2

امنیت سایبری فناورى ۵G در جهان چگونه است؟

  • کد خبر : 32877
  • 24 اکتبر 2018 - 10:07
امنیت سایبری فناورى ۵G در جهان چگونه است؟

متخصصان فناوری اطلاعات باتوجه به توسعه فناورى ۵G، در نشست تجارى AT&T2018 گرد‌هم آمده‌اند تا درباره آینده امنیت سایبری فناورى ۵G در جهان گفتگو کنند.

:متخصصان فناوری اطلاعات باتوجه به توسعه فناورى ۵G، در نشست تجارى AT&T2018 گرد‌هم آمده‌اند تا درباره آینده امنیت سایبری فناورى ۵G در جهان گفتگو کنند.اینترنت اشیا یا به اختصار IOT در سال‌هاى اخیر رونق زیادى در بین شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهاى یافته و این امر محدودیت‌هاى ارتباطى فناورىLTE  ۴G را نمایان ساخته است.

این مطلب را هم بخوانید: اینترنت اشیا یا IOT چیست و چه کار می کند؟

این محدودیت‌ها باعث شده است که عبارت ۵G به یک کلمه کلیدى در صنعت فناورى تبدیل شود. این فناورى براى نسل بعدى اتصال به دستگاه‌هاى IOT مناسب‌تر است.

بررسی امنیت سایبری فناورى ۵G در نشست تجارى AT&T2018

باتوجه به توسعه فناورى ۵G در آینده، یک گروه از متخصصان فناورى و امنیت تلفن همراه در نشست تجارى AT&T2018 حضور یافتند. این گروه از متخصصان فناورى در مورد پیامدهاى آتى امنیت سایبری فناورى ۵G بحث و گفتگو کردند. این گروه شامل ریتا مارتی، معاون دفتر امنیت AT&T؛ جان ماریینیو، معاون  CTIA درامور فن آوری و امنیت سایبری؛ براون هندریکس، رئیس سیاست و امور‌عمومی شرکت نوکیا در آمریکا و باب غفاری، مدیر مرکز داده‌های اینتل مى‌باشد.

جان ماریینیو در ابتداى این نشست از چشم انداز هیجان‌انگیز شبکه ۵G نظیر افزایش پهناى باند، بهبود قابل توجه سرعت و کاهش زمان تاخیر سخن گفت. براون هندریکس موارد استفاده از فناورى ۵G در برچسب گذارى تجهیزات بیمارستانى، کمک به مدیریت منابع، بهبود زیرساخت‌هاى ارتباطى و آب و برق و … را برشمرد. با این حال، با ورود فناورى‌هاى جدید، تهدیدات جدید نیز نمایان مى‌شوند. هندریکس در این باره مى‌گوید: درحالى که فناورى ۵G مجموعه‌اى از چالش‌ها را با خود دارد اما لزوما این بدان معنى نیست که این چالش‌ها سخت‌تر از قبل بوده بلکه کمى متفاوت است.

نظرات متخصصان فناورى و امنیت تلفن همراه درباره امنیت سایبری فناورى ۵G

در حقیقت، امنیت سایبری فناورى ۵G حتى بهتر نیز هست. در حال حاضر شبکه‌ها تاحدى یکپارچه هستند. اما ماریو مى‌گوید این توابع در ۵G مجازى مى‌شوند و فرصتى براى امنیت بهتر را فراهم مى‌سازند. مجازى‌سازى به معناى احراز هویت متقابل بین شبکه‌ها و کاربران است. وى مى‌افزاید: توانایى تشخیص تهدیدات و تایید هویت کاربران در فناورى ۵G بیش از پیش قابل پیاده‌سازى است.

5G-hovering-antennas.jpg

تمام اعضاى این گروه تاکید کردند که چگونه رویکرد امنیتى فعلى بر مبناى اشتباهاتى که در شبکه‌هاى قبلى رخ داده، ایجاد شده است. براى مثال، هندریکس گفت: شش یا هفت سال پیش با نگاه کردن به حفره‌هاى امنیتى فناورى LTE  شروع به بررسى امنیت فناورى ۵G نمودند‌. جان ماریینیو مى‌گوید: فناورى ۵G به تمام آنچه ما در مورد چالش‌هاى پیشین مى‌دانیم اشاره داشته و همچنین بر مبناى حفظ حریم خصوصى طراحى شده است. او همچنین گفت: در حال حاضر امنیت بیش از پیش دگرگون و پویاتر شده است.

لزوم رعایت نکات امنیتى توسط کاربران براى حفظ امنیت شبکه

ماریینیو و هندریکس مى‌گویند: یکى از بزرگترین مشکلات در امنیت سایبرى، همچنان ضعف کاربران است. رعایت نکات امنیتى توسط کاربران براى حفظ امنیت شبکه ضرورى است. بنابراین ورود و نظارت بر فعالیت کاربران با معرفى فناورى ۵G نیز همچنان مهم خواهد بود. هندریکس گفت: نه تنها رعایت نکات امنیتى کاربران خطرناک است بلکه رعایت نکات امنیتى توسط افرادى که براى تعمیر و نگهدارى شبکه وارد مى‌شوند نیز لازم و و ضرورى است. به گفته هندریکس چشم انداز فوق العاده فناورى ۵G، ایده خودکارسازى تشخیص و کاهش تهدیدات است که امیدوارم برخى از مسائل و مشکلات مردم در خصوص امنیت سایبری فناورى ۵G را از بین ببرد، زیرا دست کم در شبکه باید این کار را انجام دهد.

ماریینیو در پایان مى‌گوید: امنیت یک کار تیمى است. شما باید همه را درگیر کنید. این کار با ایجاد آگاهى براى کارکنان در مورد پیامدها و خطرات عدم رعایت نکات امنیتى فراهم مى‌شود. وى ادامه داد: اگر شما خطرات را به افراد بگویید به احتمال زیاد آنها موضوع را خواهند پذیرفت.

منبع: پلیس فتا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi