2

بورس تهران قرمز شد

  • کد خبر : 56925
  • 15 سپتامبر 2019 - 14:16
بورس تهران قرمز شد

دانستنی آنلاین/ فرهاد اسماعیلی: پس از کانال شکنی دیروز بورس تهران، کسی انتظار نداشت که امروز شاخص منفی شده و ۲۰۴۶ واحد افت کرده و فعالان بازار سرمایه را متعجب کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در حالیکه دیروز بورس تهران از کانال ۳۰۰ هزار  عبور کرد و رکورد جدیدی را در این […]

دانستنی آنلاین/ فرهاد اسماعیلی: پس از کانال شکنی دیروز بورس تهران، کسی انتظار نداشت که امروز شاخص منفی شده و ۲۰۴۶ واحد افت کرده و فعالان بازار سرمایه را متعجب کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در حالیکه دیروز بورس تهران از کانال ۳۰۰ هزار  عبور کرد و رکورد جدیدی را در این روز به یادگار گذاشت اما امروز با دو هزار و ۴۶ واحد افت، در تراز ۳۰۲ هزار و ۳۹۵ واحدی متوقف شد.

امروز در تالار شیشه ای ۶٫۷ میلیارد سهم و اوراق مالی در ۶۲۷ هزار و ۹۸۲ معامله، داد و ستد شد که ارزش معاملات آن دو هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان بوده است.

بیشترین افزایش ها را در تالار شیشه ای امروز ایران خودرو، بانک پارسیان و بانک صادرات داشتند که به ترتیب ۱۱۶، ۹۲ و ۷۶ واحد مثبت تاثیر روی شاخص داشته اند. اما از آن طرف گروه مپنا با ۳۹۵ واحد تاثیر منفی، بیشترین نقش را در افت شاخص داشت. پس از مپنا نیز، پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و صنعتی چادرملو در رتبه های بعدی تاثیرکاهشی روی شاخص امروز بودند.

اما افزایش تقاضا در برخی از نمادهای کوچک سبب شد که شاخص کل هم وزن امروز نیز روند افزایشی را طی کند و با ۵۱ واحد رشد روبرو شود. به این ترتیب این شاخص در تراز ۸۵ هزار و ۲۵۸ واحدی ایستاد.

در گروه خودرویی بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی معادل ۳۹۷ میلیارد تومان معامله شد و بیشترین ارزش را خودروها از آن خود کردند. هر چند دیروز هم این گروه تاثیر بسزایی در ورود شاخص به کانال ۳۰۰ داشتند.

پس از گروه خودرویی، بانک ها رتبه دوم را از آن خود کردند و با ۲٫۸ میلیارد سهم و اوراق، ارزش داد و ستد این گروه به ۲۴۲ میلیارد تومان رسید.

آیفکس نیز با ۱۱.۴۳ واحد رشد عدد ۳۹۳۰ را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به نزدیک ۸۶۷ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات نیز عدد یک میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سرگذاشت.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=56925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi