1

بازگشت جان سخت

  • کد خبر : 29010
  • 01 جولای 2018 - 8:34
بازگشت جان سخت

بازگشت جان سخت

نوروز سال گذشته در یک کوهنوردی آخرهفته با صحنه ی عجیب مواجه شدم. در نوک قله خودرویی شاسی بلند خودنمایی می کرد. با نزدیک شده به بالای کوه متوجه شدم که این هیولای کوهنورد یک شورلت بلیزر مدل 76 بود.

پیرمرد بلند قامت با موتور 8 سیلندر 6.6 لیتری که هنوز بسیاری از رقبای جوان و حتی میلیارد تومانی خودش را در آفرود به چالش میکشد.

پس از گپ و گفتی مختصر با مالک خودرو به همراه ایشان شیب های دلهره آور تپه های تهران را تا پایین طی کردیم که بی شک از تجربه ی رانندگی با تمام خودروهای لوکس شاسی بلندی که داشتم جالب تر بود.

شورلت بلیزر در ایران یکی از محبوبترین خودروهای آمریکایی محسوب میشد که جوانان دهه 50 و 60 را مسحور قدرت و زیبایی خود کرده بود. بلیزر در ایران با موتورهای 6 سیلندر  و 8 سیلندر با گیربکس توانمند اتوماتیک 3 سرعته عرضه میشد. مصرف سوخت سرسام آور خودروهای امریکایی در بلیزر نیز مشاهده میشود که حتی تا 30 لیتر در یکصد کیلومتر در رانندگی خارج از جاده نیز میرسد.

حال بعد از 14 سال از معرفی آخرین نسل از بلیزر، کمپانی شورلت با معرفی مدل جدیدی این خودروی اصیل ، توانسته پس از کامارو و کوروت دوباره جان تازه ای به یکی از قدیمی ترین نام های خود بدهد. کاری که فورد پس از معرفی بلیزر جدید انجام داد و اعلام کرد که مدل برونکو را در آینده ای نزدیک رونمایی میکند.

شورلت در سال های 2015 و 2014 مدل هایی را با نام تریل بلیزر تولید کرده بود که  در بازار خارج از آمریکا فروش نه چندان خوبی داشت.اما مدل 2019 با طراحی فوق العاده خاص و نوگرایانه از همین حالا جای خود را در دل علاقه مندان به اتومبیل باز کرده است.

شاسی مدل جدید که پیش تر انتظار میرفت همانند جد بزرگ خود در کلاس SUV  های بزرگ باشد ،اینبار یک کراس آور متوسط است که از روی پلتفرم GMC  آکادیا برداشته شده است.

در اولین نگاه به بلیزر به سرعت یاد کامارو و طراح فقید آن آقای سانجی لی می افتیم. طراحی عضلانی و شکیل این مدل میتواند به راحتی هر بیننده ای را جذب کند و مطمئنا زنگ خطری برای رقبای آمریکایی و حتی اروپایی شورلت خواهد بود.

طراحی جلو پنجره ی بزرگ به همراه چراغ های باریک یکی از سیاست هایی است که طراحان خودروهای جدید برای جذابتر شدن و هرچه خشن تر جلوه دادن خودروهایشان انجام میدهند. پرژکتورهای بزرگ که به داخل بدنه فرو رفته اند نیز براین خشونت افزوده است. در نمای عقب کمی از آن حس جسارت خودرو کاسته شده و تلفیقی از طراحی ایتالیایی و کره ای را شاهد هستیم. شیشه ی عقب و چراغ های زیبای فلش مانند بلیزر طراحی جوان پسند و اسپرتی را برایش به ارمغان آورده است.

نمای داخلی این کراس آور متوسط با سلیقه و هنرمندی تمام طراحی شده است. تمامی لوازم به گونه ای راننده محور چیده شده است که بتوان با کمترین میزان حواس پرتی به آن ها دسترسی داشت. ورودی های زیبای تهویه مطبوع با رنگ قرمز و LCD  بزرگ وسط داشبورد یک خودروی لوکس را تداعی میکنند.

از امکانات استاندارد  بلیزر 2019 که بر روی همه ی مدل های آن وجود خواهد داشت میتوان به سقف پانورامای دو تکه ، سیستم Apple car play  ،Android auto و فرمان گرم شونده اشاره کرد.

فضای بار بسیار بزرگ بلیزر با استفاده از یک ریل میتواند کارایی و شکل های مختلفی را به خود بگیرد و هنگامی که صندلی های عقب را بخوابانید میتوانید یک فضای فوق العاده برای قرار دادن لوازم تفریحی و سفر داشته باشید.

شورلت این مدل را با 2 پیشرانه بنزینی 2.5 لیتری 4 سیلندر و 3.6 لیتری 6 سیلندر عرضه خواهد کرد که به ترتیب مدل 4 سیلندر دارای 193 اسب بخار و 255 نیوتون متر گشتاور و مدل 6 سیلندر دارای 305 اسب بخار با گشتاور 365 نیووتون متر خواهد بود. جعبه دنده 9 سرعته ی اتوماتیک فوق العاده کارآمد بلیزر نیز میتواند این قدرت را تمام و کمال به آسفالت خیابان ها منتقل کند.

بلیزر جدید در سه نوع SPORT ،RS  وPREMIER عرضه خواهد شد که به ترتیب دارای سطح تجهیزات بالاتری خواهند بود.

مسئولان شورلت گفته اند که بلیزر جدید اوایل سال 2019 به بازار عرضه خواهد. این مدل به صورت گذرموقت و پلاک منطقه های آزاد اجازه ی ورود به ایران را نیز خواهد داشت.

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi