0

انگیزه سیاسی علت دستگیری مهندس ایرانی در فرانسه

  • کد خبر : 38412
  • 27 می 2019 - 23:33
انگیزه سیاسی علت دستگیری مهندس ایرانی در فرانسه

دانستنی آنلاین: دادگاه فرانسوی در حالی با استرداد «جلال روح الله نژاد» مهندس ایرانی به آمریکا موافقت کرده که وکیل این شهروند ایرانی در گفت‌وگو با رسانه‌های فرانسوی گفته دستگیری موکلش با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین ب نقل از ایسنا، این اقدام فرانسه در بازداشت مهندس ایرانی در […]

دانستنی آنلاین: دادگاه فرانسوی در حالی با استرداد «جلال روح الله نژاد» مهندس ایرانی به آمریکا موافقت کرده که وکیل این شهروند ایرانی در گفت‌وگو با رسانه‌های فرانسوی گفته دستگیری موکلش با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین ب نقل از ایسنا، این اقدام فرانسه در بازداشت مهندس ایرانی در واقع به نوعی اعلان جنگ با روند علمی ایران محسوب می شود، مسئله‌ای که نقض آشکار قوانین جهانی است و فرانسه باید پاسخگوی این اقدام خود باشد.

این اقدام فرانسه علاوه بر اینکه اقدامی ضد علمی است، یک اقدام علیه حقوق بشر نیز هست، چرا که سابقه آمریکا گویای رفتارهای غیر انسانی آنها با زندانیان است. طبق آمار رسانه های آمریکایی از جمعیت میلیونی زندانیان آمریکا که اکثرا رنگین پوست هستند بسیاری از آنها حتی تفهیم اتهام نشده و در بدترین شرایط در زندان به سر می برند.

به نظر می‌رسد که هدف فرانسه از این اقدام، باج‌خواهی از جمهوری اسلامی ایران بوده باشد، چنانچه مقامات فرانسوی چندین بار اعلام کرده‌اند که اولا برجام ناقص است و باید بحث موشکی و منطقه‌ای به آن افزوده شود و ثانیا در حالی که همواره رویکردی غیر سازنده در برابر تعهدات برجامی خود داشته‌اند، مصوبه شورای عالی امنیت ملی ایران را غیر قابل پذیرش دانسته و و آن را خلاف جهت برجام عنوان کرده اند.

ایران اما همچون همیشه بر اساس حقوق و تکلیف رفتار می کند و حاضر به تسلیم شدن در برابر باج خواهی‌ها از جمله اقدام کنونی فرانسه نیست، هر چند که از تمام ظرفیت‌های موجود برای حمایت و آزاد سازی اتباع خود در سراسر جهان بهره خواهد برد و از حقوق خود در پیگیری این مهم کوتاه نخواهد آمد.

البته سران الیزه با این استرداد از یک سو به جهانیان عدم استقلال سیاسی خود را فریاد زده و از سوی دیگر عدم استقلال دستگاه قضایی کشورشان را آشکار ساخته‌اند.

فرانسوی‌ها طبیعتا این حرکت را اقدامی در جهت امنیت و خدمت به بشریت می دانند، اما باید به آنان یادآور شد که خانواده های بسیاری در دنیا به ویژه در ایران هنوز داغدار عزیزانی هستند که با خون های آلوده فرانسوی زندگی‌شان پایان یافت. پس دولت پرمدعای پاریس، پیش از هر چیز باید پاسخگوی آن باشد که چرا پس از گذشت چند سال هنوز اقدامی برای مجازات عاملات انتقال خون‌های آلوده به ایران نکرده است؟ آنها چگونه ادعای اقدام برای امنیت و ثبات بشریت می کنند در حالی که حتی حاضر به اجرای تعهدات خود در صنعت خودرو و هواپیما که مستقیما با جان مردم مرتبط است نیستند؟

البته این رفتارهای غیر انسانی و ضد بشری فرانسوی ها به نظر طبیعی است، چرا که افسار سیاست در این کشور، اکنون در اختیار جوان خامی است که همه تخم مرغ های خود را در سبد راهزنی به نام ترامپ گذاشته است و شاید گزاف نباشد اگر بگوییم فرانسه آمریکایی ترین دوران خود را سپری می کند.

اخیرا دکتر «مسعود سلیمانی» از محققان ارشد سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که حدود ۸ ماه پیش برای سفری علمی و تحقیقاتی به آمریکا سفر کرده بود، به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این کشور بازداشت می‌شود و در زندان به سر می‌برد که خود سندی دیگر بر رفتار غیر انسانی و راهزنانه آمریکا است.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=38412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi