یکی از راه های جذب ترافیک وب سایت پرداخت به ازای کلیک یا همان PPC می باشد که در این روش شانس بالایی برای فروش کالا به صورت آنلاین وجود دارد. زمانی که شما کلمه کلیدی خاص و مرتبط با تجارت و عملکرد خودتان را به صورت ادز در موتورهای جستجوگر فعال می کنید، موتورهای جستجوگر مانند گوگل، بینگ، یاهو و .. تبلیغات ادز و پرداخت به ازای کلیکی شما را در بالا، اطراف و یا پایین جستجوی خود به نمایش درمی آورند.
همچنین در بعضی از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک هم می توان پرداخت به ازای کلیک داشت.
این اینفوگرافیک تفاوت اصلی میان تبلیغات کلیکی (PPC) و سئو و بهینه سازی وب در موتورهای جستجوگر را به تصویر می کشد. این اینفوگرافیک زیبا می تواند استراتژی کاربردی شما در انتخاب تبلیغات کلیکی و یا سئو و بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر را رقم بزند.
تبلیغات کلیکی (PPC) و سئو
منبع: آوادیس نت