1

برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در سراسر کشور

  • کد خبر : 28152
  • 24 می 2018 - 8:36
برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در سراسر کشور

برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در سراسر کشور

رئیس ستاد مرکز بزرگداشت سی‌وششمین سالروز بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر برنامه‌های گرامیداشت این روز را تشرح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکز بزرگداشت سی‌وششمین سالروز بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در نشست خبری این رویداد بیان کرد: با اجرای عملیات الی بیت‌المقدس بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد شد. فتح خرمشهر کمر ارتش عراق را شکست و موجب شد که دنیا بر روی رژیم بعث و قابلیت‌های آن تردید کند.

وی خاطر نشان کرد: در عملیات الی بیت‌المقدس همه نهادها پیروز بودند و مردم قهرمان اصلی فتح خرمشهر هستند. یکی از ویژگی‌های این عملیات آن بود که توازن سیاسی، نظامی را به سود ایران تغییر داد و در آن صدام شکست خورد. به همین مناسبت در راستای گرامیداشت سی‌وششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور با شعار «ما توانستیم» اجرا خواهد شد.

سردار کارگر با اشاره به نامگذاری روزهای بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: چهارشنبه دوم خرداد روز «درس‌ها و عبرت‌ها از حماسه سوم خرداد حماسه‌سازان فخرآفرینان» نامگذاری شده است. تببین دستاوردهای عملیات الی بیت‌المقدس از محورهای اصلی فعالیت در این روز خواهد بود. روز سوم خرداد نیز با عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی پیش‌کسوتان، فرماندهان و شهیدان» نامگذاری شده است. توجه به اهداف و نتایج حاصل از پیروزی در فتح خرمشهر و دست یافتن به خواسته‌های عزت‌مدارانه و حفظ استقلال و کیان ایران اسلامی محور فعالیت‌های این روز است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: «روز مقاومت، پایداری، روز دزفول، ولایت‌مداری، معنویت پشت جبهه‌ها» برای روز جمعه چهارم خرداد انتخاب شده است. توجه به نقش ولایت و رهبری در پیروزی حماسه سوم خرداد و پرداختن به حضور مردم در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها در مقابله با دشمن در این روز مد نظر است.

سردار کارگر با اشاره به برخی از برنامه‌ها که قرار است در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر در سراسر کشور برگزار شود، گفت: ۳۰۰ برنامه اصلی توسط سازمان‌ها، نهادهای کشوری و لشکری برگزار خواهد شد. یکی از برنامه‌های مهم این است که روز پنج‌شنبه ساعت ۱۹ از ایثارگران توسط رئیس جمهور تجلیل خواهد شد. برگزاری همایش‌هایی در راستای نکوداشت پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس، رونمایی از بازی آنلاین استراتژیک فرماندهان، برگزاری نشست تخصصی گفتمان موسیقی دفاع مقدس و آینده‌پژوهی تئاتر دفاع مقدس، رونمایی از سامانه بازدید مجازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزاری انواع جشنواره‌های شعر و خاطره بخشی از این برنامه‌ها خواهد شود.

وی یادآور شد: ۸۴ عنوان کتاب در سراسر کشور که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است، رونمایی خواهد شد. برگزاری مهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گلباران ۱۹هزار گلزار شهید، تهیه مارش نظامی مقاومت، رونمایی از سامانه جامع اسناد دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های بصیرتی و تشریح عملیات الی‌بیت‌المقدس و همچنین برگزاری نمایشگاه راهیان نور بین‌الملل در حاشیه نشست‌های تخصصی و علمی بخش دیگری از برنامه‌های شاخص در ایام سوم خرداد هستند.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi