2

برای درمان کبد چرب چی بخوریم ؟

  • کد خبر : 22249
  • 15 ژانویه 2018 - 10:27
برای درمان کبد چرب چی بخوریم ؟

برای درمان کبد چرب چی بخوریم ؟

رژیم غذایی برای کبد چرب | برای کبد چرب و درمان کبد چرب راه های بسیاری وجود دارد. از جمله رژیم های غذایی مناسب کبد چرب که در ادامه مطلب می خوانید. برای درمان کبد چرب با ما همراه باشید.

به گزارش دانستنی آنلاین، یک برنامه غذایی برای کبد چرب به شیوه دقیق علمی تغذیه طراحی شده است که مقدار چربی ناسالم را در کبد کم می کند. آسیب کبدی را بر طرف می نماید. عملکرد انسولین را ارتقاء می دهد و سطح قند خون را پایین می آورد. کاهش وزن را عملی و آسان می گرداند. عادات اعتیاد گونه غذایی را برطرف می نماید.
به برنامه غذایی برای کبد چرب خود مواد زیر را اضافه کنید:
1) غذاهای گیاهی خام، به خصوص سبزیجات خام. وقتی می خواهید لاغر شوید حداکثر مجاز هستید 2 میوه در روز میل کنید. وقتی که به وزن دلخواه رسیدید می توانید آن را به 4 میوه در روز برسانید. بیماران مبتلا به کبد چرب از یک کبد ضعیف و چرب رنج می برند نه به خاطر اینکه بیش از حد می خورند. بلکه به خاطر اینکه هرگز سبزیحات تازه، میوه و مغزها و دانه ها را مصرف نمی کنند. بیشتر چیزهایی که می خورند عمل آوری شده است و از درون این پاکت بیرون می آید. وقتی می فهمند کمبود مواد غذایی طبیعی خام غیر عمل آوری شده می تواند منجر به ناراحتی کبد شود، شوکه می شوند. بعضی اوقات باید مثل یک خرگوش عمل کنند. سعی کنند گیاه خواری کنند و تفاوت آن را ببینند!
2) به بیماران مبتلا به کبد چرب توصیه می شود که سبزیجات پخته از انواع مختلف از جمله سبزیجات نشاسته ای مثل هویج، زردک، سیب زمینی شیرین، ترب و چغندر میل کنند. این کار جبرانی برای خوردن غذاهای تهیه شده از غلات مثل نان و پاستاست و از خوردن شیرینی جات و دسرهای شیرین خودداری کنید. سبزیجات پخته را می توان به عنوان صبحان و ناهار میل کرد. سبزیجات سبز مقدار خیلی کمتری کربوهیدارت از سبزیجات نشاسته ای دارند. اما سبزیجات نشاسته ای هم یک شکل طبیعی و فن آوری نشده هستند و برای کبد متابولیزه کردن آنها خیلی راحت تر است.
3) پروتئین دست اول به این دلیل که گرسنگی را بر طرف می کند و وزن را اضافه نمی کند. بدن شما بدون نیاز به انسولین پروتئین را هضم می کند. به همین دلیل پروتئین لاغر می کند.

نقش مواد غذایی در درمان کبد چرب

برای درمان بیماری کبد چرب خود می توانید به توصیه های زیر نیز عمل کنید:
برطرف کردن گرسنگی
می توانید گرسنگی طبیعی خود را در هر وعده و میان وعده بر طرف کنید. کسانی که لازمه شغلشان فعالیت بدنی زیاد می باشد و کسانی که زیاد ورزش می کنند به مقدار بیشتری غذا نیاز دارند. به بدن خود گوش کنید و از غریزه های طبیعی خود پیروی نمایید و آنقدر غذا بخورید که سیر شوید و خوشحال باشید. مسئله این نیست که چقدر غذا می خورید، مسئله این نیست که چه می خورید. این برای کبد و سطح انسولین شما هم هست. در برنامه ما غذاها و موادی مثل عصاره سبزیجات هستند که گرسنگی را برطرف می کنند و قند خون و سطح انسولین بیماران با کبد چرب را پایین می آورند. آنها غذاهای لاغر کننده یا چربی سوز هستند.
میان وعده های آسان
1) ماست: ماست ساده طبیعی (پروبیوتیک) بهترین است و لازم نیست حتماً کم چربی باشد. مطمئن باشید که هیچگونه شکر یا شیرین کننده مصنوعی در آن به کار نرفته است. می توانید نصف یا یک لیوان تا 250 گرم میل کنید. بسته به اینکه چقدر گرسنه باشید. ماست را می توان به تنهایی یا با یک تکه میوه میل نمود (ماست و خیار از نمونه های خوب در ایران است).
2) کنسرو ماهی مخلوط با نصف لیموترش یا مایونز رژیمی و سبزیجات خرد شده. اگر بیماران با کبد چرب از غلات و گلوتن پرهیز نمی کنند دو بیسکویت دایجستیو می توانند با آن میل کنند.
3) پنیر به مقدار 100 گرم می تواند گرسنگی شما را برطرف کند. پنیرهای غیر فن آوری شده را انتخاب کنید. پنیر را می توان با ساقه های کرفس، فلفل رنگی، هویج، خیار یا با 10 عدد زیتون یا گوجه فرنگی میل کرد.
4) یک میلک شیک حاوی پروتئین .
5) یک مشت از انواع مغزها و دانه ها یا با یک میوه یا یک تکه پنیر (حداکثر 30 گرم) مغزهای تازه بهتر است و اگر بخواهید می توانید به آنها نمک بزنید.
6) سبزیجات تازه بهترین آن ها هویج، خیار، گوجه فرنگی، نخود سبز، فلفل رنگی ساقه های کرفس یا بروکلی همراه ارده، هوموس یا هر کدام دیپ هایی یا سس هایی که دستور تهیه آنها خواهد آمد. اگر آنها را آماده می خرید مطمئن شوید که شکر نداشته باشد.
7) میوه خام یک میوه به تنهایی یا با مغزهای خام یا یک تکه پنیر (150 گرم)
8) یک کاسه سوپ شفا بخش
9) دیپ (سُس) اوکادو یا لوبیا همراه با سبزیجات خام یا بخارپز مثل بروکلی، گلم کلم یا نخود سبز.
10) یک یا دو عدد تخم مرغ آب پز با نمک و فلفل یا پودر کاری یا پاپریکا همراه 1/2 فنجان سبزیجات تازه خرد شده مثل جعفری و ریحان.
11) یک برش که دستور تهیه آن بعداً خواهد آمد.
12) یک لیوان پر آب سبزیجات تازه.
سعی کنید در برنامه غذایی برای کبد چرب از مصرف غذاهای زیر اجتناب کنید:
شکر، آب نبات ها و شکلات که غنی از شکر است بعضی از شکلات های ارزان حاوی روغن های هیدروژنه گیاهی هستند که ناسالم می باشند. اگر دوست دارید شکلات بخورید شکلات سیاه گران قیمت که با الکل قند تهیه شده باشد بهتر است. این ماده غذایی را به عنوان یک پذیرایی مخصوص از خودتان استفاده کنید و زیاده روی ننمائید. بعضی ها دوست دارند هفته ای یک بار از خودشان پذیرایی مخصوص بکنند.
نکته:
می توانید یک یا دو تکه شکلات سیاه را یا یک تکه شکلات بدون قند را با قهوه میل کنید. این بهتر از اضافه کردن شکر به قهوه است. غذاهای حاوی آرد تصفیه شده مثل نان سفید، نان ساندویچی (فرانسوی) مافین ها، کلوچه ها و دونات ها و غیره. این ها چاق کننده هستند و برای کسانی که سندرم x یا کبد چرب دارند اعتیاد آور می باشد.
گاهی در برنامه غذایی برای کبد چرب غذاهای رژیمی که ادعا می کنند لاغر کننده هستند، معمولاً چربی کمتر و شکر یا آسپارتام بیشتری دارند مثل ماست رژیمی، مربای رژیمی، بستنی رژیمی، نوشابه های رژیمی. این غذاهای رژیمی لاغر کننده نیستند و اگر حاوی شکر یا آسپارتام باشند چاق کننده هستند! اسنک های سرخ شده یا پخته مثل چیپس سیب زمینی، چیپس تورتیلا و امثال آن.گوشت های فن آوری شده مثل انواع کالباس، سوسیس، سالامی، ژامبون و غیره. غذاهای سفارشی چرب مثل پیتزا، ماهی سرخ کرده و چیپس، لازانیا، جوجه سوخاری سرخ شده و همه انواع غذاهای سرخ شده. بیسکویت ها و کلوچه ها از هر نوع چون حاوی آرد تصفیه شده و روغن های گیاهی هیدروژنه جامد هستند و اگر شیرین باشند مقدار زیادی شکر دارند.
منبع: آفتاب
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=22249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi