3

امیر عبداللهیان:آرامش و ثبات کشور خود را در پیوند با ثبات و امنیت منطقه می دانیم

  • کد خبر : 137194
  • 29 آذر 1401 - 17:23
امیر عبداللهیان:آرامش و ثبات کشور خود را در پیوند با ثبات و امنیت منطقه می دانیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین دور کنفرانس بغداد به میزبانی اردن تاکید کرد که گفت وگو بین کشورهای منطقه برای رسیدن به یک فهم مشترک به منظور برقراری صلح و ثبات یک گزینه نیست بلکه یک ضرورت است. به گزارش دانستنی آنلاین، حسین امیر عبداللهیان در سخنرانی خود در دومین دور کنفرانس […]

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین دور کنفرانس بغداد به میزبانی اردن تاکید کرد که گفت وگو بین کشورهای منطقه برای رسیدن به یک فهم مشترک به منظور برقراری صلح و ثبات یک گزینه نیست بلکه یک ضرورت است.

به گزارش دانستنی آنلاین، حسین امیر عبداللهیان در سخنرانی خود در دومین دور کنفرانس بغداد در اردن از میزبانی دولت و ملت اردن تشکر و قدردانی کرد و گفت: این کنفرانس با مشارکت کشورهای منطقه برای نشان دادن حمایت ما از عراق و تاکید بر تلاش های عراق برای همکاری بین کشورهای منطقه است.

وی افزود: امیدورام که در سایه این نشست ها به منطقه ای باثبات، شکوفا و قوی برسیم.

عبداللهیان تاکید کرد: گفت وگو بین کشورهای منطقه برای رسیدن به یک درک مشترک به منظور برقراری ثبات و صلح یک گزینه نیست بلکه ضروری است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن روابط خود با کشورهای همسایه عراق را توسعه داده است و بر حمایت از کشور عراق و دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در راستای تحقق شکوفایی این کشور تاکید می کند.

وی تصریح کرد: افزایش تبادل تجاری و نشست های دوجانبه با مسئولان بلندپایه در منطقه و برگزاری کمیسیون های اقتصادی و سیاسی مشترک و تقویت جنبه های همکاری همه و همه نشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی ایران به همسایگان و منطقه است.

عبداللهیان گفت: ما آرامش و ثبات و امن کشور خودمان را در پیوند با ثبات و امنیت همه منطقه می دانیم و برهمین اساس سیاست ثابت ما که تغییر نکرده است، پرهیز از جنگ و کمک به بازیابی امنیت و ثبات بوده است. ما پاکترین خونها و شجاعترین فرزندان خود را برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه که آن را امنیث و ثبات خودمان می دانیم، در مصاف با داعش و در کنار دولت و ملت عراق و سوریه به میدان بردیم.

وی گفت: امروز در آستانه سالگرد ترور ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و یارانشان، به روح بند آنها ادای احترام می کنیم./ایرنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=137194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi