3

برگ برنده خودروسازان تجاری شبکه خدمات پس از فروش است

  • کد خبر : 119621
  • 20 می 2022 - 20:29
برگ برنده خودروسازان تجاری شبکه خدمات پس از فروش است

شایان دیزل یکی از بازیکنان تازه وارد در سگمنت خودروهای تجاری در بازار ایران بوده که شروعی قدرتمند داشته است. این شرکت در حال حاضر یک کامیون کشنده به نام Dafran دافران H7 480 را بازار ایران عرضه می کند و در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1401 واقع در مجموعه شهر آفتاب حضور پیدا […]

شایان دیزل یکی از بازیکنان تازه وارد در سگمنت خودروهای تجاری در بازار ایران بوده که شروعی قدرتمند داشته است. این شرکت در حال حاضر یک کامیون کشنده به نام Dafran دافران H7 480 را بازار ایران عرضه می کند و در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1401 واقع در مجموعه شهر آفتاب حضور پیدا کرده است. فرصتی پیش آمد تا با محمد مرتضایی مدیرعامل شایان دیزل در خصوص فعالیت های این شرکت و برنامه های آینده مصاحبه ای داشته باشیم.

برگ برنده خودروسازان تجاری شبکه خدمات پس از فروش است

به گزارش دانستنی انلاین ، مرتضایی مدیرعامل شایان دیزل ضمن اشاره به اینکه چند سالی از تاسیس شایان دیزل می گذرد بین کرد که فعالیت اصلی شایان دیزل از سال 1400 آغاز شده است. طی این سالها شایان دیزل مشغول دریافت مجوزهای لازم و تست های مهم برای عرضه کامیون کشنده دافران H7 بوده و از سال 1400 تقریبا تولید انبوه دافران H7 480 در شایان دیزل آغاز شد.

مرتضایی اظهار کرد بسیاری از استانداردها و آپشن هایی که روی کامیون کشنده 480 اسب بخاری دافران H7 شایان دیزل دیده می شود، توسط این شرکت طراحی شده و از شرکت های چینی خواسته شده تا این کامیون کشنده را با استانداردهایی که مد نظر شایان دیزل بوده تولید شود. به لطف این سختگیری های صورت گرفته، کامیون کشنده دافران H7 شایان دیزل موفق به پاس کردن استانداردهای 85 گانه ایران شده است.

مرتضایی در ادامه بیان کرد که شایان دیزل سال 1400 که اولین سال تولید کاشنده دافران H7 در ایران بوده موفق به تولید 400 دستگاه از این خودروی تجاری شده. ولی در سال 1401 به لطف یک برنامه ریزی دقیق جهش تولید محقق شده و برنامه تولید 1500 دستگاهی از کامیون کشنده دافران Dafran H7 480 را داریم.

مدیرعامل شایان دیزل ضمن اشاره به اینکه عمده سهامداران این شرکت از استان فارس هستند بیان کرد سایت تولیدی این شرکت نیز در این استان قرار داشته تا امکان کارآفرینی و اشتغال زایی برای مردم در این منطقه فراهم شود.

محصولات آینده شایان دیزل
مرتضایی اظهار کرد برنامه شایان دیزل برای آینده تبدیل شدن به یکی از قطب های تولید خودروهای تجاری و غیرتجاری در ایران شویم. وی اشاره کرد در حال حاضر تنها محصول شایان دیزل همین کامیون کشنده 4×2 دافران Dafran H7 بوده. ولی شایان دیزل قصد ورود به سگمنت کامیونت ها را هم داشته و یکی از محصولات کامیونت شایان دیزل وارد ایران شده و تا زمانیکه این خودرو تست های خاص را در این پاس نکند به بازار ایران عرضه نخواهد شد.

وی افزود: تست های لازم برای این کامیونت جدید شایان دیزل به مسافت 50 هزار کیلومتر از هفته گذشته آغاز شده و تا زمانی که این تست ها به صورت کامل انجام نشوند، این کامیونت به بازار ایران عرضه نخواهد شد و پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز تست ها، تولید انبوه این کامیون کشنده آغاز می شود.

مرتضایی با اشاره به نام امسال که تولید، اشتغال زایی و دانش بنیان نام دارد اظهار کرد که شایان دیزل دقیقا در این مسیر حرکت می کند. در همین راستا کلنگ زنی خط تولید جدید شایان دیزل در هفته گذشته با حضور دکتر سعید محمد صورت گرفته و قرار است که تا پایان سال جاری از این خط تولید جدید شایان دیزل بهره برداری شود.

مدیرعامل شایان دیزل ضمن بیان این موضوع که عمده کامیونت ها در رنج 5، 6 و 8.5 تن قرار دارند اظهار داشت که شایان دیزل هم قصد دارد یک کامیونت در رنج 6 تن به بازار ایران عرضه کند. ولی علاوه بر این کامیونت، یک کامیونت در یک رنج متفاوت به بازار ایران نیز عرضه خواهد کرد.

محمد مرتضایی در خصوص وجود رقبایی جدید برای کامیون کشنده دافران H7 در بازار ایران بیان کرد که بازار بدون رقیب هیچ جذابیتی ندارد و این موضوع که رقبا نیز برای سهم خواهی در این سگمنت ورود کرده اند به پیشرفت و رشد بازار خودروهای تجاری کامیون کشنده در ایران منجر خواهد شد. مدیرعامل شایان دیزل اظهار کرد که این شرکت در سال 2023 قصد دارد کامیون کشنده دافران فعلی را با مقداری تغییر و بروزرسانی وارد بازار کند که از این اقدام به عنوان شگفتانه شایان دیزل یاد کرد و گفت با عرضه این کامیون کشنده جدید یقینا توجه مشتریان بیشتر از گذشته به شایان دیزل جلب خواهد شد.

توسعه شبکه خدمات پس از فروش شایان دیزل
محمد مرتضایی اظهار داشت که برگ برنده تمام خودروسازان تجاری شبکه خدمات پس از فروش است. چراکه خودرو یکبار فروخته شده و سالها باید به آن خدمت رسانی شود. تمام دغدغه های رانندگان پس از خرید یک محصول، خدمات پس از فروش از جهت گستردگی و کیفیت است. مرتضایی ضمن اشاره به تازه تاسیس بودن شایان دیزل بیان کرد که در همین مدت کم تمهیدات بسیار خوبی را برای گسترش و توسعه شبکه خدمات پس از فروش با کمک متخصصین مختلف انجام داده ایم.

به همین منظور شرکت شایان یدک برای توسعه شبکه نماینده ها و خدمات پس از فروش محصولات شایان دیزل تاسیس شده است. مرتضایی اظهار کرد که با تمام قدرت در تلاش هستیم که مشتریان شایان دیزل تا پایان سال 1401 دیگر دغدغه ای در خصوص خدمات پس از فروش، سرویس مناسب و تامین قطعات یدکی محصولات شایان دیزل نداشته باشند.

مرتضایی بیان کرد تاسیس نمایندگی به میزان پراکندگی خودروهای تجاری، مسیرهای اصلی تردد و عواملی از این قبیل بستگی دارد. این موارد تاثیر مستقیم روی مکان و همچنین تعداد احداث نمایندگی و مرکز خدمات پس از فروش یک شرکت خودروساز به ویژه خودروساز تجاری دارند.

مرتضایی اظهار کرد که امروزه شایان دیزل در تمام کلانشهرها به جز تبریز که نزدیک به 12 مرکز هستند، نمایندگی های این شرکت احداث شده اند که به مشتریان خدمات فروش و پس از فروش محصولات شایان دیزل را ارائه می دهند. همچنین سرویس امداد 24 ساعته شایان دیزل در شهرهایی که مشتریان دسترسی به نمایندگی ندارند راه اندازی شده است. مدیرعامل شایان دیزل بیان کرد در 6 شهر دیگر هم تا پایان سال 1401 افتتاح نمایندگی جدید شایان دیزل صورت می گیرد که مجموعا تعداد نمایندگی های این شرکت در ایران به 18 عدد می رسد که طی دو سال عملکرد فوق العاده ای برای یک خودروساز تجاری تازه تاسیس محسوب می شود./خودرونویس

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=119621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi