1

تلاش محیط بانان درغذارسانی به حیات وحش درمناطق چهارگانه محیط زیست

  • کد خبر : 138116
  • 15 ژانویه 2023 - 16:45
تلاش محیط بانان درغذارسانی به حیات وحش درمناطق چهارگانه محیط زیست

دانستنی آنلاین: همزمان با بارش برف و برودت هوا محیط بانان در مناطق چهارگانه محیط زیست به  حیات وحش غذارسانی می کنند. به گزارش دانستنی آنلاین: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت : محیط بانان شبانه روز در تلاشند در شرایط کاهش دمای هوا و بارش برف غذای حیات وحش را تامین کنند. وی افزود: […]

دانستنی آنلاین: همزمان با بارش برف و برودت هوا محیط بانان در مناطق چهارگانه محیط زیست به  حیات وحش غذارسانی می کنند.

به گزارش دانستنی آنلاین: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت : محیط بانان شبانه روز در تلاشند در شرایط کاهش دمای هوا و بارش برف غذای حیات وحش را تامین کنند.

وی افزود: آنچه اکنون محیط بانان ما بیش از همه با آن درگیر هستند، غذارسانی به حیات وحش در مناطق چهارگانه محیط زیست است، با توجه به برودت هوا و پوشش برفی که مناطق مختلف را در بر گرفته است، اگر غذارسانی به حیات وحش انجام نشود، از مناطق خود خارج و به سمت مناطق مسکونی حرکت می‌کنند که این موضوع می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

وی اظهارداشت:محیط‌بانان نقاطی را در مناطق حفاظت شده انتخاب می‌کنند و علوفه‌هایی که از قبل خریداری و نگهداری شده را در این نقاط توزیع می‌کنند اما با این وجود و به دلیل برودت شدید هوا و بارش سنگین برف در برخی از استان‌های کشور، این امکان وجود دارد که غذای توزیع شده به طور کامل کفاف حیات وحش را ندهد و گونه‌هایی از آن به مناطق مسکونی نزدیک شوند.

محبت خانی افزود: درخواست ما از مردم این است که در صورت مشاهده چنین اتفاقی، مراتب را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا مانع از آسیب به گونه‌های حیات وحش از طریق شکار غیرمجاز شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چنانچه مردم تمایل دارند که برای تغذیه حیات وحش در این شرایط کمک کنند لازم است با محیط بانان منطقه هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد به بهانه جمع آوری کمک برای تغذیه حیات وحش مشغول سوء استفاده هستند و با گذاشتن شماره کارت در فضای مجازی از احساسات پاک مردم برای منافع شخصی خود بهره‌برداری می‌کنند؛ بنابراین مردم اگر می‌خواهند کمک کنند حتما این کار را از طریق صندوق ملی محیط زیست یا خود محیط بانان انجام دهند.

غذارسانی به حیات وحش

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=138116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi