4

انواع تبلیغات در فضای بسته

  • کد خبر : 4727
  • 01 ژوئن 2016 - 14:45
انواع تبلیغات در فضای بسته

پیام های تبلیغات در فضای بسته از طریق رسانه هایی مانند رادیو، تلویزیون، فیلم و رسانه های چاپی به محل سکونت یا هر جایی که مخاطب به نوعی در فضایی بسته و شخصی قرار دارد، ارسال می شود و اما دلیل چنین روشی برای تبلیغات آن است که مخاطب در خانه خود و در فضایی آرام، آمادگی لازم برای دریافت خبر تبلیغاتی را دارد.

#تبلیغات #دانستنی #بیشتر_بدانیم

پیام های این نوع از تبلیغات از طریق رسانه هایی  مانند رادیو، تلویزیون، فیلم و رسانه های چاپی به محل سکونت یا هر جایی که مخاطب به نوعی در فضایی بسته و شخصی قرار دارد، ارسال می شود و اما دلیل چنین روشی برای تبلیغات آن است که مخاطب در خانه خود و در فضایی آرام، آمادگی لازم برای دریافت خبر تبلیغاتی را دارد. گاه شنیدن، دیدن یا خواندن یک پیام تبلیغاتی خوب در چنین فضایی حتی خاصیت سرگرم کنندگی هم پیدا می کند و چه بسا تبلیغاتی که خنده بر لبان اعضای یک خانواده نشانده و تا مدت ها موضوع بحثشان شده است.

در ادامه رسانه هایی را که چنین پیام های تبلیغاتی را منتقل می کنند یک به یک بررسی خواهیم کرد.

۱.رسانه های چاپی

نخست رسانه های چاپی را به دو بخش روزنامه و مجله تقسیم می کنیم .

تبلیغات در روزنامه

شروع یک روز بدون وجود روزنامه بسیار مشکل است. میلیون ها نفر در دنیا هر روز صبح خود را با یک لیوان چای و یک روزنامه شروع می کنند. روزنامه فقط یک وسیله انتقال خبر نیست بلکه راهی برای ارتباطات ذهنی، بیان افکار و عقاید، طرح اعتراضات، روشنگری و همزمان حتی سرگرمی است. در مقایسه با دیگر رسانه ها رونامه را ابتدایی ترین وسیله برای تبلیغات می دانند اما حقیقت این است که روزنامه هنوز قوی ترین رسانه برای انتقال اخبار تحلیلی است .

محاسن روزنامه

۱.پوشش دهی محلی

از آنجایی که روزنامه یک رسانه محلی محسوب می شود که بر گروه خاصی از افراد تمرکز دارد، در رسیدن به  مخاطب مورد نظر بهترین انتخاب است. بیشتر روزنامه ها شامل حجم قابل توجهی آگهی های محلی هستند. در واقع جامعه مخاطب یک روزنامه به دلیل زندگی در یک جغرافیای خاص  به نوعی نیاز های همسانی نیز خواهند داشت.

۲.پیچیدگی پیام و گستردگی فضا

از آنجا که نوع پیام ، متن و اندازه آن از سوی صاحب آگهی تعیین می شود و زمان مخاطب برای دیدن آن می تواند با توجه به پیام کم و زیاد شود ( این امکان در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی وجود ندارد، در نتیجه می توان با توجه به نیاز، آگهی را پیچیده تنظیم کرد، اما از سوی دیگر سادگی در آگاهی های زمان دار بسیار حائز اهمیت است .

۳.هزینه کم تر در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات

روزنامه ها ارقام متفاوتی را با توجه به سایز و شماره صفحه بابت درج آگهی دریافت می کنند اما با توجه به نرخ این خدمات در دیگر رسانه ها مبلغ دریافتی روزنامه ها به صرفه تر و کم تراست .

۴.سادگی کار در روزنامه

انتشار یک آگهی در روزنامه بسیارساده است.کافی است آگهی را سفارش دهید تا جای خالی آن در نظر گرفته شود، آگهی از قبل طراحی شده، در جای خود چاپ خواهد شد. این سهولت و سادگی انتشار آگهی در روزنامه در بسیاری از موارد مورد استفاده صاحبان آگهی ها قرار می گیرد.

۵.گستردگی مخاطب

در دورافتاده ترین بخش های یک کشور نیز روزنامه یافت می شود. به دلیل عدم نیاز به تکنولوژی خاص یا سواد بالا روزنامه از عمومی ترین رسانه های موجود است.

۶.دستیابی به تبلیغات آزمایشی

گاهی برای جلوگیری از ضرر احتمالی و بررسی کشش بازار یک منطقه در ارتباط با یک محصول جدید از روزنامه برای شروع اطلاع رسانی استفاده می شود.

منبع: سایت مدرسه همشهری

ادامه مقاله در فایلPDF

[box type=”download” align=”aligncenter” class=”” width=””]
حجم فایل : 186 کیلوبایت |  نوع فایل : PDF

[button color=”green” size=”medium” link=”https://www.danestany.com/wp-content/uploads/2016/06/انواع-تبلیغات-در-فضای-بسته.pdf” icon=”fa-download” target=”false”]  دانلود مقاله [/button][/box]

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi