نمایندگان رسانه های خارجی قرار است با حضور در نمایشگاه مطبوعات به بیان سیاست های خبری رسانه های متبوع خود و همچنین تشریح شرایط فعالیت های خبری در ایران بپردازند.
گروه استانی و منطقه ای با 54 غرفه، سیاسی اقتصادی 86، تخصصی و اختصاصی 84، فرهنگی هنری 83، دین و اندیشه 20، روزنامه سراسری 46، خبرگزاری21، مؤسسات مطبوعاتی 19 و خانواده و کودک و نوجوان با 31 غرفه در کنار تشکل های مطبوعاتی، کسب و کارهای مرتبط و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان حوزه های خود هستند.
یکی دیگر از ویژگی های بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات که از رشد نسبی این دوره به نسبت دوره های قبل هم حکایت دارد افزایش پراکندگی حضور رسانه ها در گروه هایی است که پیش تر از گرمای کمتری به نسبت دیگر گروه ها برخوردار بودند.
طبق تصمیم شورای سیاستگذاری، قرار است از 60 غرفه فعال در نمایشگاه امسال برابر شیوه نامه تدوین شده تقدیر شود.
چهار نمایشگاه عکس ملی و بین المللی، غرفه پیشکسوتان مطبوعات، دو غرفه ویژه مدافعان حرم، غرفه فرهنگ ایثار و مقاومت، غرفه محیط زیست و بحران آب در رسانه، گنجینه مطبوعات، ایستگاه طنز و کارتون، ایستگاه جوان و مطبوعات، ایستگاه کودک و نوجوان، غرفه اهداء رایگان مجلات، ایستگاه سلامتی(طب سنتی)، دمنوشخانه مطبوعات، کسب و کارهای نوپا و … از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه مطبوعات امسال است.
همچنین مقرر است پنجمین جایزه درست نویسی با اهدای جوایزی به درست نویسان برتر مطبوعات برپا و از ایشان تجلیل شود.
با توجه به حضور “اسنپ” در نمایشگاه مطبوعات امسال، بازدیدکنندگان میتوانند از کد تخفیف PressExpo23 (تا سقف ۲٫۰۰۰ تومان) جهت رفت وبرگشت خود به نمایشگاه استفاده کنند.
بنابر اعلام ستاد برگزاری، سرویس اینترنت بیسیم آماده بهره برداری است و تعداد اکانت هرغرفه متناسب با متراژ غرفه تهیه شده که در صفحه کاربری نماینده رسانهها در سایت نمایشگاه قابل مشاهده است.
اینترنت «پابلیک وای فای» امسال برای بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات برقرار است و به هر بازدیدکننده یک اکانت تعلق می گیرد و به مدت 1 ساعت و حجم 100 مگابایت اینترنت رایگان ارائه می شود.
شایان ذکر است نمایشگاه مطبوعات بر اساس سیاست های حمایتی مبتنی بر کاهش تصدی گری، امسال هم انتشار ویژه نامه های نمایشگاه مطبوعات را به روزنامه ها واگذار کرد.
نخستین ویژه نامه امسال را روزنامه «نوآوران» روز شنبه 6 آبان ماه و ویژه نامه های روزهای یکشنبه و دو شنبه را به ترتیب روزنامه های ستاره صبح و شهرآرا منتشر می کنند.
مطابق آیین نامه نمایشگاه، ویژهنامه ها حداقل در 16صفحه منتشر می شوند و تمام رویدادهای روز قبل نمایشگاه در حداقل 4 صفحه خبری در آنها منعکس و در نمایشگاه توزیع میشوند.
بهترین ویژهنامه روزانه نمایشگاه توسط شورای سیاستگذاری نمایشگاه، انتخاب و در روز اختتامیه تجلیل می شود.
در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، علاوه بر گفتگوی بی واسطه مسئولان و مردم با رسانهها، طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، برپایی نشستهای حرفهای، تخصصی و عمومی، جدای از بهره برداری رسانهها از این ظرفیت و ضیافت ملی، منجر به طرح، آسیبشناسی و یافتن راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف و مبتلابه جامعه میشود.
برگزاری کارگاههای تخصصی و کاربردی با حضور استادان ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین حضور مهمانان خارجی که عمدتاً روزنامه نگاران بین المللی رسانههای شناخته جهان هستند، ضمن استفاده از فضای آموزشی نمایشگاه، به توسعه تعاملات رسانهای نیز کمک خواهد کرد.
گردآوریشده توسط پایگاه دانستنی آنلاین