3

با غول های ICT ایران در الکامپ آشنا شوید

  • کد خبر : 30407
  • 06 مرداد 1397 - 9:09
با غول های ICT ایران در الکامپ آشنا شوید

با غول های ICT ایران در الکامپ آشنا شوید

هرچند حضور استارتاپ ها، بازی سازان و سرمایه گذاران، در الکامپ حسابی داغ شده و بخشی از بار خبری این رویداد را به خود اختصاص داده است، اما نمی توان از حضور غول های بزرگ ICT ایرانی، که بخش عمده ای از بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را به خود اختصاص داده اند، صرف نظر کرد. شرکت هایی جذابی که نماد و پیشران اقتصاد دیجیتال در کشور بوده و بخش مهمی از بازدیدکنندگان الکامپ، برای دیدن آنها صف می کشند. در این گزارش به معرفی غول های ICT ایران که به نمایشگاه می آیند آشنا می شوید.

رقابت بزرگ، برای اپراتورهای بزرگ

میلیون ها ایرانی از خدمات دو اپراتور بزرگ کشور، همراه اول و ایرانسل استفاده می کنند و این دو شرکت را می توان پرمخاطب ترین شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نامید.

رقابت دو اپراتور اول کشور را باید یکی از جذاب ترین رقابت های دو بنگاه در ایران دانست. مثلا همراه اول تا دو فصل پیش اسپانسر پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی بود اما ایرانسل موفق شد از فصل گذشته اسپانسری این سه باشگاه را به دست بیاورد. در مقابل همراه اول در جام جهانی از تیم ملی حمایت کرد و توانست محبوبیت بیشتری به دست بیاورد.

ارایه خدمات اینترنت همراه، ثبت نام سیم کارت، فروش مودم و ارایه خدمات سازمانی مانند شماره مجازی و شبکه خصوصی، از جمله خدماتی است که این دو اپراتور قصد دارند در الکامپ معرفی کنند.

MVNOها هم می آیند

با اجازه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، یکی دو سالی است که سرمایه گذاری روی اپراتورهای مجازی یا MVNOها آغاز شده است. اپراتورهایی که با استفاده از امکانات سخت افزاری اپراتورهای موبایل، با توجه به کوچکی و چابکی شان، می توانند خدمات اختصاصی موثر و با کیفیتی به گروه های هدف ارایه کنند.

شرکت ارتباطات سیار هوشمند امین یکی از مجموعه هایی است که موفق به اخذ پروانه MVNO شده است. این شرکت که کنسرسیومی متشکل از شرکت مدیریت توسعه راهبردی امین، شرکت سرمایه گذاری سبحان و با نمایندگی شرکت مدیریت توسعه راهبردی امین (به عنوان عضو پیشرو کنسرسیوم) است، به زودی به عنوان نخستین اپراتور تخصصی کودک و نوجوان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

گسترش ارتباطات مبنا دیگر اپراتور مجازی است که در نمایشگاه الکامپ حضور دارد. این شرکت را بیشتر با برند مبنا تلکام و به دلیل ارایه خدمات گسترده اینترنتی در سراسر کشور می شناسند. این FCP در سال ۹۵ موفق شد موافقت اصولی اپراتور مجازی تلفن همراه یا همان MVNO را به دست بیاورد و باید دید در الکامپ چه خبرهای جدیدی دارد.

اپراتور محبوب پیامکی

شرکت رهیاب پیام گستران در سال های گذشته موفق شده با ارایه خدمات متنوعی در حوزه پیامک از جمله ارسال و دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی و مناسبتی و ارائه نرم افزارهای ارزش افزوده بر روی بستر پیامک (بانکداری الکترونیک ـ نظرسنجی ـ اطلاع رسانی و …)، سهم ویژه ای از بازار پیامک های کشور داشته باشد.

شنیده شده رهیاب پیام گستران حضور قدرتمندی در الکامپ خواهد داشت و می خواهد گوی رقابت را از سایر شرکت های فعال این حوزه برباید.

در جست وجوی گنج

از اپراتورهای ارتباطی کشور که عبور کنیم، باید سراغ دو مجموعه ای برویم که تخصص شان سرمایه گذاری است و در نمایشگاه الکامپ، علاوه بر معرفی خدمات خود، نیم نگاهی هم به استارتاپ هاو شرکت های آینده دار حوزه فاوا خواهند داشت.

شرکت تأمین سرمایه تمدن به عنوان فعال ترین تامین سرمایه کشور برای دو سال متوالی به انتخاب سازمان بورس و اوراق بهادار، به الکامپ می آید. این شرکت خدمات مشاوره مالی، خدمات تامین مالی و خدمات مدیریت دارایی ارایه می کند. با این حال بیش از همه شاید مردم عادی این شرکت را با مرکز سرمایه گذاری آنلاین IBSHOP بشناسند. جایی که کلیه افراد راه حل های سرمایه گذاری متنوعی از طریق ایجاد امکان صدور و ابطال واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، خرید و فروش اوراق تامین مالی، خدمات مشاوره سرمایه گذاری، خدمات کارگزاری و سبدگردانی ارایه کرده و دسترسی به خدمات مالی و سرمایه گذاری را به صورت یکپارچه و بدون واسطه در سریع ترین زمان ممکن فراهم می کند.

جوینده دیگر طلا در الکامپ، مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر است که با هدف حمایت از طرح ها و تیم های پژوهشی در اردیبهشت ماه سال ۹۶ راه اندازی شد. هدف این مرکز، حمایت از تحقیق و توسعه در حوزه تولید نرم افزار و اپلیکیشن و ارایه راه حل های نوین در موضوعات مهندسی پزشکی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، انرژی و آموزش است. این مرکز در کنار افزایش آگاهی عمومی درباره مفهوم طراحی اپلیکیشن در فضای کسب و کار به دنبال فعال سازی تیم های جوان، آموزش و بالا بردن سطح دانش در زمینه های مرتبط و حمایت از فعالیت نوآورانه در حوزه های مذکور است.

غول های بانکداری الکترونیکی در الکامپ

یکی از رقابتی ترین بخش های الکامپ ۲۴، حضور شرکت های فعال در حوزه پرداخت الکترونیکی در یکی از پرمخاطب ترین نمایشگاه های ایران است.

گسترش روز افزون استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی، در کنار انعطاف بیشتر بانک مرکزی برای توسعه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در این حوزه، رقابت را در میان شرکت های فعال خدمات پرداخت روز به روز بیشتر کرده است.

به همین دلیل هم طبیعی است که در الکامپ امسال شاهد حضور ویژه شش مجموعه بزرگ فعال این حوزه، یعنی پرداخت الکترونیک سامان کیش، به پرداخت ملت، تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، کارت اعتباری ایران کیش، فن آوا کارت و تراکنش همراه ایمن باشیم.

بانکداری الکترونیکی در ایران، رکورد بیش از ١۶٨ میلیون تراکنش در سامانه شتاب و بیش از ١٩٧ میلیون تراکنش در سامانه شاپرک با سطح پایداری بالاتر از ٩٩ درصد پردازش شده را در روز ۲۸ اسفند سال گذشته در اختیار دارد و حالا که اتکاپذیری و قدرت آن ثابت شده، رقابت در این حوزه برای جذب مشتری/تراکنش بیشتر با ارایه سرویس های متنوع و نوین، افزایش یافته است.

حضور دو شرکت بزرگ خدمات شبکه و مراکز داده

یکی از سیاست های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم، تقویت مراکز داده تا هم امکان میزبانی باکیفیت از سرویس های داخلی در قالب شبکه ملی اطلاعات فراهم شود و هم به تدریج مراکز داده حرفی برای گفتن داشته باشند.

در پی این حمایت ها، در الکامپ امسال شاهد حضور دو شرکت معتبر ارایه دهنده خدمات مرتبط با شبکه و مراکز داده هستیم.

اندیشه نگار پارس که راهکارهای متنوع سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه فناوری اطلاعات ارایه می کند، از جمله عرضه کنندگان سامانه های ذخیره سازی، سرور و شبکه است.

شرکت زیرساخت امن تراکنشی نیز راهکارهای متنوع خود را در حوزه مراکز داده، شبکه،خدمات امنیت شبکه و سرویس های ارزش افزوده در نمایشگاه امسال ارایه خواهد کرد.

سرویس های تبلیغاتی، تازه واردها در میان غول ها

با گسترش شبکه های اجتماعی، مدل تبلیغات نیز تغییر کرده و ارایه دهندگان سرویس های آنلاین تبلیغات، روز به روز ارزشمندتر و بزرگ تر شده اند. تا جایی که اکنون می توان دو شرکت بزرگ تبلیغات آنلاین حاضر در الکامپ را در میان غول ها طبقه بندی کرد.

یکتانت و فست کلیک، دو مجموعه معروف این حوزه هستند که توانسته اند در چند سال گذشته، دنیای تبلیغات را در کشور متحول کرده و ارزش افزوده فراوانی برای مشتریان خود ایجاد کنند. باید دید این دو در الکامپ چه حرف تازه ای برای گفتن دارند.

تولید کننده بزرگ تجهیزات الکترونیکی در الکامپ

زمانی که از تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی یاد می کنیم، نمی توان نام شرکت صنایع پرسو الکترونیک را نادیده گرفت. شرکتی که نزدیک به سه دهه تولید کننده اتواع یوپی اس ها، شارژرهای صنعتی، اینورترهای پیشرفته، رک های مخابراتی و تابلوهای توزیع برق است.

شنیده شده پرسو الکترونیک به عنوان یکی از اعضای سندیکای صنعت مخابرات ایران، آخرین محصولات و خدماتش را در الکامپ معرفی خواهد کرد.

خانه و لوازم خانه بخرید

در پایان این گزارش سراغ معرفی دو شرکت ارایه دهنده خدمات آنلاین می رویم.

شرکت نگین تجارت آپامه که با سایت هومینگ، حسابی این روزها سر زبان هاست، از دیگر غول های حاضر در الکامپ است. سایت هومینگ این روزها گزینه اول بسیاری از کسانی است که می خواهند به خرید و فروش و اجاره ملک بپردازند. شعار این سایت «برای اطلاع از تغییرات دنیای املاک، همراهی با هومینگ را تایید کنید!» است و ویژگی آن ارایه خدمات تخصصی و موثر فروش ملک از جمله ارسال نماینده جهت ثبت ملک و عکسبرداری ۳۶۰ درجه رایگان است.

دیگر سرویس حاضر در نمایشگاه الکامپ را شرکت تبادل مهر آریا معرفی می کند. این شرکت صاحب فروشگاه اینترنتی خوگر است که مرجع اصلی برای خرید دکوراسیون و مبلمان اداره و منزل محسوب می شود.

۱۰ها برند معروف و محبوب با خوگرهمکاری می کنند و به همین دلیل کسانی که به دنبال محصولات مطمئن و با کیفیت هستند، معمولا سراغ این فروشگاه اینترنتی برای خرید می روند.

منبع: فناوران

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi