2

امارات؛ برترین کشور خاورمیانه در انجام مسئولیت اجتماعی

  • کد خبر : 84492
  • 08 تیر 1400 - 16:54
امارات؛ برترین کشور خاورمیانه در انجام مسئولیت اجتماعی

برمبنای گزارش سالانه سی اس آر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، امارات کشوری پیشگام در عرصه انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکتها و اطلاع رسانی در این حوزه است. هدف از این گزارش چیست؟  به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، این گزارش توسط مرکز مطالعاتی C&B YOUGOV با هدف ارزیابی اهمیت موضوع انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط […]

برمبنای گزارش سالانه سی اس آر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، امارات کشوری پیشگام در عرصه انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکتها و اطلاع رسانی در این حوزه است.

  • هدف از این گزارش چیست؟ 

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، این گزارش توسط مرکز مطالعاتی C&B YOUGOV با هدف ارزیابی اهمیت موضوع انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکت‌ها در کشورهای خاورمیانه و دیگر کشورهای منطقه و میزان سرمایه گذاری در این زمینه انجام شده است.

  • امارات؛ فعال ترین کشور در انجام مسئولیت‌های اجتماعی

بر مبنای این گزارش، ۸۲ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه، کشور امارات را به عنوان فعال ترین کشور در انجام مسئولیتهای اجتماعی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی کرده اند و ۶۲ درصد اظهار کردند اطلاعات کافی در مورد انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها دریافت می کنند. این اطلاعات شامل فعالیتهایی می شود که هر یک از شرکتها در این حوزه انجام می دهند و در مورد میزان تاثیر گذاری این سیاستها روی جامعه و محیط زیست نیز اطلاعات دقیقی دریافت می کنند.

  • انجام مسئولیت اجتماعی؛ تاثیرگذار در جذب نیروهای توانمند

۶۰ درصد از افراد مورد مطالعه تاکید کردند تمایلی برای همکاری با شرکتهایی که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی فعال نیستند، ندارند. این همکاری هم شامل اشتغال در شرکت و هم شامل خرید کالاها و خدمات عرضه شده توسط شرکت مذکور می شود. مدیران ارشد شرکتها هم اعلام کردند حضور فعال آنها در حوزه مسئولیت اجتماعی، در جذب نیروهای توانمندتر و آگاه تر تاثیر زیادی دارد و از طرف دیگر وجود نیروهای قوی تر در شرکتها می تواند رشد درآمد و سودآوری شرکت را به همراه بیاورد.

در این گزارش آمده است:« یک نفر از هر ۵ مدیر ارشد فعال در شرکتهای اماراتی بر این باورند که انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکت آنها در جذب نیروهای توانمند بسیار اثر گذار است و بقیه تاثیر این مساله را کم ارزیابی کردند.»

  • تغییر دیدگاه تصمیم گیران بزرگ اماراتی

نکته مهمی که در این گزارش وجود دارد تغییر دیدگاه تصمیم گیران بزرگ اماراتی در مورد انجام مسئولیتهای اجتماعی است. بررسی ها نشان داده است ۸۰ درصد از تصمیم گیران بزرگ اماراتی دیدگاهشان نسبت به انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها تغییر کرده است و این مساله را موضوعی مهم تلقی می کنند. تصمیم گیران بزرگ اقتصادی اماراتی بر این باورند شرکتها ضمن ایجاد درآمد و فرصت شغلی، باید مسئولیتهای خود را نیز در مقابل جامعه انجام دهند. به همین دلیل خدمات بیشتر به شرکتهایی می دهند که در این حوزه فعال هستند. این تغییر دیدگاه در دوره همه گیری کرونا بیش از پیش شده و حال به موجی تازه در میان سران امارات تبدیل شده است.

مسئولیت اجتماعی شرکت ها 

 

انتهای پیام/// 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=84492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi