1

تغییر و دگردیسی جاده مخصوص اجتناب ناپذیر است

  • کد خبر : 13916
  • 08 خرداد 1396 - 9:49
تغییر و دگردیسی جاده مخصوص اجتناب ناپذیر است

مهندس محمدرضا اعتمادی از فعالان اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: واقعیت این است که تغییر و دگردیسی جاده مخصوص اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و اتفاقی است که خواه ناخواه جاده مخصوص را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مهندس محمدرضا اعتمادی از فعالان اقتصادی منطقه و مدیرعامل شرکت ایراطلس واقع در جاده مخصوص کرج معتقد است: جاده مخصوص در کل در حال تغییر است و این دگرگونی و دگردیسی سرنوشتی حتمی و اجتناب ناپذیر برای این جاده و محدوده صنعتی به شمار می رود.
این فعال اقتصادی و آشنا با شرایط خاص جاده مخصوص در گفت و گو با خبرنگار ویژه دفتر سرپرستی غرب تهران، گفت: این جاده و منطقه در حال خارج شدن از بافت صد درصد صنعتی و تبدیل شدن به منطقه ای تجاری، فروشگاهی و نمایشگاهی برای عرضه انواع محصولات تولیدی و صنعتی است.

جاده مخصوص تقریباً در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است.

مهندس اعتمادی با اعتقاد به این که جاده مخصوص تقریباً در بسیاری کشورهای جهان شناخته شده است، افزود: اتفاق های جالب توجه و چشمگیری در فرایند تغییر و تحول جاده مخصوص در حال رخ دادن است که استقرار برند معروف نوین چرم از آن جمله است و قرار است یکی از فروشگاه های بزرگ خود را در این منطقه دایر کند. وی ادامه داد: علاوه براین یک برند لباس و پوشاک هم در پی راه اندازی فروشگاهی در محدوده جاده مخصوص است که با این اتفاقات خواسته یا ناخواسته این جاده از حالت صرفاً صنعتی خود خارج شده و بیشتر جنبه فروشگاهی و نمایشگاهی برای عرضه انواع کالاها و محصولات را پیدا خواهد کرد.
وی گفت: از سوی دیگر بانک ها نیز تمایل زیادی به ایجاد شعبه در جاده مخصوص از خود نشان می دهند، هرچند متأسفانه بعدازظهرها تعطیل می شوند و حالت بی رونقی را در منطقه حاکم می سازند.
برخی کشورها از جمله ترکیه برای حضور در منطقه ابراز تمایل کرده است. مهندس اعتمادی یادآور شد: افرادی از سفارت ترکیه ضمن بازدید از محل شرکت، قصد دارند کل مجموعه را برای عرضه برندهای کشور متبوع خود از جمله لباس و قطعات کوچک مصرفی خانگی خریداری کرده و از آن به عنوان نمایشگاه استفاده کنند و به صورت فصلی محصولات عرضه شده را تغییر دهند، از لباس به مبل یا اقلام دیگر که مذاکره با سفارت ترکیه کماکان ادامه دارد.
وی تاکید کرد: این دگرگونی و تغییرات در جاده مخصوص تا کاروانسرا سنگی در حال شکل گیری است، گرچه در این روند محدوده کاروانسرا سنگی تا گرمدره راکد می ماند و از گرمدره تا کرج هم ادامه پیدا خواهد کرد، اما واقعیت این است که این تغییر و دگردیسی جاده مخصوص اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و اتفاقی است که خواه ناخواه جاده مخصوص را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
تغییر در جاده مخصوص به نفع شهرداری و راهی برای کاستن از ترافیک است. این فعال اقتصادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتقال واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه به خارج از شهر نیز گفت: انتقال یک سری از واحدهای تولیدی از جمله خودروسازان، اساسا امکان پذیر نیست، مثل ایران خودرو مگر با امکانات و حمایت دولت یا کمک شهرداری، آن هم با کم کردن درصد کاربری که در این صورت تا حدودی امکان این جابجایی فراهم خواهد شد، ضمن اینکه اجرای آن به نفع شهرداری خواهد بود.
مهندس اعتمادی افزود: با توجه به این که جاده مخصوص بین دو کلان شهر تهران و کرج واقع است، چنانچه طرح انتقال و جابجایی واحدهای تولیدی و صنعتی این جاده میسر شود، می تواند حجم قابل توجهی از ترافیک تهران و اتوبان تهران – کرج را کم کند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi