3

تعامل خوب شرکت مترو و راه‌آهن در جابه جایی مسافران

  • کد خبر : 121521
  • 09 ژوئن 2022 - 7:59
تعامل خوب شرکت مترو و راه‌آهن در جابه جایی مسافران

شهردار منطقه ۲۱ به تعامل خوب شرکت مترو و راه‌آهن در جابه جایی مسافران اشاره کرد و گفت :‌ شرکت مترو و راه آهن تاکنون در جابه جایی مسافران تعامل خوبی داشتند و اگر خط اتوبوس ریلی در غرب تهران هم فعال شود، مسافرانی که از راه آهن پیاده و وارد تهران شوند، می‌توانند بقیه […]

شهردار منطقه ۲۱ به تعامل خوب شرکت مترو و راه‌آهن در جابه جایی مسافران اشاره کرد و گفت :‌ شرکت مترو و راه آهن تاکنون در جابه جایی مسافران تعامل خوبی داشتند و اگر خط اتوبوس ریلی در غرب تهران هم فعال شود، مسافرانی که از راه آهن پیاده و وارد تهران شوند، می‌توانند بقیه مسیر تا مقصد را با مترو بروند و این برعکسش هم صدق می‌کند.

تعامل خوب شرکت مترو و راه‌آهن در جابه جایی مسافران

به گزارش دانستنی انلاین ، حسین کاشانی‌پور شهردار منطقه ۲۱،از وجود خط راه آهن تهران- تبریز در منطقه ۲۱ به عنوان ظرفیت‌های مهم در منطقه برای توسعه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: کنار این خط‌آهن، ۲ خط آهن دیگر وجود دارد که از دومی می‌توان برای اتوبوس ریلی استفاده کرد تا کارگران و مسافران جنوب غرب تهران ترددشان راحت تر شود.

وی نبود امکانات لازم برای رفت و آمد در این منطقه را از مشکلات مهم برشمرد و گفت:‌ چون در این محدوده سرویس حمل و نقل عمومی بی آرتی و مترو فعال نیست و به طور معمول مردم با اتوبوس مسیرها را طی می‌کنند بنابراین یکی از مطالبات مردمی در این چند سال توسعه حمل و نقل عمومی است. به همین منظور با تمهیداتی که شده است در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی خطوط ۱۰ و ۱۱ مترو شاهد تغییر و تحولاتی در منطقه خواهیم بود.

او افزود: برای سرعت بخشیدن در این باره تاکنون مکاتباتی با مدیرعامل مترو انجام شده و قرار است در منطقه لشکری زمینی را تملک و در اختیار مترو بگذاریم و پایانه خط ریلی در این محدوده ایجاد شود.

شهردار منطقه در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد خط ۱۱ مترو مطالعات بسیاری انجام شده و اکنون به دلیل بالا بودن هزینه ساخت خط مترو و کافی نبودن اعتبارات، عملیات ساخت آن متوقف شده است، گفت: اقدام دیگر رفت و آمد کارگرانی است که در شهر قدس، شهریار، ملارد یا صفا دشت خانه دارند. چنانچه خط مترو کرج به صفادشت امتداد یابد، این امکان فراهم می‌شود که این قشر زحمتکش سریع‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر به محل کار و برعکس به محل سکونت‌شان بروند.در این زمینه جلسات با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران داریم تا با استفاده از ظرفیت خط آهن تهران-تبریز بتوان اقدامات لازم را برای رفت و آمد شهروندان و ساکنان به سرانجام مطلوب برسانیم.

استفاده از یکی از خطوط راه‌آهن تهران تبریز برای اتوبوس ریلی

کاشانی‌پور از وجود خط راه آهن تهران- تبریز در منطقه ۲۱ به عنوان ظرفیت‌های مهم در منطقه برای توسعه حمل و نقل اشاره کرد و اظهار داشت: در واقع کنار این خط‌آهن، ۲ خط آهن دیگر وجود دارد که از دومی می‌توان برای اتوبوس ریلی استفاده کرد. البته هم‌اکنون یک خط اتوبوس ریلی وجود دارد که بین تهران و هشتگرد فعال است و به جابه جایی مسافران می‌پردازد که حدود نفراتی که در روز از این خط استفاده می‌کنند، ۳۰۰ نفر است. اگر چه این آمار به اندازه ۱۰ اتوبوس مسافر است و ۱۰ سفر در روز انجام می‌شود، اما اگر بتوانیم با وجود چنین زیر ساختی چند ایستگاه را در مناطق ۲۱ و ۱۸ نیز فعال‌سازی کنیم، حجم قابل قبولی از مسافر را می‌توان جابه جا کرد.

شهردار منطقه ۲۱ به حجم بالای مسافران در محدوده سه راه شهریار اشاره کرد و گفت: همیشه این ناحیه از منطقه با حجم زیادی از مسافر روبه رو است که جا دارد برای آن نیز تمهیداتی در نظر گرفته شود. به همین منظور برای سهولت در جا به جایی مسافران قرار است در این بخش یک ایستگاه جانمایی شود. جانمایی این ایستگاه سبب می‌شود تا ساکنان شهرک استقلال، کارکنان مجموعه داروسازی عبیدی و کارخانه پارس خودرو مشکل رفت و آمد نداشته باشند.

به گفته کاشانی‌پور؛ جانمایی ایستگاه‌های نیک پسندی واقع در بلوار گلهای تهرانسر و بیمارستان شماره ۲ خلیج می‌تواند مشکل دسترسی‌های محلی برای رسیدن به ایستگاه ریل باس را برطرف کند و این دو ایستگاه نقش بسزایی در جابه جایی حجم زیاد مسافر به نقاط دیگر دارد. ایستگاه ملکی در ورد آورد و ایستگاه شهر قدس هم از دیگر ایستگاه‌ها در این خط خواهند بود که در این صورت مسافران با کمترین هزینه، مسیر طولانی را در کمترین زمان و با فاصله ۱۵ دقیقه‌ای طی می‌کنند.

چهار ایستگاه برای مسافران جنوب غربی تهران

او همچنین به تعامل خوب شرکت مترو و راه‌آهن در جابه جایی مسافران تاکید کرد و گفت :‌ شرکت مترو و راه آهن تاکنون در جابه جایی مسافران تعامل خوبی داشتند و اگر خط اتوبوس ریلی در غرب تهران هم فعال شود، مسافرانی که از راه آهن پیاده و وارد تهران شوند، می‌توانند بقیه مسیر تا مقصد را با مترو بروند و این برعکسش هم صدق می‌کند. البته موانعی هم در این میان وجود دارد که اگر برداشته شود این خدمت رسانی تکمیل‌تر خواهد شد که به دنبال رفع موانع هستیم.

شهردار منطقه ۲۱ افزود:‌ اکنون یک خط اتوبوس ریلی از سمت پرند، یک خط از پیشوا ورامین، یک خط از هشتگرد داریم که در برخی نقاط با خط ریلی تهران-تبریز یکی می‌شوند در حالی که اگر موانع موجود در این مسیر را با راه آهن تهران- تبریز مرتفع سازیم، خطی به طور مجزا برای اتوبوس ریلی فعال خواهد شد. تاکنون طرح‌های مطالعاتی بسیاری انجام شده و باید تفاهم‌هایی نیز در این باره انجام شود و این میسر نخواهد شد مگر با اقدام جهادی و کار شبانه‌روزی؛ در این صورت می‌توان در مدت ۳ ماه این خط را به بهره برداری و استفاده عموم رساند.

کاشانی‌پور گفت: ایستگاه راه آهن مقصد این ایستگاه‌ها خواهد بود و برای ایستگاه مبدا امکان‌هایی در نظر گرفته خواهد شد که مردم آسان‌ترین دسترسی را داشته باشند. این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه نیک پسندی، سه راهی شهریار، ملکی و شهر قدس است و در ایستگاه ملکی به دلیل وجود خط ۱۰ مترو، تقاطعی با اتوبوس ریلی داریم که مسافران با همان بلیط مترو می‌توانند از آن هم استفاده کنند./روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=121521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi