4
در سالگرد کشتار معترضان در میدان تیان‌آن‌من چین:

تشدید تدابیر شدید امنیتی در هنگ کنگ/ویدئو

  • کد خبر : 143060
  • 04 ژوئن 2023 - 17:03
تشدید تدابیر شدید امنیتی در هنگ کنگ/ویدئو

دانستنی آنلاین: تلویزیون دولتی هنگ‌کنگ، از تشدید جو امنیتی و استقرار شش هزار نیروی پلیس در هنگ‌کنگ در سالگرد کشتار معترضان چینی در میدان تیان‌آن‌من پکن خبر داد. به گزارش دانستنی آنلاین؛ پلیس همچنین در نزدیکی پارکی که هر ساله در آن برای یادبود این روز تجمع برگزار می‌شود، هشت نفر را بازداشت کرد. کنشگران […]

دانستنی آنلاین: تلویزیون دولتی هنگ‌کنگ، از تشدید جو امنیتی و استقرار شش هزار نیروی پلیس در هنگ‌کنگ در سالگرد کشتار معترضان چینی در میدان تیان‌آن‌من پکن خبر داد.

به گزارش دانستنی آنلاین؛ پلیس همچنین در نزدیکی پارکی که هر ساله در آن برای یادبود این روز تجمع برگزار می‌شود، هشت نفر را بازداشت کرد.

کنشگران در شهرهای مختلف جهان هر ساله در چهارم ژوئن، در یادبود صدها جوان معترضی که در این میدان با شلیک نیروهای امنیتی حکومت چین کشته شدند، تجمع برگزار می‌کنند.

قتل عام  تیان‌آن‌من پکن

کشتار میدان تیان‌آن‌من که از آن به عنوان قتل‌عام ۴ ژوئن یا واقعهٔ “۴–۶”نیز یاد می شود به مجموعه‌ای تظاهرات اعتراضی در میدان تیان‌آن‌من شهر پکن، جمهوری خلق چین اطلاق می‌شود که به رهبری دانشجویان و از ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ تا ۴ ژوئن همان سال ادامه داشت.

این اعتراضات با حضور بیش از صدهزار نفر برگزار شد. گفته می‌شود بین چندصد نفر تا هزار نفر در این اعتراض‌ها کشته شدند؛ سازمان صلیب سرخ چین آمار ۲۶۰۰۰ کشته را اعلام کرده‌  و تخمین سفیر سوئیس ۲۷۰۰۰ کشته است.

قتل عام  تیان‌آن‌من پکن

در این حال اسناد بریتانیا که در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۷ از طبقه‌بندی خارج شده نشان می‌دهد تخمین بریتانیایی‌ها این بوده حداقل ده هزار معترض چینی در اوایل تابستان سال ۱۹۸۹ در میدان تیان‌آن‌من  پکن کشته شدند.

آلن دونالد سفیر وقت بریتانیا در چین خاطر نشان می‌کند که این افراد به دست نیروهای چینی سرکوب شدند. این در حالی است که آمار بیمارستان پکن نشان می‌دهد که ۴۷۸ نفر کشته و ۹۸۰ نفر زخمی شده‌اند.

دانشجویان در این واقعه به ناپایداری اقتصادی چین و سرکوب‌های حزب کمونیست و فساد دولتی اعتراض کردند. جنبش دموکراسی چین در این اعتراضات نقش رهبری داشت.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=143060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi