4

افتتاح چهار پروژه در پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور

  • کد خبر : 139617
  • 12 اسفند 1401 - 8:33
افتتاح چهار پروژه در پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور

دانستنی آنلاین:در حاشیه مراسم افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، چهار پروژه دیگر به بهره‌برداری رسید. به گزارش دانستنی آنلاین:در این مراسم  که به صورت ویدئوکنفرانسی جتمع پتروشیمی پارس گلایتور، واحد یوتیلیتی و پست برق پتروشیمی دماوند، مخازن ۹ گانه پتروشیمی سبز عسلویه و بلوک […]

دانستنی آنلاین:در حاشیه مراسم افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، چهار پروژه دیگر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دانستنی آنلاین:در این مراسم  که به صورت ویدئوکنفرانسی جتمع پتروشیمی پارس گلایتور، واحد یوتیلیتی و پست برق پتروشیمی دماوند، مخازن ۹ گانه پتروشیمی سبز عسلویه و بلوک دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پارس جنوبی افتتاح شد.

پالایشگاه طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین پالایشگاه بخش خشکی این میدان مشترک گازی وظیفه پالایش گاز ترش برداشت‌شده از سکوهای این فاز در دریا را به‌عهده دارد.

این پالایشگاه سیزدهمین پالایشگاه میدان مشترک پارس جنوبی است و با تکمیل آن دیگر پالایشگاهی برای این میدان مشترک ساخته نخواهد شد.

اعتبار پروژه فاز 14 پارس جنوبی 5.2 میلیارد دلار است

سکوهای این فاز پیش‌تر در موقعیت خود نصب شده بودند و چهار ردیف شیرین‌سازی گاز این پالایشگاه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ هم‌زمان با آغاز به‌کار دولت سیزدهم عملیاتی شدند.

اعتبار اجرای مگاپروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی برای حفاری، ساخت و نصب سکوهای دریایی، تأمین و اجرای خطوط لوله دریایی و تأسیسات دریایی برابر با ۵.۲ میلیارد دلار بود.

این فاز که ایرانی‌ترین فاز پارس‌جنوبی نیز لقب گرفت با استفاده ۷۰ درصدی از تجهیزات ایرانی، رکورد استفاده از تجهیزات ایرانی در پروژه‌های مشابه خود را شکست.

با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شهری (متان) و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد، همچنین سالانه یک میلیون تن گاز مایع (ال‌پی‌جی) و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=139617

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi