2

تجهیز خودروها به جعبه سیاه

  • کد خبر : 7742
  • 29 آگوست 2016 - 11:23
تجهیز خودروها به جعبه سیاه

خودروهای هوشمندی طراحی شده اند که به جعبه‌ سیاه، به سبک هواپیما، مجهز هستند و می‌توانند صحنه‌های ویدیویی و هم‌چنین اطلاعاتی در مورد رفتار راننده در طول تصادف را به پلیس و شرکت‌های بیمه ارسال کنند.این خودرو ها توسط محققان در شرکت سازنده تراشه اینتل طراحی شده اند.

#تجهیز_خودرو #جعبه_سیاه #دانستنی #بیشتر_بدانیم

خودروهای هوشمندی طراحی شده اند که به جعبه سیاه، به سبک هواپیما، مجهز هستند و می‌توانند صحنه‌های ویدیویی و هم‌چنین اطلاعاتی در مورد رفتار راننده در طول تصادف را به پلیس و شرکت‌های بیمه ارسال کنند.

این خودرو که توسط محققان در شرکت سازنده تراشه اینتل طراحی شده، اطلاعات درباره سرعت، شتاب و ترمز خودرو را به همراه صحنه‌های ویدیویی داخل و خارج از خودرو را ثبت می‌کند.

به گزارش شبکه فن آوری اطلاعات ایران، این اطلاعات پس از تصادف به‌صورت خودکار به پلیس و شرکت‌های بیمه ارسال می‌شود تا تشخیص علت تصادف خودروها و شناسایی فرد مسؤول را راحت‌تر کند. جعبه سیاه بخشی از خودروی هوشمندی خواهد بود که توسط محققان در غول تراشه‌ساز اینتل درنظر گرفته شده است.

فن‌آوری‌های در حال ساختی وجود دارند که خودروها را به دستگاه‌های هوشمندی تبدیل می‌کنند که قادرند خطرات در جاده را تشخیص داده و حتی کنترل رانندگان را به دست بگیرند.

گفت‌وگوهایی با سازندگان خودرو درباره ساخت خودروهایی که با استفاده از فن‌آوری بی‌سیم به‌طور دایم به اینترنت و خودروهای دیگر متصل هستند، انجام گرفته است.

به‌عنوان مثال سیستم‌های دوربینی که می‌توانند علایم خیابان را تشخیص داده و در صورتی که راننده بخواهد مسیر اشتباه برود، کنترل خودرو را به دست بگیرند برای به‌کارگیری در خودروها طراحی شده‌اند.

حسگرهای داخل خودرو هم‌چنین می‌توانند چاله‌های موجود در جاده را تشخیص داده و در حالی که خودرو در حال حرکت است، محل آن‌ها را به مسؤولان تعمیر و نگه‌داری جاده گزارش دهند.

جعبه سیاه این خودروها هم‌چنین می‌توانند محل خودروهای اطراف را ردیابی کرده و درصورت نزدیک شدن زیاد از حد آن‌ها به یکدیگر، برای تغییر خط به رانندگان هشدار دهند.

خودرو می‌تواند با استفاده از چراغ‌های LED عقب و جلو موجود در بیش‌تر خودروهای مدرن، مکان خودروهای دیگر را ردیابی کرده و آن‌ها را در نقشه ناوبری ماهواره‌ای نشان دهد.

رانندگان هم‌چنین می‌توانند از تلفن همراه یا رایانه خود برای قفل کردن و باز کردن از راه دور قفل خودرو، فعال کردن بوق هشدار و حتی روشن کردن موتور برای گرم شدن آن هنگام صبح استفاده کنند.

جعبه سیاه در یک نمایش تحقیقاتی در اینتل نشان داده شد و این شرکت در حال مذاکره با سازندگان خودرو برای قرار دادن این فن‌آوری در خودروهای جدید است.

منبع: گردآوری دات کام

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi