معایبی که بیانیه های اطلاعاتی دارند
اطلاعیههای مطبوعاتی مزایای بسیار زیادی برای برند ما دارند، اما آنها در برخی از موارد نمیتوانند پاسخگوی نیازها باشند. موارد زیر را بخوانید تا اگر هدفتان از پوشش رسانهای دستیابی به موارد زیر است، بکارگیری این استراتژی را مورد بازبینی قرار دهید.
۱) استفاده از اطلاعیههای مطبوعاتی راهکار خوبی برای بهبود سئوی شما نیست
همانطور که پیشتر هم اشاره شد بیانیه های مطبوعاتی میتوانند به بهبود سئوی شما کمک کنند. اما امروزه این روند با بروزرسانیهایی که گوگل در الگوریتمهای جستوجوی خود انجام داده، کمرنگتر شده است.
۲) بیانیههای مطبوعاتی ارتباط شما را با مشتریان بهبود نمیبخشد
بیانیه های مطبوعاتی توجه روزنامهنگاران را به خود جلب میکند اما احتمال کمی وجود دارد که برای مشتریان نیز قابل توجه باشند. کابران عادی تمایل دارند تا مطالب مورد نظر خود را به شیوهای آسانتر به دست آورند. خواندن اطلاعیهی مطبوعاتی زمان بیشتری میخواهد و برای روشن شدن مفاهیمی که بیان میکند، باید بارها و بارها خوانده شود.
برای برقراری ارتباط با مشتریان باید محتوای مورد نظر خود را با فرمتهای سادهتری و از طریق پلتفرمهای قابل دسترس در اختیارشان قرار دهید. بنابراین به جای اینکه اطلاعیهی مطبوعاتی خود را در شبکههای اجتماعی منتشر کنید، پست وبلاگی سادهای بنویسید و از آن برای معرفی خود استفاده کنید.
۳) میزان موفقیت بیانیه های اطلاعاتی دقیقا مشخص نمیشود
برخلاف سایر استراتژیهای بازاریابی اندازهگیری میزان موفقیت اطلاعیههای مطبوعاتی چندان موفقیت آمیز نیست. نمیتوان تشخیص داد که چند نفر اطلاعیهی ما را خواندهاند و یا اینکه توسط چه کسانی دیده شده است.
۴) اعلامیههای مطبوعاتی مقرون به صرفه نیستند
منتشر کردن یک اعلامیه مطبوعاتی هزینهبر است و با مطرح شدن راهکارهای جدید، قدیمی شده است. گاهی اوقات ارتباط برقرار کردن با رسانه ها بسیار کارآمدتر از فرستادن صدها ایمیل حاوی اطلاعیه مطبوعاتی به خبرنگارانی است که نمیشناسیم.
منبع: halajiyan.ir