1

بیماری های تنفسی بلای جان نوزادان اهوازی

  • کد خبر : 137653
  • 04 ژانویه 2023 - 10:54
بیماری های تنفسی بلای جان نوزادان اهوازی

دانستنی آنلاین: طبق گزارشات وزارت بهداشت موج آنفلوآنزا در كشور فروکش کرده ولی این در حالیست كه خوزستان همچنان با طغيان بيماري‌هاي تنفسي و آنفلوآنزا درگير است. كودكان، به خصوص نوزادان و شيرخوارها قرباني بحران تنفسي شده‌اند. به گزارش دانستنی آنلاین همزمان با احتمال آغاز پيك هشتم كرونا، ظرفيت بيمارستان ابوذر،تنها مركز تخصصي اطفال خوزستان، […]

دانستنی آنلاین: طبق گزارشات وزارت بهداشت موج آنفلوآنزا در كشور فروکش کرده ولی این در حالیست كه خوزستان همچنان با طغيان بيماري‌هاي تنفسي و آنفلوآنزا درگير است.

كودكان، به خصوص نوزادان و شيرخوارها قرباني بحران تنفسي شده‌اند.

به گزارش دانستنی آنلاین همزمان با احتمال آغاز پيك هشتم كرونا، ظرفيت بيمارستان ابوذر،تنها مركز تخصصي اطفال خوزستان، بيش از ۲ هفته است كه تكميل شده و همه بيمارستان‌هاي زيرنظر دانشگاه علوم پزشكي اهواز به حالت آماده باش درآمده‌اند.

بیش از 22 هزار کودک در چهار ماه اخیر به بیمارستان ابوذر مراجعه کرده اند.

ندا فضل‌علي‌زاده مدير مركز آموزشي پژوهشي و درماني ابوذر اهواز مي‌گويد: از زمان آغاز پيك بيماري‌هاي تنفسي در مهر‌ماه تا ۶ دي‌ماه بالغ بر ۲۰ هزار كودك با مشكلات تنفسي به اين بيمارستان مراجعه كرده‌اند كه حدود سه هزار نفر آنها بستري شده‌اند كه بيشترين تعداد آنها در يك‌ماهه اخير بوده است.

بیماری های تنفسی در اهواز

دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز در گزارش اخير خود از ورود به پيك آنفلوآنزا و بحران تنگي نفس در اطفال و نوزادان خبر داده و اعلام كرده: مراجعه نوزادان و اطفال با علايم تنگي‌نفس و آنفلوآنزا به مراكز درماني افزايش چشمگيري داشته به‌طوري كه از تاريخ ۱۵ تا ۲۶ آذرماه هفت هزار كودك زير ۱۲ سال به مراكز درماني زيرنظر اين دانشگاه مراجعه كردند كه از اين تعداد، هزار و ۱۰۰ نفر بستري شدند.
فضل‌علي‌زاده نيز نسبت به ادامه پيك بيماري‌هاي تنفسي كودكان در خوزستان هشدار مي‌دهد و مي‌گويد: «آمار بيماران هنوز به همان صورت و بسيار زياد است.

امسال بار مراجعات بيماري‌هاي تنفسي بسيار بيشتر از سال‌هاي قبل بوده و در مقايسه با دوره پيك بيماري‌هاي تنفسي در سال گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزايش نشان مي‌دهد.
پاييز هميشه با طغيان بيماري‌هاي فصلي اطفال و افزايش مراجعه به مراكز درماني همراه است.

پيك بيماري‌هاي تنفسي و فصلي اطفال معمولا از نيمه مهر آغاز مي‌شود و گاهي تا اسفند‌ماه نيز طول مي‌كشد. /اعتماد

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=137653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi