3

تغییر جغرافیای بازار وارداتی های خودرو

  • کد خبر : 22036
  • 11 ژانویه 2018 - 8:39
تغییر جغرافیای بازار وارداتی های خودرو

تغییر جغرافیای بازار وارداتی ها

دستورالعمل جدید واردات خودرو در حالی از سوی هیات دولت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد که فعالان صنعت خودرو معتقدند با توجه به پیش بینی ممنوعیت واردات خودرو با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار، از این پس شاهد تغییر جغرافیای انتظارات مصرف کنندگان خودروهای وارداتی در بازار خواهیم بود.

تغییر جغرافیای بازار وارداتی ها

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از پایگاه خبری «عصر خوردو»،  به گفته فعالان صنعت خودرو با توجه به محدودیت پیش بینی شده از این پس شاهد بسته تر شدن بازار خودروهای تقریبا لوکس در بازار خواهیم بود که این امر موجب می شود تا خودروهای اکونومیک (اقتصادی) جایگزین خودروهای که تا پیش از این نام خودروهای لوکس را یدک می کشیدند شوند؛ خودروهایی که متقاضیان خاص خود را در بازار داشته اند و به تعداد محدود در بازار عرضه می شدند.

در این خصوص فربد زاوه یکی از کارشناسان صنعت خودرو با اشاره به اینکه با اجرای دستورالعمل جدید به لحاظ تعداد تغییری در بازار وارداتی ها صورت نخواهد گرفت، می گوید: طی چند ماه اخیر بازار وارداتی ها رشد چند ده میلیونی افزایش قیمت را تجربه کرد به همین دلیل می توان گفت در کنار افزایش قیمت ماه های گذشته با اجرای دستوالعمل جدید شاهد تغییر تمایل در بازار خودروهای وارداتی خواهیم بود. زاوه معتقد است: در کنار تغییر ذائقه بازار خودروهای وارداتی با اقدام صورت گرفته شاهد تغییر مدل و برند بازار خودروهای وارداتی نیز خواهیم بود و این به معنی آن است که خریداران خودروهای وارداتی ناچار می شوند خودروی ارزان قیمت وارداتی را از این پس به قیمت خودروهای متوسط و بعضا گران وارداتی خریداری کنند.

خودروهای واردتی در بازار
اما با توجه به تغییرات صورت گرفته در روند واردات خودرو ارزیابی های صورت گرفته از بازار بیانگر آن است که خودروهای وارداتی در حال حاضر افزایش چند ده میلیونی قیمت را تجربه کرده اند؛ در این خصوص می توان به کیا سراتو 2000  آپشنال اشاره کرد که توقف ثبت سفارش، افزایش چشمگیر این خودرو در بازار را به همراه داشت، بطوریکه این خودرو در حال حاضر با قیمت حدود 168 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

هیوندای سوناتا LF نیز در این مدت از افزایش قیمت بی نصیب نبوده و به گفته فعالان بازار این خودرو در حال حاضر حدود 180 میلیون  تومان در بازار خرید و  عرضه می شود، قیمت نمایندگی این خودرو 155 میلیون تومان است. هیوندای سوناتا GLS پلاس 2018 نیز در حال حاضر حدود 210 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. تویوتا پریوس هیبریدی 2017 با سانروف نیز در بازار 178 میلیون تومان معامله می شود. تویوتا پریوس هیبریدی 2017 نیمه فول نیز در حال حاضر قیمتی در حدود 156 میلیون تومان دارد.

خودروهای هیبرید از جمله خودروهای پرطرفدار در بازار محسوب می شوند که با به دلیل تعرفه های حمایتی که برای این بخش در نظر گرفته شده بود توانسته بودند جایگاه قابل توجهی در بازار را به دست آورند، جایگاهی که با توجه به افزایش تعرفه واردات این خودروها تا حدودی متزلزل شده و به نظر می رسد با افزایش قیمت این خودروها شاهد ریزش تقاضا برای هیبریدی ها خواهیم بود.

از سوی دیگر ارزیابی های صورت گرفته بیانگر آن است که هیوندای توسانTL  نیز در مدت زمان مذکور از افزایش قیمت بی نصیب نبوده و با قیمت حدود 234  میلیون تومان در بازار معامله می شود. در میان دیگر خودروهای وارداتی کیا اپتیما نیز 235 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.  اما هیوندا النترا نیز از تصمیمات خلق الساعه بی نصیب نبوده بطوریکه در حال حاضر  برای خرید این خودرو حدود 169 میلیون تومان در بازار معامله می شود.  هوندا CR-V تیپ EX-L  نیز در حال حاضر در بازار بیش از 235 میلیون تومان خرید و فروش می شود و قیمت نمایندگی این خودرو 240 میلیون تومان است؛  هوندا آکورد تیپEX-L) )   نیز با قیمتی در حدود 230 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

هیوندای سانتافه DM نیز که از خودروهای پرطرفدار وارداتی در کشور محسوب می شود  از افزایش قیمت بی نصیب نبوده و در حال حاضر 270 میلیون تومان در بازار خرید و  فروش می شود. کیا اسپورتیج 2017 نیوفیس فول QL نیز هفته های اخیر در حال حاضر بیش از 213 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. تویوتا RAV4 2017 نیوفیس نیمه فول نیز از سوی نمایندگی 233 میلیون تومان قیمت گذاری شده در حال حاضر حدود 280 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

اما واکنش بازار در خصوص خودروهای که بر اساس بخش نامه جدید واردات خودرو مشمول و به دلیل اینکه از رنج قیمتی بیش از 40 هزار دلار برخودارند بسیار چشمگر بوده است؛ بطوریکه لکسوس به عنوان یکی از برندهایی که شنیده ها از توقف واردات آنها حکایت دارد ارزیابی بازار از افزایش بیش از 50 میلیونی این مدل خودروها در نمایندگی و بازار حکایت دارد. به گفته فعالان بازار، لکسوس NX200t  سه کلید که در نمایندگی با قیمت 315 میلیون تومان قیمت گذازی شده در بازار قیمتی حدود 450 میلیون تومان خرید و فروش معامله می شود. لکسوس NX300h نیز در نمایندگی قیمتی 375 میلیون تومانی به فروش می رسد اما در بازار این خودرو بیش از 475 میلیون تومان قیمت خورده است. افزایش عجب و غریب این خودروها در بازار در حالی است که فعالان بازار خودرو معتقدند با توجه به دستورالعمل جدید باید منتظر افزایش بیش از پیش قیمت این خودروها در بازار بود، افزایش قیمتی که روی سایر خودروهای وارداتی نیز اثرگذار است.

منبع: عصر خودرو

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=22036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi