2

بررسی پرونده محصولات تراریخته در مراکز علمی و پژوهشی

  • کد خبر : 26424
  • 03 اردیبهشت 1397 - 10:05
بررسی پرونده محصولات تراریخته در مراکز علمی و پژوهشی

بررسی پرونده محصولات تراریخته در مراکز علمی و پژوهشی

 سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون تحقیق درباره محصولات تراریخته را به مراکز علمی و پژوهشی واگذار خواهد کرد و پس از دریافت گزارش آنها و همچنین گزارش وزارت بهداشت، در این زمینه جمع‌بندی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، ولی داداشی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پرونده محصولات تراریخته که در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح است، اظهار کرد: موضوع تراریخته از پدیده دهه‌های اخیر است که در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی وجود دارد و به عنوان صنعت ژنتیک از آن استفاده می‌شود اما اینکه ضرر یا نفعی متوجه آن است و اینکه چه تفاوتی با ژنتیک گیاهان معمولی دارد چیزی به اثبات نرسیده و ما هم در ایران قانونی برای ممنوعیت آن نداریم.

وی با اشاره به بررسی موضوع محصولات تراریخته در کمیسیون اصل ۹۰، یادآور شد:‌ این پرونده به شکایت برخی انجمن‌های حمایتی مطرح شد اگرچه در پی برخی شکایت‌ها ممکن است یکسری مطالبات اقتصادی و زد و بندهای پشت پرده هم وجود داشته باشد اما فعلا این را کنار گذاشته‌ایم و به طور کلی به دنبال این هستیم که ببینیم آیا محصولات تراریخته قابل تایید هستند و باید کشاورزیمان را به این سمت ببریم یا اینکه مضر هستند و دولت باید جلوی آن را بگیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی است تا اگر ضرری متوجه آن است دولت آن را غیرقانونی اعلام کند و در غیر این صورت مردم با علم به اینکه چه چیزی استفاده می‌کنند، بتوانند از آن استفاده کنند.

داداشی خاطرنشان کرد: البته تحقیق در این زمینه در صلاحیت کمیسیون اصل ۹۰ نیست و ما این موضوع را به دستگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ارجاع خواهیم کرد تا نهایتا گزارش آنها را دریافت و جمع‌بندی کنیم. وزارت بهداشت هم قرار است در این باره گزارش خود را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کند.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=26424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi