1

انور ابراهیم از پارلمان مالزی رای اعتماد گرفت

  • کد خبر : 136989
  • 19 دسامبر 2022 - 16:41
انور ابراهیم از پارلمان مالزی رای اعتماد گرفت

« انور ابراهیم » نخست وزیر مالزی در نخستین جلسه پارلمان این کشور رای اعتماد مجلس را کسب کرد و با این شرایط یکپارچگی رهبری و دولت تائید شد. به گزارش دانستنی آنلاین جوهری عبدل سخنگوی جدید پارلمان مالزی امروز اعلام کرد اکثریت اعضای این پارلمان به انور ابراهیم نخست وزیر این کشور رای اعتماد […]

« انور ابراهیم » نخست وزیر مالزی در نخستین جلسه پارلمان این کشور رای اعتماد مجلس را کسب کرد و با این شرایط یکپارچگی رهبری و دولت تائید شد.

به گزارش دانستنی آنلاین جوهری عبدل سخنگوی جدید پارلمان مالزی امروز اعلام کرد اکثریت اعضای این پارلمان به انور ابراهیم نخست وزیر این کشور رای اعتماد دادند. جمعه گذشته رهبران ۵ ائتلاف و حزب سیاسی در دولت انور ابراهیم تفاهمنامه ای امضا کردند تا از دولت وی حمایت کنند.

براساس این توافق تمامی احزاب و ائتلاف ها باید به نخست وزیر رای دهند. رای اعتماد اکثریت با ۱۴۸ رای یعنی دو سوم از ۲۲۲ کرسی بدست می آید.

هفته گذشته نخست وزیر مالزی گفت رای اعتماد به او اجازه خواهد داد تا رهبری کشور را به شکلی موثر و شفاف در دست بگیرد و با وجود اینکه وی در خانه عوام پارلمان مالزی اکثریت رای را داشت چنین رای اعتمادی لازم نبود اما انجام شد.

او در نخستین کنفرانس خبری پس از رسیدن به مقام نخست وزیری مالزی در تاریخ ۲۴ نوامبر سال جاری میلادی اعلام کرد رای اعتماد در پارلمان برای پایان دادن به شک و تردیدها درباره مشروعیت دولتش انجام خواهد شد. این موضوع پس از آن اتفاق افتاد که در پانزدهمین انتخابات عمومی در تاریخ ۱۹ نوامبر برنده قطعی از بین انور ابراهیم و محیدین یاسین معرفی نشده بود.

پس از احضار هر دو طرف از سوی پادشاه مالزی برای یافتن برون رفت از این بن بست در روز ۲۴ نوامبر کار به جلسه ویژه با قانونگذاران مالزیایی انجامید که انور ابراهیم به عنوان نخست وزیر آینده مالزی معرفی شد./ایرنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=136989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi