2

ایرلاین ها درصورت تاخیر در پرواز بایدبه مسافران سفر رایگان دهند

  • کد خبر : 139543
  • 27 فوریه 2023 - 12:35
ایرلاین ها درصورت تاخیر در پرواز  بایدبه مسافران سفر رایگان دهند

دانستنی آنلاین: پاییز امسال نسخه جدیدآیین نامه حقوق مسافران هوایی  ابلاغ و در دسترس مسافران و شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت. به گزارش دانستنی  آنلاین حسن خوشخو درباره اینکه تفاوت دستورالعمل قبلی حقوق مسافر با دستور العمل فعلی در چیست؟ گفت: در دستورالعمل قبلی بسیاری از موضوعات مربوط به حقوق مسافر مغفول ماند که سردرگمی عجیبی […]

دانستنی آنلاین: پاییز امسال نسخه جدیدآیین نامه حقوق مسافران هوایی  ابلاغ و در دسترس مسافران و شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت.

به گزارش دانستنی  آنلاین حسن خوشخو درباره اینکه تفاوت دستورالعمل قبلی حقوق مسافر با دستور العمل فعلی در چیست؟ گفت: در دستورالعمل قبلی بسیاری از موضوعات مربوط به حقوق مسافر مغفول ماند که سردرگمی عجیبی را در بازپرداخت حق مسافران ایجاد کرده بود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با توضیح شناسایی موارد مغفول مانده حقوق مسافر، گفت: در دستورالعمل قبلی بازپرداخت پول مسافر در شرایط تاخیر و ابطال پروازها غیرشفاف بود، اما اکنون در صورت ابطال پرواز بازپرداخت پول مسافر ۴۸ ساعته است.

وی عنوان کرد: بر اساس جدول موجود در صورت تاخیر بالای پنج ساعت، ضمن اینکه ایرلاین‌ها موظف هستند مسافر را به مقصد مورد نظر ببرند، باید پول پرواز انجام شده را نیز به عنوان جبران خسارت به‌طور کامل به مسافر بازگردانند.

خوشخو درباره اینکه آیا این جریمه سنگین برای ایرلاین‌های متاخر فقط در ایران قانونگذاری شده است، تصریح کرد: البته در همه جای جهان این رویه حاکم است و ایرلاین‌های متاخر ضمن بازپرداخت کل هزینه پرواز به مسافر، موظف به جابه‌جایی او به مقصد مورد نظر به صورت رایگان هستند.

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=139543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi