1

انگور از بروز حمله قلبی پیشگیری می‌کند

  • کد خبر : 126818
  • 22 ژوئن 2022 - 5:49
انگور از بروز حمله قلبی پیشگیری می‌کند

انگور میوه‌ای با خواص متعدد است که با تاثیر در کاهش کلسترول خون از بروز حمله قلبی پیشگیری می‌کند. به گزارش دانستنی انلاین ، انگور یکی از میوه‌های مغذی است که به‌خاطر ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان شهرت دارد. در یکی از مطالعات اخیر ثابت شد که مصرف منظم انگور سلامت سیستم قلبی‌عروقی را بهبود می‌بخشد […]

انگور میوه‌ای با خواص متعدد است که با تاثیر در کاهش کلسترول خون از بروز حمله قلبی پیشگیری می‌کند.

انگور از بروز حمله قلبی پیشگیری می‌کند

به گزارش دانستنی انلاین ، انگور یکی از میوه‌های مغذی است که به‌خاطر ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان شهرت دارد. در یکی از مطالعات اخیر ثابت شد که مصرف منظم انگور سلامت سیستم قلبی‌عروقی را بهبود می‌بخشد و به‌طور دقیق‌تر از بروز آنفارکتوس قلبی که معمولا با نام حمله قلبی شناخته می‌شود، پیشگیری می‌کند.
برای دستیابی به این نتایج، محققان دانشگاه کالیفرنیا وضعیت گروهی از افراد را ارزیابی کردند و از آنها خواستند که به مدت چهار هفته، روزانه 1/5 فنجان انگور بخورند. در این مدت، بقیه تغذیه این افراد حاوی مقدار کمی فیبر و پلی‌فنول است. پلی‌فنول‌‌ها گروهی از مولکول‌های طبیعی موجود در خوراکی‌های مختلف به‌خصوص انگور است.
پس از چهار هفته شاخص تنوع میکروبی بررسی شد. از جمله باکتری‌های مفید که افزایش یافت، آکرمانسیا بود که تاثیر جدی در متابولیسم گلوکز و لیپیدها همچنین یکپارچگی جداره روده‌ها دارد. کاهش6/1% کلسترول خون به‌دلیل پلی‌فنول‌های فراوان انگور نیز دیگر مزیت در این زمینه است. نتایج حاکی از آن بود که اسیدهای صفراوی که تحت‌تاثیر کلسترول توسط کبد سنتر می‌شود نیز40/9% کاهش یافت.
محققان با این نتایج اعلام کردند که انگور تاثیر مثبتی بر باکتری‌های روده دارد زیرا سلامت روده برای حفظ سلامتی ضروری است و کاهش کلسترول نیز به محافظت از سلامت قلب کمک می‌کند./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi