3

انتخاب میز و صندلی کامپیوتر در ۱۱ مرحله!

  • کد خبر : 2864
  • 25 اسفند 1394 - 17:00
انتخاب میز و صندلی کامپیوتر در ۱۱ مرحله!

در این بخش ما ضمن معرفی انواع میز کامپیوتر، به نکاتی که باید حین خرید این کالا مورد توجه قرار گیرد، اشاره می کنیم.

این روزها که کامپیوتر جزو لاینفک زندگی شده است، بازار برخی از کالاهای مرتبط با کامپیوتر هم رونق گرفته است. یکی از این کالاها که با وجود افزایش استفاده از لپ تاپ و تبلت به جای کامپیوترهای خانگی همچنان بازار پرمخاطبی دارد، میز کامپیوتر است. کالایی که نه تنها میزبان خوبی برای لپ تاپ ها به شمار می آید، بلکه در بسیاری از موارد حکم میز کار را برای کاربرانش دارد. به همین دلیل است که میزکامپیوتر همچنان بازاری پرمخاطب دارد.

با توجه به این موضوع در بازار این کالا شاهد عرضه نمونه های گوناگونی در رنگ و نوع و برندهای گوناگون هستیم. این موضوع اگرچه تا حدود زیادی به افزایش قدرت انتخاب خریداران منجر شده است، اما موجب شده است انتخاب یک نمونه کارآمد از میان انبوه نمونه ها سخت شود. به همین دلیل در این بخش ما ضمن معرفی انواع میز کامپیوتر، به نکاتی که باید حین خرید این کالا مورد توجه قرار گیرد، اشاره می کنیم.

معرفی انواع میز کامپیوتر:

میز کامپیوتر دارای انواع گوناگونی است. از میزهای استاندارد و مدیریتی گرفته تا میزهای همراه و… هرکدام کاربران خاص خود را دارند. میزهایی که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم:

۱ – میز استاندارد

میزهای کامپیوتر معمولی ارتفاعی در حدود ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر دارند و برای افرادی با قد نرمال ساخته شده اند. اغلب آن ها دارای صفحه کشویی کیبورد هستند. زمانی که قصد خرید یک میز کامپیوتر استاندارد را دارید، حتماً به نیازهای بعدی خود فکر کنید. این میزها گزینه مناسبی برای نوجوانان و افرادی است که قصد دارند از میز کامپیوتر در خانه استفاده کنند.

۲- میز مدیریتی:

میزهای مدیریتی استادانه تر ساخته شده اند و دارای جزئیات بیشتری هستند. عرض میز به مراتب بیشتر است، اما ارتفاع همان ۵۰ الی ۷۰ سانتی متر باقی می ماند. این میزها اغلب دارای چند کشو و کمد کوچک اضافی نیز هستند.

۳- میزهای L شکل:

این میزها دو تکه هستند و زمانی که این دو تکه کنار هم قرار می گیرند، میز، شکل L پیدا می کند. بهترین مکان برای قرار دادن این مدل میز گوشه های اتاق است. به دلیل آن که همه چیز روی این نوع میزها در دسترس شما قرار می گیرند.

۴ میزهای U شکل:

این میزها از سه بخش اصلی تشکیل می شوند: یک قفسه که در وسط قرار می گیرد و دو میز که در طرفین آن قرار گرفته و شکلی مشابه U را ایجاد می کنند.

این نوع میزها به ویژه برای افرادی که نیاز به مکانی اضافی برای کار کردن دارند و در خانه اتاق اختصاصی برای کار در اختیار ندارند، مناسب هستند. فضایی که این مدل میز اشغال می کند نسبت به همه موارد بیشتر است.

۵ میزهای همراه یا تاشو:

این نوع میزها نمونه های سبک، قابل حمل و چند کاره ای هستند که قیمت ارزانی داشته و مورد توجه برخی از کاربران قرار می گیرند.

میزهای کامپیوتر همراه معمولاَ از نوع تاشو بوده و فضای کمی را اشغال می کنند.

نکات قابل توجه هنگام خرید

بودجه را مشخص کنید:

در حال حاضر میزهای کامپیوتر در برند، مدل و قیمت های گوناگونی به بازار عرضه شده اند. انتخاب مدل و برند باید بر اساس توانمندی شما برای پرداخت مبلغ خرید صورت گیرد. پس قبل از هر چیز بودجه مورد نظر را برای خرید میز کامپیوتر مشخص کنید.

۲-  مشخص کنید که ایرانی می خواهید یا وارداتی:

میزهای ایرانی و خارجی از نظر کیفی تقریباً در یک حد هستند؛ اما از لحاظ قیمت با هم تفاوت بسیار دارند. پس قبل از خرید مشخص کنید که میز کامپیوتر ایرانی می خواهید یا خارجی.

۳-میز را متناسب با فضایی که در اختیار دارید، خریداری کنید:

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید میزان فضایی است که برای میز کامپیوتر جدید خود در نظر گرفته اید. شما به تناسب فضا، می توانید از میان مدل های کوچک یا بزرگی که در بازار موجود هستند، انتخاب عاقلانه ای داشته باشید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید میزی که خریداری می کنید درصورتی که دارای کشوهای زیاد یا محلی برای قرارگیری سایر تجهیزات نظیر چاپگر و… باشد، کار شما را ساده تر می کند.

۴- میزی خریداری کنید که پشت آن راحت باشید:

میزی خریداری کنید که دارای ارتفاع و همچنین وسعت کافی باشد. خرید یک میز با ارتفاع غیراستاندارد بی شک موجب دردسر شما و بروز دردهای عضلانی و… می شود.همچنین اگر بیشتر وقت خود را با کامپیوتر می گذرانید، باید میزی را انتخاب کنید که پشت آن راحت باشید و پاهای خود را بتوانید در داخل آنجا قرار بدهید. مطمئن شوید که در حین نشستن پاها برخوردی با سیم ها نداشته باشند؛ چراکه در صورت بروز چنین برخوردی، یا سیستم از کار می افتد و بسیاری از اطلاعات شما از بین برود، یا این که ممکن است به کاربر شوک الکتریکی وارد شود.

۵- میز استاندارد بخرید:

به غیر از ارتفاع استاندارد میز، باید به این نکته توجه داشته باشید که میزی که خریداری می کنید از لحاظ محل قرارگیری کامپیوتر و تجهیزات جانبی فاصله استانداردی را رعایت کند و همچنین میز به صورتی طراحی شده باشد که هوا به خوبی بین دستگاه ها و دیوار در جریان باشد.

۶-  میز با فضای کاربری کافی خریداری کنید:

فراموش نکنید که ممکن است در حین کار با کامپیوتر مجبور به یادداشت برداری هم بشوید. اگر روی میز شما به اندازه کافی فضا وجود نداشته باشد، نه تنها جای موس، کیبورد، و مانیتور کافی نیست، بلکه امکان قرار دادن کاغذهای یادداشت بر روی میز از شما گرفته می شود.

باید توجه داشت که انتخاب میز عریض مزایای دیگری را نیز با خود به همراه دارد. در صورت لزوم می توانید پرینتر، ظرف غذا، جاخودکاری، عکس های خانوادگی یا هر وسیله دیگری را که می خواهید در دسترس باشد، روی آن قرار دهید.

۷- صفحه کشویی ها بهترند:

برخی از میزهای کامپیوتر دارای محفظه ای کشویی برای قرار دادن کیبورد هستند.

مزیت این طبقات کشویی این است که جای بیشتری به شما می دهند و از نظر ارگونومی برای کسانی که دچار مشکلات مفصلی هستند مناسب تر هستند. از جمله معایب این نوع میزها هم می توان به این نکته اشاره کرد که خیلی شکننده هستند و به راحتی حرکت نمی کنند.

۸- به شکل و شمایل میز اهمیت دهید:

میزها در انواع مستطیل ساده، میزهای ال شکل، یو شکل، گرد و… موجودند و شما به عنوان کاربر باید شکل و شمایل میز را با توجه به فضای در اختیار انتخاب کنید. به طور کلی میزهایی که برای قرار دادن در کنج دیوارها طراحی شده اند، هم از نظر زیبایی بهتر هستند و هم کار کردن با آن ها ساده تر است. میزهای L شکل هم برای چپ دست ها و افرادی که دائماً باید بچرخند مناسب تر هستند و به این ترتیب فضایی ۱۸۰ درجه برای کار کردن در اختیار کاربر قرار می دهند.

۹- میزی بزرگ تر از نیاز امروزتان خریداری کنید:

ممکن است فردا روز قصد خرید مانتیور بزرگ تری را داشته باشید یا در صدد افزایش تجهیزات جانبی نظیر اسکنر، چاپگر و… باشید. به همین منظور به شما توصیه می کنیم اگر فضا به شما اجازه می دهد میزی خریداری کنید که امکان استفاده از تجهیزات بزرگ تر را در آینده نزدیک به شما بدهد.

۱۰- صندلی هم به اندازه میز مهم است؛

زمانی که انتخاب میز تمام شد، باید به انتخاب صندلی مناسب بپردازید. در مورد صندلی باید بدانید که صندلی هم به اندازه میز چه از لحاظ زیبایی و چه برای سلامت کاربر بسیار مهم است.

پس باید صندلی را طوری انتخاب کنید که به راحتی روی آن بنشینید. همچنین با توجه به این موضوع که زمان تایپ کردن کمر باید کاملا صاف باشد و پاها روی زمین قرار بگیرند باید صندلی با چنین ویژگی خریداری کنید.

اگر فکر می کنید هنگام تایپ کردن دچار مچ درد یا کمر درد می شوید، این امکان وجود دارد که اندازه میز و صندلی شما با یکدیگر همخوانی نداشته باشند. ساده از این مسأله نگذرید، به مرور زمان این دردها مزمن شده، ممکن است اختلالات فیزیکی جبران ناپذیری را به شما تحمیل کنند. پس بهتر است صندلی خریداری کنید که ارتفاع آن قابل تغییر باشد. همچنین صندلی خریداری کنید که وزن زیادی نداشته باشد و در عین سبکی از نوع طبی باشد. در صندلی های طبی استانداردهای لازم رعایت شده است و به همین دلیل کاربر کمتر دچار کمر درد و… می شود.

۱۱- از خرید کالای بدون گارانتی جداً خودداری کنید:

خرید کالای بدون گارانتی چه در مورد میز و چه در مورد صندلی کاری اشتباه است. البته گارانتی میز کامپیوتر آن هم نوع ایرانی آن چندان مرسوم نیست؛ اما بهتر است شما از فروشنده درخواست ضمانت کالایی را کنید که به شما می فروشد.

منبع مطالب:

https://www.aftabir.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=2864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi