0

اولین جلسه گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد

  • کد خبر : 134540
  • 17 آذر 1401 - 10:02
اولین جلسه گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد

اولین جلسه حضوری گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران با حضور اعضای گروه در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد. به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از خبرنگار رسانه مسئولیت اجتماعی ، بیتا خداویسی _ در این جلسه که به ریاست دکتر ربیعی رییس گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد […]

اولین جلسه حضوری گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران با حضور اعضای گروه در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد.

اولین جلسه گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد

به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از خبرنگار رسانه مسئولیت اجتماعی ، بیتا خداویسی _ در این جلسه که به ریاست دکتر ربیعی رییس گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد سه موضوع به طور محوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین جلسه دیدگاه کارشناسی خود را مطرح کردند.

دکتر ربیعی در خصوص محورهای جلسه بیان داشت: اولین موضوع تایید پیش نویس اهداف ، برنامه ها و راهبرد گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کارشناسان و حضار دیدگاه علمی و کارشناسی خود را برای تکمیل این آیین نامه ارائه کردند و مقرر شد تا جلسه بعدی اعضای گروه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را نسبت به این آیین نامه اعلام کنند.

وی افزود: دومین موضوع مورد بحث همکاری و موضوع تفاهمنامه انجمن جامعه شناسی با اتاق بازرگانی ایران در حوزه های اجتماعی برگزاری رویداد و موضوعات علمی فرهنگی و ترویجی در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

رییس گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران عنوان کرد: همچنین سومین موضوع تحلیل و بررسی وضعیت موجود قوانین الزامات قوانین و شرایط فعلی مسئولیت اجتماعی در کشور می باشد.

در این جلسه که دکتر سعید معیدفر رییس انجمن جامعه شناسی ایران حضور داشت به اهداف، برنامه ها و راهبردهای انجمن جامعه شناسی اشاره کرد و تاکید نمود که گروه مسئولیت اجتماعی نیز در راستای اهداف چهارگانه انجمن جامعه شناسی ایران حرکت می کند و برای تحقق این اهداف، گروه مسئولیت اجتماعی می تواند از تمام ظرفیت ها و توانمندی های انجمن جامعه شناسی ایران استفاده کرد.

دکتر نصرتی دیگر اعضای این جلسه به موضوع تشریح تفاهم نامه انجمن جامعه شناسی ایران با اتاق بازرگانی ایران پرداخت و دیدگاه های خود را مطرح کرد.

اولین جلسه گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد

سید رضا جمشیدی مدیر مسئول رسانه مسئولیت اجتماعی نیز گزارشی از وضعیت روز مسئولیت اجتماعی در کشور عنوان داشت و به فعال شدن سه گروه مختلف از تاثیرگذاران در حوزه مسئولیت اجتماعی جهت تدوین ، تهیه و تنطیم آیین نامه های اجرایی ، تشکیل شورای راهبردی و قانون مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: آقای بسطامی نماینده مجلس شورای اسلامی در تلاش است که موضوع مسئولیت اجتماعی را تبدیل به قانون کند و برای رسیدن به این موضوع می بایست طرح مطالعاتی پژوهشی و تحقیقاتی در مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در حال حاضر موضوعی بیان شده که آیا مسئولیت اجتماعی در کشور قانون شود یا خیر؟ و در صورت عدم قانون چه روشهایی برای توسعه و اجرای صحیح مسئولیت اجتماعی پیشنهاد میگردد.

جمشیدی یادآور شد: دولت نیز در جهت ساماندهی موضوع مسئولیت اجتماعی آیین نامه ای را تنظیم کرده و در حال نهایی شدن است که این آیین نامه نزد هیات دولت می باشد.

ایشان خاطرنشان کرد: در همین راستا اتاق بازرگانی ایران با همکاری کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در حال طراحی آیین نامه شورای عالی مسئولیت اجتماعی شرکتهای خصوصی در کشور است که این طرح در هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران در حال مطالعه و پیگیری می باشد.

در پایان آقای فضلی با توجه به توافق صورت گرفته بین اتاق ایران و گروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران ساختار و ترکیب برگزاری یک رویداد علمی را مطرح و حضار دیدگاه های خود را مطرح کردند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 4 / 5. تعداد امتیازات: 90

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=134540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi