3

برگزاری هشتمین دوره همایش مبارزه با فساد در نوزدهم آذر ماه

  • کد خبر : 134513
  • 15 آذر 1401 - 8:18
برگزاری هشتمین دوره همایش مبارزه با فساد در نوزدهم آذر ماه

رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران از برگزاری هشتمین دوره همایش مبارزه با فساد در روز نوزدهم آذرماه از ساعت 9 تا 12 صبح در طبقه هشتم اتاق تهران خبر داد. به گزارش دانستنی آنلاین ، حسن فروزان‌فرد با اعلام این خبر بیان داشت: بعد از برگزاری هفت دوره مراسم روز […]

رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران از برگزاری هشتمین دوره همایش مبارزه با فساد در روز نوزدهم آذرماه از ساعت 9 تا 12 صبح در طبقه هشتم اتاق تهران خبر داد.

برگزاری هشتمین دوره همایش مبارزه با فساد در نوزدهم آذر ماه

به گزارش دانستنی آنلاین ، حسن فروزان‌فرد با اعلام این خبر بیان داشت: بعد از برگزاری هفت دوره مراسم روز جهانی مبارزه با فساد و با توجه به اینکه سال پایانی دوره نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در حال سپری شدن می باشد، تصمیم گرفتیم هشتمین دور این همایش را نیز برای بازخوانی فعالیت‌های بخش خصوصی در این حوزه و چشم‌انداز پیش رو برگزار کنیم.

او زمان برگزاری این رویداد را نوزدهم آذرماه عنوان کرد و گفت: در این دوره ، مشابه دوره‌های گذشته تمرکز ما بر بررسی ظرفیت‌ها و موقعیت‌های کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد معطوف خواهد بود. بی‌شک گام نخست در این مسیر آن است که توجه فعالان اقتصادی و همین‌طور حاکمیت را به این نکته جلب کنیم که ابزار شناخته شده و بین‌المللی در زمینه مبارزه با فساد، همین کنوانسیون مبارزه با فساد است و همچنین باید توجه صاحب‌نظران و مسئولان در حوزه‌های مختلف را به انجام وظایف و پیگیری موضوعات مورد تاکید این کنوانسیون جلب کنیم.

برگزاری هشتمین دوره همایش مبارزه با فساد در نوزدهم آذر ماه

او افزود: در کشور ما قوانینی با تکیه بر کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد به تصویب رسیده که اکنون در حال اجراست. در عین حال، برخی از موارد مورد اشاره کنوانسیون نیز هنوز در قالب قوانین موضوعه در کشور پیگیری نمی‌شود و به‌رغم آنکه کلیت کنوانسیون در کشور به رسمیت شناخته شده است، اما مواردی از آن در کشور ما پشتوانه قانونی ندارد و به همین سبب مورد پیگیری قرار نمی‌گیرد. یا اگر قوانینی هم وجود دارد اجرای آنها به صورت مجدانه پیگیری نمی‌شود. بنابراین مشابه سال‌های گذشته، این موارد در هشتمین دوره همایش روز جهانی فساد نیز به معرض نقد و بررسی گذاشته می‌شود و فعالیت‌های گذشته بازخوانی می‌شود.

فروزان‌فرد با اشاره به گرامیداشت این روز توسط کشور‌های مختلف در سطح بین‌المللی گفت: ما هر ساله از نماینده وزارت دادگستری به عنوان نهاد مسئول اجرای کنوانسیون مبارزه با فساد برای حضور در این همایش دعوت می‌کردیم که در سال جاری نیز این دعوت صورت خواهد گرفت تا گزارشی از آخرین پیگیری‌های خود برای پیشرفت امور در این حوزه ارائه کنند. همچنین‌‌‌ آقایان حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران و حسن عابدی جعفری به عنوان نماینده تشکل‌های غیردولتی فعال در عرصه مبارزه با فساد نیز در این همایش حضور خواهند یافت. در عین حال، یک پانل تخصصی برای بررسی راهنمایی‌های نهادهای بین‌المللی در زمینه مبارزه با فساد، تعارض منافع در بخش خصوصی، پدیده در‌های گردان و رهیافت‌های روانشناختی مبارزه با فساد برگزار خواهیم کرد.

برگزاری هشتمین دوره همایش مبارزه با فساد در نوزدهم آذر ماه

او با اشاره به برنامه این همایش برای بررسی نقش مردم در مبارزه با فساد‌ اعلام کرد که دو جزوه راهنما از دستورالعمل‌های اتاق بازرگانی بین‌الملل (ICC) در حوزه «مبارزه با فساد» و «شیوه حکمرانی در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی» که توسط اتاق تهران ترجمه، ویرایش و منتشر شده است، رونمایی خواهد شد. فروزان‌فرد اعلام کرد که این جزوات به صورت فیزیکی به همراه یک کتاب در حوزه مبارزه با فساد به مدعوین همایش ارائه خواهد شد، ضمن اینکه این جزوه‌ها در سایت اتاق تهران در دسترس همه فعالان تشکلی قرار خواهد گرفت.

به گفته رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران، هشتمین دوره همایش روز جهانی مبارزه با فساد در روز شنبه ، نوزدهم آذرماه در ساعات 9 تا 12 صبح در طبقه هشتم اتاق تهران برپا خواهد بود./ روابط عمومی اتاق تهران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 4 / 5. تعداد امتیازات: 90

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=134513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi