2

بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)

  • کد خبر : 5204
  • 05 تیر 1395 - 9:12
بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)

در مرچندایزینگ Merchandising یک فرد با ظاهری آراسته و با اشراف کامل به آن محصول ، مشتریان و یا حتی افرادی را که از آن منطقه عبور می کنند، دعوت به تست نمونه ای از محصول می کند و با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتری تشریح و او را راغب به خرید محصول می کند.

#مرچندایزینگ #دانستنی #بیشتر_بدانیم

ورود روز افزون برندهای مختلف در چرخه رقابت و گسترش بازار رقابتی میان تولیدکنندگان و واردکنندگان ، و نیز با توجه به تغییر ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان ، همواره بحث رقابت ، معرفی محصول و اثبات کیفیت و لیاقت برند در میان مصرف کنندگان بحث اصلی و حیاتی میان تولیدکنندگان بوده است .

تعدد روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه های عمومی ، بیلبود های شهری و بین شهری ، استفاده از کاتالوگ و بروشور ، پیک های تبلیغاتی و… و نیز مدت بازدهی و اثربخشی و برآورد های مالی هر روش باعث ایجاد شبهه هایی میان انتخاب نوع تبلیغات میان تولیدکنندگان شده است؛ اما برترین روش تبلیغاتی در صنایع غذایی ، روش سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandising  و پروموشن  محصولات می باشد که نتایج مثبت برندهای بین المللی و داخلی از آزمایش این شیوه تبلیغاتی سندیتی بر مؤثر بودن آن می باشد .

سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandising  و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند می باشد که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند سوق می دهد .

در سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandising  یک فرد با ظاهری آراسته  و با اشراف کامل به آن محصول ، مشتریان و یا حتی افرادی را که از آن منطقه عبور می کنند، دعوت به تست نمونه ای از محصول می کند و در آن هنگام با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتری تشریح و او را راغب به خرید محصول می کند و نام و کیفیت آن برند را برای همیشه در دیدگان و حافظه مشتری حک می کند .

برای آن دسته از محصولات که امکان ارائه نمونه آزمایشی نمی باشد مانند لوازم خانگی ، فرد سمپلر با دردست داشتن کاتالوگ و بروشور از آن محصول ، مشتریان را جهت انتخاب این محصول ترغیب می کند که به این کار،پروموشن گفته می شود .

از مزیت های بیشتری که روش تبلیغاتی سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandising  و پروموشن نسبت به دیگر روش ها دارد می توان به مواردی همچون تعامل و مذاکره حضوری با مصرف کننده و جذب نظرات ، انتقادات و پیشنهادها و خلق اتفاقی ماندگار جهت اثبات برند در حافظه مصرف کننده و نیز امکان تبلیغ محصولات متنوع یک برند و نیز فروش هم زمان آن و جذب مصرف کنندگانی که با هدف تهیه محصولات دیگر وارد مرکز خرید شده و با استفاده از فنون گفتاری راغب به تهیه آن می شوند، اشاره کرد .

در سمپلینگ یک فرد با ظاهری آراسته  و با اشراف کامل به آن محصول ، مشتریان و یا حتی افرادی که از آن منطقه عبور میکنند را دعوت به تست نمونه ای از محصول میکند و در آن هنگام با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتری تشریح میکند و او را راغب به خرید محصول نموده و نام و کیفیت آن برند را برای همیشه در دیدگان و حافظه مشتری حک می نماید .

برخی از فعالیت های یکپارچه تبلیغاتی عبارتند از :

فروش مستقیم (Direct Selling)

سمپلینگ (Sampling)

رودشو (Road Show)

تاون استورم (Town Storm)

پروموشن (Promotion)

مرچندایزینگ (Merchandising)

خلق رویداد (Event creation)

بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)  روشی است که درفروشگاه ها ، کالاها را به مشتریان نشان می دهند. بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)  یک زبان یا ابزار ترغیب مشتری به خرید است که خرده فروشان جهت برقراری ارتباط با مشتریان هدف ، از آن استفاده می کنند .

« مرچندایزینگ » یک عنوان عمومی برای توضیح مجموعه ای از فعالیت های پیشبرد فروش درداخل فروشگاه ها یا محل های عرضه است که تکمیل کننده وپشتیبانی کننده فعالیت های تبلیغاتی است. این عملیات که اغلب با هزینه بسیار کم یا بدون هزینه انجام می شود. کلاً باعث افزایش ثمربخشی فعالیت های خرده فروشی است . مانند تقدیم نمونه رایگان ، تست کردن کالاهای خوراکی یا آرایشی ، تهیه وتوزیع بروشورهای حاوی دستورالعمل های مصرف یا طبخ ، کوپن تخفیف ، توزیع بهترکالا وغیره. علل طرح موضوع MERCHADISING در عصر تولید انبوه به لحاظ استفاده ازصرفه های اقتصادی، لزوم توزیع وسیع ومویرگی، لزوم ازدیاد ورشد مصرف، محو انحصارات، رقابتی شدن بازارها، تغییرات دائمی ذوق وسلیقه ونیاز مصرف کننده ها، دگرگونی سیستم های خرده فروشی وفروشگاهی به لحاظ تکنولوژیک، انتقال قدرت ازبخش تولید به بخش توزیع و اهمیت یافتن عناصر پایین دست از زنجیره تأمین می باشد. بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising)  یک نام تجاری ، بخشی ازفعالیت های ترفیع فروش هدایت شده درفروشگاه ، جهت افزایش فروش است.

خدمات مرچندایزینگ Merchandising

خدمات مرچندایزینگ ، کلیه کمک ها یا خدماتی است که ازجانب آژانس های تبلیغاتی یا رسانه ها دراختیار صاحب کالا قرار داده می شود تا نمایش وعرضه وفروش محصول رابهتر وموفق گرداند؛ مانند:

استفاده ازطرح ورنگ و گرافیک

جانمایی و چیدن کالا درقفسه و ویترین

چگونگی جلب نظرخریدار، نورپردازی وزیبا سازی محیط عرضه

سنجش ذو ق وسلیقه وذائقه خریدار

ایجاد جایگاه مناسب ذهنی ازمحصول درخریدار

منبع: سایت علی خویه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=5204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi