که می‌توانم اسم ببرم حبیب کاشانی است که به عنوان مدیر تیم ملی امید انتخاب شده و امروز و فردا حکم او را می‌زنم.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=138271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi