1

بهترین زمان برای تعویض لاستیک خودرو

  • کد خبر : 11747
  • 16 اسفند 1395 - 17:00
بهترین زمان برای تعویض لاستیک خودرو

روش هایی هم وجود دارد که شما به عنوان راننده خودرو به راحتی وضعیت لاستیک های خودرو را تشخیص دهید. ما 5 علامت هشدار را در این نوشتار پایگاه دانستنی آنلاین برای شما ذکر خواهیم کرد که با دیدن آنها می‌توانید مطمئن شوید باید اقدام به تعویض لاستیک خودرو بکنید یا خیر

#تعویض_لاستیک #خودرو #بیشتر_بدانیم #خودرو

تنظیم باد را حتی الامکان باید صبح انجام داد؛ قبل از این که وسیله نقلیه شما حرکت زیادی کرده باشد. چون براثر گرم شدن لاستیک فشار باد آن مقدار کمی زیاد می شود. پس از تنظیم باد در صورت لرزیدن فرمان خودرو شما در سرعت های km 60،km80،km 120 احتمال بالانس نبودن چرخ های خودرو شما وجود دارد.

نکته قابل توجه آن است که بالانس تنها برای لاستیک های نو نمی باشد بلکه برای لاستیک های کارکرده نیز می باشد.اگر فرمان خودرو شما در سرعت km 60 بلرزد بالانس چرخ های شما بسیار خراب است و اگر در سرعت km80 بلرزد بالانس چرخ های شما باز هم خراب است و اگر در سرعت km 120 بلرزد بالانس چرخ های شما کمی خراب است.

جابجایی چرخ‌ها در هر 20 هزار کیلومتر

انجام این کار به صورت عقب و جلو کردن چرخ ها و بالانس نمودن آنها باعث می شود که چرخ های خودرو شما طول عمر بیشتری داشته باشند و در هنگام تعویض چرخ های خودرو ترجیحاً لاستیک های نو را در رینگ های جلو بیندازید.

بهترین زمان برای تعویض لاستیک خودرو

همانطور که پاهای شما بعد از یک پیاده روی طولانی خسته و رنجور می‌شوند، لاستیک های خودروی شماهم به مرور زمان فرسوده می‌شوند. اما آیا این فرسودگی دراثر عادات بد رانندگی بوجود می‌آید؟ معمولاً این طور نیست، بلکه استفاده از لاستیک ها به طور طبیعی می‌تواند به بالارفتن سن آنها منجرشود از سوی دیگر لاستیک های معیوب درهنگام رانندگی می‌توانند شرایط مصیبت باری را برای شما رقم بزنند، باعث شوند کنترل خودرو از دست شما خارج شود یا باعث شوند در وسط جاده گیر بیفتید و نتوانید سر موقع به مقصد برسید.

بهترین راه برای جلوگیری از وقوع این حوادث، پیش بینی شرایط لاستیک های خودرو و تعویض آنهاست قبل از این که اتفاق بدی برای شما حادث شود. البته اگر به صورت دوره ای خودرو را برای کنترل نزد مکانیک و آپاراتی می‌برید، درصورت نیاز، او به شما گوشزد خواهد کرد که لاستیک ها را تعویض کنید. اما روش هایی هم وجود دارد که شما به عنوان راننده خودرو به راحتی وضعیت لاستیک های خودرو را تشخیص دهید. ما 5 علامت هشدار را در این نوشتار پایگاه دانستنی آنلاین برای شما ذکر خواهیم کرد که با دیدن آنها می‌توانید مطمئن شوید باید اقدام به تعویض لاستیک خودرو بکنید یا خیر:

هشدارهایی که به معنی زمان تعویض لاستیک است

همه مشکلات لاستیک به آج خودرو مربوط نمی‌شود بلکه ممکن است مشکلاتی در کناره لاستیک هم وجود داشته باشد. خوشبختانه خیلی راحت می‌توان نگاهی به کناره‌های لاستیک انداخت و از مشکلات احتمالی مطمئن شد. به دنبال شکاف یا بریدگی در قسمت کناری لاستیک باشید.شیارهایی که قابل دیدن با چشم غیرمسلح هستند خطرناکند. این علائم نشان دهنده آن است که ممکن است لاستیک شما به زودی پنچر شود (یا ازآن بدتر ممکن است لاستیک خودرو شما بترکد) بنابر این اگر مشکل لاستیک شما در قسمت کناری جدی است، لاستیک خودرو را تعویض کنید.

بالا آمدگی یا تورم لاستیک در قسمت های بخصوص

گاهی اوقات سطح بیرونی لاستیک به مرور زمان ضعیف می‌شود. نتیجه این امر، بالا آمدن لاستیک در آن نقطه به گونه ای متمایز از سطح صاف لاستیک خواهدبود، در واقع چیزی شبیه به آنوریسم در رگهای خونی را شاهد خواهیم بود. این ضعیف شدن سطح لاستیک در یک نقطه می‌تواند منجر به ترکیدگی ناگهانی لاستیک خودرو شود و اگر قبل از بروز مشکل، لاستیک خودرو را تعویض نکنید، ممکن است به جای این که به خاطر آنوریسم به بیمارستان بروید، مجبورشوید دراثر حوادث بعد ازترکیدگی لاستیک به بیمارستان مراجعه کنید.

لرزش‌های زیاد

وجود لرزش در خودرو درهنگام رانندگی، تاحدودی غیر قابل اجتناب است، مخصوصاً اگر بر روی جاده‌هایی با آسفالت بد رانندگی کنید، اما بعد از چند وقت که با خودرویتان رانندگی کنید، می‌توانید میزان طبیعی لرزش را تشخیص دهید. در صورتی که لرزش خودرو زیاد است، عوامل زیادی می‌توانند علت آن باشند.پیکی از این عوامل می‌تواند بالانس نبودن لاستیک های خودرو باشد، یا این که مشکلی درکمک فنر خودروی شما وجود داشته باشد. اما این لرزش می‌تواند در نتیجه وجود مشکلی در داخل لاستیک شما هم باشد. حتی اگر لاستیک خودرو منشد این مشکل نباشد، لرزش های مداوم می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در لاستیک خودرو شود. بنابراین اگر خودروی شما به ویژه در جاده‌های بد لرزش های شدیدی دارد حتماً خودرو را به یک مکانیک ماهر نشان دهید.

منبع:خرم گستر ساعی

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi