3

ايران خودرو پيشتاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال

  • کد خبر : 23957
  • 24 فوریه 2018 - 11:28
ايران خودرو پيشتاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال

ايران خودرو پيشتاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال

به گزارش روابط عمومی ایران خودرو، گروه صنعتي ايران خودرو كه بزرگ ترين خودروساز خاورميانه و طلايه دار صنعت خودرو كشور به شمار مي رود، توانسته در شاخص هاي مختلف توليد،‌ كيفيت،‌ خدمات پس از فروش و طراحي و توسعه محصول گام هاي مهمي را در مسير تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي بردارد.
در سال جاري گروه صنعتي ايران خودرو توانست با ايجاد پايگاه توليد محصول در شهر سمنان و كرمانشاه گام مهمي را در ايجاد اشتغال در اين مناطق و جلوگيري از مهاجرت نيروي كار جوان به سمت شهرهاي بزرگ بردارد.
با بهره برداري از خط توليد در شهر سمنان 150 نفر به صورت مستقيم مشغول به كار شدند كه اشتغال غيرمستقيم در بخش هاي خدماتي را نيز بايد به اين رقم افزود. سايت توليد در سمنان در فاز نخست تولید سمند را در دستور کار داشت که در پائیز سال جاری تولید پژو پارس نیز به آن اضافه شد.
همچنين با بهره برداري از كارخانه ایران خودرو کرمانشاه با ظرفیت اسمی سالانه تولید ۳۰ هزار دستگاه و در دو شیفت كاري تعداد زيادي از جوانان جوياي كار اين شهر مشغول به كار شده اند.. ايجاد كارخانه ایران خودرو کرمانشاه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده است كه در سال جاري به بهره برداري رسيد. در فاز نخست اين ‌کارخانه و در یک شیفت کاری، با ايجاد 300 شغل به صورت مستقيم،‌ سالانه ۱۵هزار دستگاه پژو پارس تولید می شود که این میزان در دوشیفت کاری به سالانه ۳۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

تيراژ توليد و عرضه محصولات جديد
توسعه محصول و عرضه محصولات جديد از رويكردهاي اصلي ايران خودرو است. در سال جاري محصولات جديد تندر پلاس،‌ دنا پلاس،‌ دناپلاس با موتور توربورشارژ، پارس اتوماتيك، 207i اتوماتيك و هايما اس.5 به بازار عرضه شده است. طراحي مجدد و توليد اين محصولات به صورت كامل با توان و تخصص كارشناسان گروه صنعتي ايران خودرو محقق شده است.
پژو 2008 ، محصول مشترك ايران خودرو و پژو نيز در سال 96 روانه بازار شد.
از ديگر گام هايي كه گروه صنعتي ايران خودرو در سال 96 در مسير خودروساز شدن برداشته امضاي قرارداد و تفاهم نامه ده جانبه بين المللي براي طراحي و توليد پلتفرم محصولات جديد است.
براساس اين قرارداد كه ميان ايران خودرو،‌ معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری، قطعه سازان، دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر، شركت پينين فارينا ايتاليا، پانچ بلژیک، هیوندای پاورتک کره جنوبی و بنتلر و ماهله آلمان امضا شد، تمامی مراحل طراحی و تولید پلتفرم و محصول اختصاصی ایران خودرو توسط برترین های صنعت خودروی جهان آغاز شد. پيش بيني مي شود نخستين محصول اين قرارداد دو و نيم سال‌آينده وارد بازار ايران شود و در 10 سال آينده، 23 محصول جديد روي دو پلتفرم طراحي شده توليد خواهد شد كه تكيه در توليد محصولات جديد بر قطعه سازان داخلي خواهد بود.
در سال 96، به منظور پيگيري اجراي مفاد قرارداد بين المللي ايران خودرو با طراحان برتر جهاني،‌ نخستين نشست طراحان پلتفرم جديد ايران خودرو نيز برگزار شد.

خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش يكي از شاخص هاي اصلي در تعيين ميزان رضايت مشتريان از محصول است. ایساکو امسال در بین 40 شرکت خودروساز داخلی و خارجی برای هشتمین دوره متوالی در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، موفق به کسب جایگاه نخست شده است.
از سويي ديگر،‌ طبق گزارش ارزيابي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، ‌ایساکو بر اساس برنامه‌ریزی یک‌ساله‌ در زمينه افزايش سرعت ارايه خدمات و كاهش زمان تعميرات خودرو در شبكه نمايندگي ها موفق شد، زمان تعمیرات در شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو را به 1.8 روز کاهش دهد و به رشد قابل توجهی در این حوزه دست یابد.
بر اساس نتایج ارزيابي هاي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، رضایت‌ مشتریان از خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، در بهار 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 25 امتیاز افزايش یافته است. طبق گزارش شهريور شركت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شاخص رضایت مشتریان ایساکو که در بهار سال گذشته عدد 711 را نشان می‌داد در سه ماهه ابتدای سال 96 به 736 رسید و شرکت ایساکو با بهبود عملکرد خود باز هم موفق به افزایش چشمگیر رضایت مشتریان شد.

صادرات محصولات
توسعه صادرات و كسب سهم بالاتر از بازار جهاني از جمله اهداف و رويكردهاي اصلي ايران خودرو است. ايران خودرو درصدد است تا با توسعه و تنوع بخشي به محصولات و ارتقاي كيفيت بتواند سهم مناسبي را در بازار جهاني كسب كند.
برهمين اساس، در سال 96 تعدادي از محصولات ايران خودرو به بازار كردستان عراق معرفي شد، با اخذ استانداردها و مجوز لازم براي ورود، بازار کردستان به روي محصولات ايران خودرو گشوده خواهد شد.
افزودن سمند به سبد توليدات در اسكندريه نيز از ديگر اقدامات ايران خودرو در بخش صادرات است. در سال جاري 1000 دستگاه سمند در اين خط توليد و روانه بازار عراق مي شود. علاوه بر سمند، در حال حاضر محصول پژو پارس در اسكندريه عراق توليد مي شود. اين محصولات سهم قابل توجهي از ناوگان حمل و نقل عمومي كشور عراق را به خود اختصاص داده اند.
از سويي ديگر؛ با توجه به استقبال مشتريان در بازار كشورهاي هدف، آپشن بندي به عنوان بخشي از فرآيند فروش خودرو در كشورهاي صادراتي ايران خودرو درآمده كه با همكاري شركت توليد خودروهاي سفارشي ايران خودرو (آپكو) تامين نياز و خواست مشتريان به عنوان يكي از اهداف و اولويت هاي اصلي ايران خودرو در اين كشورها دنبال مي شود.
قرارداد ايران خودرو و مرسدس بنز در قالب شركت مشترك
يكي ديگر از اقدامات ايران خودرو در عرصه مشاركت هاي بين المللي در سال 96 عقد قرارداد همكاري با مرسدس بنز در قالب شركت مشترك بود. قرارداد ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری ميان اين دو شركت به امضا رسيد. قرارداد خودروهای تجاری که امضا شده شامل ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری است. این شرکت، به صورت انحصاری مسئولیت فروش محصولات تجاری مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت. همچنین شرکت دوم که قرار داد آن در ماه آینده نهایی می شود، مسئولیت تولید را برعهده دارد و نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس از جمله تولیدات این شرکت خواهد بود.

ستاره هاي كيفي محصولات
افزايش كيفيت محصولات توليدي از طريق بهبود مستمر در فرآيندها و زنجيره تامين و توليد، ركن اصلي فعاليت در ايران خودرو به شمار مي رود. به ويژه در سال هاي اخير با عبور از موضوع تيراژ توليد و دستيابي به سطح توليد يكنواخت و اقتصادي، ارتقاي كيفيت و توسعه محصولات از محورهاي اصلي فعاليت هاي ايران خودرو بوده است.
بعد از كسب ستاره براي محصولات در سال گذشته، در سال 96 نيز به طور ميانگين در هر ماه ستاره اي به ستاره هاي كيفيت محصولات ايران خودرو افزوده شده است. در فروردين ماه امسال سورن از يك ستاره عبور كرده و دوستاره كيفيت را كسب كرده است. گزارش ارديبهشت ماه منتشر شده از سوي شركت بازررسي و استاندارد ايران مبين افزايش ستاره هاي تندر اتوماتيك ايران خودرو بود.
در اين گزارش تندر اتوماتيك ايران خودرو از سطح كيفي 3ستاره به 4ستاره ارتقا يافته است.

در اين ميان شركت ايران خودرو با ارائه طرح فيس ليفت تندر، موسوم به تندرپلاس، رويكردي مستمر و همه جانبه ايي را در استمرار مسير ارتقاء كيفيت محصولات رنو توليدي خود در پيش گرفته است. تندر پلاس در اولين ارزيابي خود توانست 4 ستاره كيفيت را از آن خود كند.
محصول دناپلاس نيز در اولين حضور در ارزيابي هاي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران توانست سه ستاره كيفيت را كسب كند. پيش بيني مي شود، در ماه هاي آينده و با اجراي پروژه هاي بهبود مستمر كيفيت روي اين محصول جديد، جايگاه اين خودرو در رده بندي خودروهاي توليد داخل، از رتبه فعلي نيز بالاتر برود.
درسال 96 محصولH30 كراس نيز موفق به كسب دوستاره كيفيت شد.
همچنین پژو 2008 نخستین محصول شرکت ایکاپ در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با کسب 4 ستاره کیفی در صدر جدول رده بندی خودروهای تولید داخل قرار گرفت. این خودرو دربين خودروهاي توليدي كشور در بالاترين سطح كيفي قرارگرفت و به عنوان کم ایراد ترین خودرو تولید داخل شناخته شد.

ورود محصولات ايران خودرو به بازار سرمايه
گروه صنعتي ايران خودرو به منظور تنوع بخشي در ابزار هاي تامين مالي خود، براي نخستين باردر سال جاري، تعداد6 هزارو 500 دستگاه خودروي دنا را در بورس كالاي ايران عرضه مي كند. اين تعداد 25 درصد از توليدات دنا است. از اهداف عرضه دنا در بورس كالا استفاده از معافيت مالياتي 10 درصدي مالیات بر درآمد حاصل از فروش،‌ شفافيت در قيمت و معاملات، انتشار اوراق سلف موازي استاندارد در مسیر تامین مالی جديد و آزاد سازی قيمت خودرو است.
افزايش صادرات ارزآور، افزايش سهم توليد داخل در محصولات كه منجر به خروج ارز از كشور مي شود و آغاز توليد و عرضه محصولات جديد كه باعث اشتغالزائي در ايران خودرو مي شود از جمله اقداماتي است كه در سال هاي اخير در گروه صنعتي ايران خودرو كليد خورده و در سال96 با جديت بيشتري دنبال شده است.گروه صنعتي ايران خودرو در سال ١٣٩٦ اهتمام خود را به كار بسته تا در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نقش مؤثر و شايسته اي را ايفا كند.

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi