1

بازار آسیا شکلات کم آورد!

  • کد خبر : 38665
  • 09 خرداد 1398 - 14:35
بازار آسیا شکلات کم آورد!

دانستنی آنلاین: تأمین تقاضای بالای شکلات دوستان در آسیا از توان کشاورزان این منطقه خارج شده و افزایش واردات دانه‌های کاکائو از آفریقا و آمریکای جنوبی را به دنبال داشته است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایسنا، پیتر جاسمن، رئیس انجمن صنعت کاکائوی اندونزی اظهار کرد: اندونزی که بزرگترین تولیدکننده و […]

دانستنی آنلاین: تأمین تقاضای بالای شکلات دوستان در آسیا از توان کشاورزان این منطقه خارج شده و افزایش واردات دانه‌های کاکائو از آفریقا و آمریکای جنوبی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایسنا، پیتر جاسمن، رئیس انجمن صنعت کاکائوی اندونزی اظهار کرد: اندونزی که بزرگترین تولیدکننده و فرآوری کننده دانه‌های کاکائو در آسیا است، سال گذشته ۲۴۰ هزار تن دانه کاکائو وارد کرد که رکورد بالایی محسوب می‌شود و ممکن است در سال ۲۰۱۹ خرید بیشتری انجام دهد. آمار نشان می‌دهد مالزی نیز سال گذشته وارداتش را ۱۰ درصد افزایش داد و به ۳۴۵ هزار تن رساند.

تولید دانه کاکائو در اندونزی طی یک دهه اخیر که کشاورزان با آفت محصول و کهن‌سالی درختان روبرو شده‌اند نیمی کاهش یافته است و آنها را ناچار کرده است به پرورش محصولات سودآورتر روی بیاورند. در نتیجه این کشور از صادرکننده بزرگ به واردکننده بزرگ دانه کاکائو تبدیل شده و با توسعه ظرفیت فرآوری، خرید خارجی در بیش از پنج سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

در مالزی نیز داستان مشابهی در جریان است. تولید این کشور از حدود ۱۰۰ هزار تن در دو دهه قبل به کمتر از هزار تن کاهش یافته است و کشاورزان به تولید روغن پالم روی آورده‌اند. این افت شدید باعث شد فرآوری کنندگان مانند شرکت گوان چونگ به دنبال خرید دانه کاکائو از نقاط دیگری باشند.

انجمن صنعت کاکائوی اندونزی سال گذشته اعلام کرد این کشور طرحی شامل یک برنامه ملی برای افزایش تولید دانه کاکائو به ۶۰۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۴ دارد که برای تأمین تقاضای داخلی و صادرات کافی خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بازیگران جهانی در اندونزی سرمایه گذاری کرده‌اند تا در موقعیت مناسب برای تأمین تقاضای رو به رشد قرار بگیرند. جدیدترین آنها شرکت اولام اینترنشنال بود که اوایل امسال ۹۰ میلیون دلار برای خرید شرکت بی تی کاکائو هزینه کرد. انتظار می‌رود آسیا تا سال ۲۰۲۰ به بزرگترین بازار پودر کاکائو در جهان تبدیل شود که در محصولات مختلف نظیر کلوچه‌ها، نوشیدنی‌های شکلاتی و بستنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق اعلام انجمن کاکوئوی آسیا، فرآوری دانه کاکائو در آسیا طی چهار سال گذشته بیش از ۲۵ درصد رشد کرده و در سال ۲۰۱۸ به حدود ۷۸۰ هزار تن رسید. آسیایی‌ها با افزایش سطح رفاه محصولات شکلاتی بیشتری مصرف می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=38665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi