3

اگر درکنکور موفق نشوم چه می شود؟

  • کد خبر : 4448
  • 06 خرداد 1395 - 12:01
اگر درکنکور موفق نشوم چه می شود؟

ماه مهم خرداد

سارا معتقد است یکی از اشتباهاتی که باعث شد او با وجود تلاش و مطالعه بسیار نتواند نتیجه خوبی در کنکور سال قبل به دست بیاورد، این است که از اهمیت دوره جمع بندی و مرور در خرداد ماه غافل شد.

#کنکور #موفقیت #دانستنی #بیشتر_بدانیم

ماه مهم خرداد

سارا معتقد است یکی از اشتباهاتی که باعث شد او با وجود تلاش و مطالعه بسیار نتواند نتیجه خوبی در کنکور سال قبل به دست بیاورد، این است که از اهمیت دوره جمع بندی و مرور در خرداد ماه غافل شد. وی به جای این که مثل سایر داوطلبان موفق با یک برنامه ریزی خوب به استقبال دوره جمع بندی در خرداد برود، تا یک هفته قبل از کنکور به مطالعه مطالب جدید پرداخت، زیرا احساس می کرد با توجه به حجم مطالبی که تا اردیبهشت خوانده است، نمی تواند به تست های کنکور جواب دهد. همین موضوع باعث شد تا او بسیاری از مطالب و کتاب هایی را که قبلاً خوانده بود از یاد ببرد و نتیجه خوبی از آزمون سراسری نگیرد.
سارا که الآن با دیدی بسیار بهتر و برنامه ریزی عالی، مشغول مطالعه برای کنکور است، به همه داوطلبان توصیه می کند که در مدت باقی مانده تا عید، همه مطالب مهم را یک بار مطالعه و خلاصه برداری کنند و بعد از عید به عمومی ها بیشتر بپردازند، و نکته مهم تر اینکه تا حد ممکن، زمان را برای تست زنی و مرور مطالبی که قبلاً خلاصه برداری شده است اختصاص دهند. در این میان به توصیه سارا که مورد تأیید همه مشاوران نیز هست، کنکوری ها باید بتوانند در خرداد ماه، کار جمع بندی را به اتمام برسانند.

آزمودن قبل از آزمون

فرید، یکی از کنکوری های موفق سال قبل است. او که در رشته روان شناسی تحصیل می کند، راز موفقیت خود را در تست زنی های به موقع و اصولی می داند. فرید معتقد است که تست زنی و رفع اشکال هایی که بعد از تصحیح تست ها انجام می داد، باعث شد تا او با دید بهتری نسبت به سؤالات در جلسه کنکور حاضر شود. فرید اشاره داد که او برای کسب نتیجه بهتر، چند بار تست زنی می کرد.

اول، بعد از مطالعه دروس و در پایان هفته به تست زنی یک مبحث می پرداخت تا بداند که در کدام قسمت آن مبحث اشتباه دارد و کدام مطالب را به خوبی متوجه شده است و در پایان ماه یا اتمام یک کتاب هم، فرید مبادرت به تست زنی می کرد. بعد از اتمام تست زنی، فرید، موارد اشکال و نکات مهم تست را که متوجه نشده بود در دفترچه خلاصه برداری یادداشت می کرد تا در فرصت مناسب، به خصوص در دوره جمع بندی، مطالعه کند.

در هفته های پایانی نیز فرید تلاش کرد تا خود را در موقعیت کنکور قرار داده و به صورت کنکور، تست سرعتی از همه کتاب ها بزند. وی بعد تست ها را تصحیح کرده و به مطالعه نقاط اشکال خود و رفع آن ها می پرداخت. فرید معتقد است که این کار باعث شد تا او، علاوه بر اینکه همه مباحث مهم و نکته ای کتاب ها را چندین دور خوب و کامل بکند، از استرس و اضطراب کنکور نیز تا حد زیادی رها شود.

اگر درکنکور موفق نشوم چه می شود؟- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

یکی از چندین راه

این تجربه، بسیار متفاوت از تجربه های بالاست. برای این که از تجربه محمد و موفقیت او برای شما بگویم، ترجیح می دادم که او را در دفتر کارش ملاقات کنم. محمد، وقتی نگاه منتظر مرا دید با لبخندی گفت که تجربه او از کنکور به شش سال قبل برمی گردد. وی اشاره کرد که با این که در آن روزها تلاش می کرد تا درس بخواند، اما انگار نمی توانست به خوبی مطالب را فرا گیرد. به نظر خود او، یکی از عواملی که باعث این موضوع می شد، آن بود که وی استرس زیادی را تحمل می کرد. مهم ترین عامل استرس او هم، این بود که اگر نمی توانست در کنکور موفق شود، مجبور بود به سربازی برود.
زمان اعلام نتایج برای محمد، مثل یک کابوس بود، کابوسی که به نظر اون تمام زندگی اش را در هم پیچیده بود. محمد هنگام اعلام نهایی نتایج متوجه شد که هیچ دانشگاهی پذیرفته نشده و احساس کرد که دنیا برای او به آخر خود نزدیک شده است. وی وقتی که در تدارک سربازی رفتن بود، به دوستان خود فکر می کرد که در حال تحصیل در دانشگاه هستند و این موضوع بیشتر او را آزار می داد. ماه های اول سربازی به سختی برای محمد سپری می شد و وی آینده خود را مبهم و تاریک می دید. او وقتی سربازی را به پایان رساند هیچ امیدی برای رسیدن به آینده روشن نداشت.

وقتی به اینجای داستان رسید، محمد لبخندی زد و ادامه داد که آن روزها به هر دری می زد تا بتواند بار دیگر در آزمون سراسری شرکت کرده و موفق شود. وی در یکی از روزهایی که از کلاس کنکور باز می گشت، چشمش به دو توریستی خورد که به دنبال آدرسی می گشتند. محمد به طور شکسته و ابتدایی با آن ها به انگلیسی صحبت کرد و منظورش را رساند. توریست ها از او خواهش کردند که در قبال دریافت وجهی به آن ها برای رفتن به چند منطقه معروف شهرشان کمک کند و از همین جا بود که زندگی محمد در مسیر دیگری ادامه یافت. محمد تصمیم گرفت تا زبان خود را تقویت کند و در یکی از شرکت های مسافرتی و گردشگری به عنوان “تور لیدر” می تواند آن ها را همراهی کند.
لبخند محمد، این بار واضح تر و پررنگ تر شد، گویی هر چه از موفقیت هایش می گفت لذت بیشتری می برد. محمد اشاره کرد: بعد از اینکه توانستم به همراهی چند نفر از دوستانم و استفاده از وامی که گرفتیم دفتری بزنیم، توانستیم در مکانی بزرگ تر که در ابتدا به صورت اجاره ای بود، مجموعه رستورانی با غذاهای سنتی و مغازه ای برای عرضه صنایع دستی مردم بومی استانمان دایر کنیم و علاوه بر خودمان که مشغول کار شدیم برای چند نفر دیگر نیز کارآفرینی کنیم.
محمد اضافه می کند که به نظر او کنکور، یکی از راه های رسیدن به موفقیت است، و مگر نه این است که ما تمام تلاش خود را می کنیم تا در آینده موفق شده و زندگی خوب و جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشیم؟ بنابراین، اگر داوطلبی در کنکور موفق نشد نباید فکر کند که به انتهای راه رسیده و دنیا برایش تمام شده است. شاید در ابتدا، شکست در کنکور، همه چیز و همه زندگی نیست. بسیاری از افراد، استعدادهای فنی و بازرگانی خوبی دارند و می توانند با کمی تلاش و کوشش در این راه ها موفق شوند، در ضمن، بعد از پرداختن به یک کار و کسب در آمد هم می توان در راستای استفاده از علم دیگران و ارتقای کیفیت کار و استفاده از تازه ترین دستاوردها، در دانشگاه ادامه تحصیل داد، زیرا برای آموختن هیچ وقت دیر نیست، همان گونه که او الان به عنوان دانشجوی ترم دوم رشته مدیریت جهانگردی در راستای هر چه بهتر انجام دادن مشغول به تحصیل است.

منبع : سایت تبیان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi