1

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(۳)

  • کد خبر : 8851
  • 27 مهر 1395 - 9:37
در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(۳)

در نوشته های پیشین، درخصوص نقش و تأثیر درج آگهی در مطبوعات، انواع آگهی های تجاری، انواع تخفیفات آگهی در نشریات و بخش اول و دوم از مطالب مربوط به انواع اگهی ها در نشریات مطالبی ارائه گردید. در این نوشته بخش سوم انواع آگهی ها در نشریات و نمونه هایی از آن ها ارائه می شود.

#انواع_آگهی #نشریات #بیشتر_بدانیم #دانستنی

در نوشته های پیشین، درخصوص نقش و تأثیر درج آگهی در مطبوعات، انواع آگهی های تجاری، کادرهای استاندارد آگهی، انواع تخفیفات درج آگهی در نشریات و بخش اول و دوم از مطالب مربوط به انواع آگهی ها در نشریات مطالبی ارائه گردید. در این نوشته بخش سوم انواع آگهی ها در نشریات و نمونه هایی از آن ها ارائه می شود.

انواع آگهی ها

*آگهی در رسانه های استانی :

زمان آن رسیده که چاپ آگهی و تبلیغات که فقط در روزنامه ها و نشریات سراسری ( تهران ) متمرکز شده است، پای خود را فراتر گذاشته و به صورت سازمان یافته در سراسر کشور نیز منتشر گردد. شهر تهران با تمام بزرگی و امکانات خود بازهم بخشی از کشور بوده و حضور در استان ها و شهرهای کشور و بدست آوردن بازار در این استان ها ضرورتی امکان ناپذیر است.

اگر شما محصول یا خدمتی دارید که برای عموم مردم کشور مفید و باارزش است یا اطلاعیه ای جهت یک منطقه از کشور دارید، آیا می دانید که چطور آن را در کل کشور، استان ها و شهرستان ها معرفی کنید؟ یا چگونه جهت فروش یا خدمات پس از فروش محصولات و خدمات خود نماینده یا عوامل فروش منطقه ای انتخاب و ایجاد نمایید؟

اولین فکری که به ذهن شما خطور می کند چاپ آگهی در روزنامه های سراسری است. این ایده و اقدامی معمولی و پر هزینه ( چاپ آگهی در روزنامه های سراسری اغلب ۱۰ برابر روزنامه های استانی هزینه دارد) است. فقط درصد ناچیزی از مردم که در شهرستان های کشور زندگی می کنند خواننده دائم این گونه روزنامه ها هستند. در نتیجه یکی از راه های مناسب این است که آگهی خود را در نشریات محلی درج کنند، اما چگونه؟ در چه استانی؟ چه نشریه ای؟ با چه تیراژی؟ برای چه مخاطبی؟ با چه هزینه ای؟

ضروری است که ابتدا اطلاعات جامع و کاملی از نشریات کشور داشته باشید تا بتوانید با حداقل هزینه و کوتاه ترین زمان آگهی را در نشریه مورد نظر و با طرح دلخواه در یک استان یا کل استان های کشور به صورت موردی یا همزمان منتشر نمایید.

*آگهی درنشریات تخصصی:

همان گونه که از عنوان آن مشخص است یک گروه از آگهی ها در نشریاتی که با تخصص و اهداف و رسالت خاصی منتشر می شوند، درج می شود. این رسانه ها مشتریان علاقمند و وفاداری دارد که غالباً از این نشریات به صورت اشتراکی استفاده می نمایند.

نشریات تخصصی بر اساس سیاست ها و اهداف خود به یک محصول و یا خدمتی به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی متمرکز شده و اعضای تحریریه و نویسندگان آن از افراد شاخص و کارشناسان نخبه کشور تشکیل می شوند. مشتریان با درج آگهی خود در این نشریات می توانند به مشتریان هدف دسترسی داشته باشند و پیام خود را به این افراد منتقل نمایند. این گونه آگهی ها با توجه به هدف گذاری و شناسایی مشتریان هدف، قابلیت برنامه ریزی نوع و شکل پیام را به صورت ویژه در بر خواهند داشت پس با تنظیم یک آگهی مناسب می توان مشتریان جدید ایجاد نمود.

مانند روزنامه های اقتصادی، ورزشی و …

*آگهی در نشریات تبلیغاتی:

کتاب های تبلیغاتی یا پیک ها رسانه ای منطقه ای هستند. فروشگاه ها یا دفاتر خدماتی در یک منطقه رسانه ای را انتخاب می نمایند که بتواند پیام یا خدمات آن ها را در محدوده ای به مخاطبین اعلام نمایند. معمولاً فروشندگان و عرضه کنندگان محلی که امکان عرضه فعالیت خود را در منطقه ای دیگر ندارند، از این رسانه استفاده نموده و مخاطبین این رسانه به صورت مستمر و رایگان در محل سکونت، این رسانه را مطالعه می نمایند . البته این رسانه یک ابزار صرفاً تبلیغاتی است و فقط آگهی در آن ها نشر می گردد.

البته بعضی از رسانه ها و روزنامه ها نشریات خود را در یک منطقه خاص و یا یک محدوده منتشر می نمایند و همراه با آن روزنامه در یکی از زمان های مشخص آگهی ها به عنوان ضمیمه آن روزنامه منتشر می گردد که در میان اخبار و گزارش ها این ضمیمه ها که صرفاً به اتفاقات و اخبار یک منطقه می پردازد، فضای مناسبی برای درج آگهی فروشگاه ها و عرضه کنندگان محصولات در یک منطقه خاص می باشد. این رسانه ها امکان ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه یک محصول یا برند در یک منطقه خاص را دارا می باشند همچنین دسترسی به کالا و خدمات در محل یا منطقه ای سریعاً میسر است.

مانند : آگهی در پیک برتر، محله ما، ایران زمین  و…

*آگهی در بانک های اطلاعاتی:

جهت دسترسی مردم به اطلاعات شرکت ها و بنگاه ها، کتاب هایی منتشر و اطلاعات پستی و ارتباطی به صورت رایگان درج و چاپ می گردد. در این رسانه ها اطلاعات مورد نظر به صورت دسته بندی در اختیار عموم بوده و بر اساس نیاز مشتریان و مراجعه کنندگان این دسته بندی ها و دریافت اطلاعات و رقبای آن خدمات به سرعت میسر می باشد و آگهی دهنده در این کتاب ها امکان حضوری بلند مدت را دارا می باشد چرا که این بانک های اطلاعاتی یا کتاب های مرجع ارتباطی حداکثر به صورت سالیانه بروز رسانی و منتشر می شوند. آگهی در این کتاب ها می تواند در بخش های مرتبط و در دسته بندی صورت بگیرد که هنگام جستجوی مشتری یا مخاطب در خصوص یک کالا و خدمات امکان دیده شدن آگهی ممکن بوده و نقش تأثیر گذاری در جایگاه برند و فروش ایفا می نماید. این نوع آگهی، از انواع آگهی ها ی مرسوم می باشد.

مانند : کتاب اول، کتاب مقدم، بانک اطلاعات کرج و …

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(3)

آگهی در نشریات نمایشگاهی:

نمایشگاه، یک مرکز مهم معرفی و نمایش محصول و خدمات می باشد که به دو صورت اختصاصی یا عمومی برگزار می گردد. مجریان نمایشگاه ها جهت بهره مندی صاحبان کالا و خدمات بسته ای در اختیار آن ها قرار می دهند که به نحو مناسبی محصولات خود را معرفی نمایند. در این بسته نمایشگاهی کتاب نمایشگاه نقش مهمی را ایفا می نماید که به عنوان یک بانک اطلاعاتی تخصصی نقش قابل توجهی دارد. بنگاه های اقتصادی با ایجاد غرفه های زیبا و مشتری پسند آگهی خود را در کتاب نمایشگاه منتشر می نمایند. این کتاب ها سال های بسیاری در کتابخانه های شرکت ها حضور چشمگیری دارند.

یکی دیگر از رسانه های نمایشگاهی نشریه ویژه نمایشگاه است که در آن ویژه نامه که فقط در منطقه نمایشگاه عرضه می گردد، غرفه داران آگهی محصول و خدمات خود را با نشان و مشخصات غرفه در این نشریه منتشر می نمایند که جهت دسترسی بازدیدکنندگان از نمایشگاه از غرفه ها آگهی دهنده بسیار تأثیر گذار می باشد. آگهی در نشریات نمایشگاهی یکی دیگر از انواع آگهی ها می باشد.

        سید رضا جمشیدی ( Seyed Reza Jamshidi )

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi