4

انتشار دو جزوه درباره اصول بنیادین حکمرانی خوب+نسخه pdf

  • کد خبر : 124146
  • 09 تیر 1401 - 10:04
انتشار دو جزوه درباره اصول بنیادین حکمرانی خوب+نسخه pdf

کمیسیون «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» اتاق بازرگانی تهران دو جزوه «اصول حکمرانی در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی» و «اصول مبارزه با فساد در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی» را منتشر کرده است که علاوه بر فراهم کردن پشتوانه نظری فعالیت‌های این نهاد‌های بخش خصوصی، اصول بنیادین حکمرانی خوب و اصلاح ساختار آنها را نیز […]

کمیسیون «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» اتاق بازرگانی تهران دو جزوه «اصول حکمرانی در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی» و «اصول مبارزه با فساد در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی» را منتشر کرده است که علاوه بر فراهم کردن پشتوانه نظری فعالیت‌های این نهاد‌های بخش خصوصی، اصول بنیادین حکمرانی خوب و اصلاح ساختار آنها را نیز روشن می‌کند.

انتشار دو جزوه درباره اصول بنیادین حکمرانی خوب

به گزارش دانستنی انلاین ، دهه‌های متمادی است که نهادهای بخش خصوصی در داخل کشورها و در فضای بین‌الملل برای صیانت از حقوق فعالان اقتصادی و پاسداشت مبادله آزادانه به قصد رفع نیازهای بشر، فعالیت دارند. با این حال خود این نهادها نیاز به استقرار نظام حکمرانی خوب، دوری از فساد، چابکی و به‌روزرسانی ساختار و فعالیت‌هایشان دارند و از این رو، به جهت پرهیز از مداخله نهادهای دولتی و حاکمیتی، تلاش‌های نظری و عملی قابل توجهی در جهت پایش و ارزیابی، یافتن نقاط ضعف و اصلاح ساختار خود انجام داده‌اند.

دو نمونه از اقدامات اتاق بازرگانی بین‌الملل (ICC) که می‌تواند پشتوانه نظری استواری برای ارتقا توانمندی نهادهای بخش خصوصی اعم از اتاق‌های بازرگانی و سایر تشکل‌ها فراهم کند تدوین و انتشار دو جزوه کاربردی با عناوین «اصول حکمرانی در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی» و «اصول مبارزه با فساد در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی» است که به تازگی توسط کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران و با همکاری روابط عمومی و معاونت امور بین‌الملل این اتاق ترجمه و منتشر شده است.

این دو جزوه توسط فدراسیون جهانی اتاق‌ها (WCF) و مرکز سازمان‌های خصوصی بین‌المللی (CIPE) تدوین و و در اختیار اتاق‌های بازرگانی سراسر دنیا قرار داده شده است. در جزوه اصول حکمرانی مباحثی مانند ایجاد تشکل‌ها، وظایف و نقش هیئت مدیره، افشا و شفافیت، رابطه با ذینفعان، رفتار منصفانه و یکسان با اعضا به عنوان مالکان تشکل و … مطرح شده و در جزوه اصول مبارزه با فساد نیز به عناصر کلیدی آیین‌نامه قانونی تشکل‌ها، شیوه‌های رعایت اصول مبارزه با فساد و تعامل با ذینفعان پرداخته شده است.

با توجه به این که اخیراً مساله اصلاح قانون اتاق‌های بازرگانی توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیری شده و بخش خصوصی نیز بر ضرورت اصلاح و به‌روزرسانی قانون با حفظ استقلال اتاق تاکید دارد، این جزوات می‌تواند پشتوانه نظری لازم برای اصلاح قانون این نهاد بخش خصوصی باشد.

این دو جزوه را که توسط روابط عمومی اتاق تهران منتشر شده است می‌توانید به طور مستقیم از لینک‌های زیر دریافت کنید یا به بخش نشریات و کتاب‌های اتاق در سایت اتاق تهران مراجعه کرده و در قسمت کتب و جزوات تخصصی دریافت و مطالعه کنید.

اصول حکمرانی در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی

اصول مبارزه با فساد در تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 5 / 5. تعداد امتیازات: 94

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=124146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi