3

تأثیر موسیقی و شعر بر کودکان + ویدئوی بارون میاد جرجر

  • کد خبر : 24124
  • 08 اسفند 1396 - 10:36
تأثیر موسیقی و شعر بر کودکان + ویدئوی بارون میاد جرجر

تأثیر موسیقی و شعر بر کودکان + ویدئوی بارون میاد جرجر

آغاز فراگیری عادت‌های پسندیده که مهم‌ترین دورهٔ یادگیری انسان‌ها را تشکیل می‌دهد، همان دورهٔ قبل از دبستان است. آموزش عادت‌ های صحیح بهداشتی به کودکان قبل از دبستان با کمک شعر و موسیقی، بهتر است.

البته زمانی می‌توان گفت که موسیقی کار خود را در تعلیم و تربیت و ایجاد روحیه و شور و نشاط به کودکان با موفقیت انجام داده که همهٔ شرایط لازم رعایت گردد؛ یعنی در این امر مهم، هم شاعر، هم آهنگساز، و هم معلمی کارآزموده، نقش آفرینی نمایند.

این، همان تخصصی بودن رشتهٔ کودک را می‌رساند. موفقیت در آموزش و اطلاع‌رسانی به کودکان به کمک شعر و موسیقی، نتیجه‌های باورنکردنی را با خود به همراه دارد که علاوه بر تعلیم و تربیت و ایجاد عادت صحیح و پسندیده می‌توان به شادابی و توان‌مندی اشاره کرد که باز با کمک موسیقی در کودکان پدیدار می‌گردد.

این موفقیت در آموزش با کمک شعر و موسیقی، تأثیر خود را در رشد و شکوفائی بهتر کودکان خردسال گذارده و زمینهٔ مطلوبی را برای گام نهادن در دوره‌های بعدی زندگی ایجاد خواهد کرد که باز موسیقی می‌تواند جلوه‌های شگرفی را در آن دوره‌ها با خود به همراه آورد و با داشتن اثرهای تفریحی، آموزشی، روحی و روانی در خودسازی انسان‌ها (کودکان امروز و زنان و مردان فردا) نقش مهمی را بازی نماید.

به هر حال، تأثیر های موسیقی در کودکان بسیار زیاد است و به همین دلیل، می‌توان از این وسیله برای آموزش بهتر، مؤثرتر و ماندگارتر استفاده نمود، چرا که موسیقی و شعر با روحیهٔ کودک بسیار سازگار است و هر آنچه را که هدف آموزش باشد و از طریق شعر و موسیقی به او تعلیم داده شود، فرا می‌گیرد.

در این نوشتار یک ترانه شاد و فولکوریک برای علاقه مندان ارائه شده است.

 

منبع: سرسره

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi