2

اعتماد به جوانان شعار امروز ما نیست بلکه آن را در زمان دفاع مقدس نیز تجربه کرده ایم

  • کد خبر : 30364
  • 26 جولای 2018 - 12:00
اعتماد به جوانان شعار امروز ما نیست بلکه آن را در زمان دفاع مقدس نیز تجربه کرده ایم

اعتماد به جوانان شعار امروز ما نیست بلکه آن را در زمان دفاع مقدس نیز تجربه کرده ایم

مشاور وزیر کشور درامور ایثارگران: اعتماد به جوانان شعار امروز مانیست چرا که آن را در جنگ تجربه کرده ایم.

به گزارش افشین اروس خانی خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران کشور در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران فرمانداری شهرقدس در رابطه با هشت سال جنگ تحمیلی ایران بیان کرد: ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله با دستانی خالی با دشمن مقابله و آنان را به زانو در آوردیم بدون آن که یک وجب از خاک ایران را از دست دهیم ،ما در این دوران گنجی بدست آوردیم که با مدیریت جهادی واقتصاد مقاومتی را یاد گرفته ایم .
وی اظهار داشت:اعتماد به جوانان شعار امروز ما نیست بلکه آن را در جنگ تجربه کرده ایم، چرا که فرماندهان لشگریان ما با سنین کمتر از28سال بودند و جوان گرایی را به ما آموختند.
وی افزود :فرهنگ ایثار و شهادت زمانی به کمک ما می آید که عمل و شعار ما یکی باشد ،در هشت سال دفاع مقدس شعار معنایی نداشت و تنها عمل بود اما هم اکنون به غیر از نوسازی معنوی و نوسازی فرهنگ ایثار و شهادت راهی نداریم.
علیرضا یاوند عباسی در خصوص شورای عالی و ترویج توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد :شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت براساس ماده63 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگرام تاسیس شده و ریاست آن برعهده ی رییس جمهور و دبیر شورا رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران است که خیلی از دستگاه ها در آن عضو هستند.
باوندعباسی بیان کرد: موضوع ایثارگران به عنوان یک موضوع برجسته و فرابخشی در تمامی حوزه ها تعریف شده است و در شهرستان ها موضوعات مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت باید پیگری شود که فرمانداران و استانداران مسئول هماهنگی تمامی حوزه های سیاسی، فرهنگی هستند.

یاوند عباسی گفت :یک ایین نامه و دستور العمل استانی در رابطه با شورای عالی، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت موجود هست که در تمامی استانداری ها در حال اجرا می باشد، رییس این شورا استاندار و دبیر آن مدیر کل بنیاد شهید است.
وی در ادامه افزود: مشاوران فرماندارن و استانداران ضمن نظارت بر اجرای قوانین و مقررات ایثارگران در شهرستان ها و استان ها می بایست با تمام دستگاه ها تعامل و همکاری داشته باشند، قوانین و مقررات را شرح داده و رفع ابهام کنند.

یاوند عباسی در رابطه با چگونگی ورود فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیان کرد:هم اکنون تعدادی از یادگاران آن دوران در کنار ما حضور دارند اما شاید فردا این یادگاران حضور نداشته باشند که بخشی از ان با المان سازی می تواند ماندگار باشد، نسل های آینده چگونه باید نقش ایثار و شهادت را حس کنند و یاد آن دوران در ذهنشان تداعی کنند، باید یک نماد و یا المانی از هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم.

مشاور وزیر امور ایثارگران کشور در خصوص معارف انقلاب اسلامی گفت:انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت ها ،شکنجه ها و اتفاقات بسیاری بوده که بعد از آن هشت سال دفاع مقدس اتفاق اوفتاد، انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس گم شده است و ما نتوانستیم معارف اتقلاب اسلامی را استخراج کنیم.

وی در رابطه با مناسب سازی فضای داخلی و یا معابر شهری برای معلولین ،جانبازان اظهار داشت:اگر فرد معلول یا جانبازی نتواند از سکوی سالن بالا برود به دلیل نبود فضای مناسب رفت و آمد معلولین و جانبازان باید با کمک چند نفر در جایگاه قرار گیرد، افرادی که کمک کرده اند فکر می کنند به آن ها احترام گذاشته اند در حالی که بی احترامی به شخص جانباز یا معلول است که نتواتد به راحتی در جایگاه قرار بگیرد به دلیل عدم مناسب سازی فضای, داخلی و یا معابری شهری که این خود ضعف بزرگی در جامعه است.

یاوند عباسی در رابطه با فرق رزمندگان ارتش و سپاه بیان کرد:در سند راهبردی یکی از مصوباتی که به تمامی مراکز ابلاغی شده است، سه چهارم حضور رزمندگان کادر نیرو های مسلح سپاه و ارتش داوطلبی محسوب شده ، کارت برای آن ها نیز صادر گردید و یکسان هستند.

مشاور وزیر کشور در پایان در رابطه با حق بیمه و درمان خانواده شهدا تصریح کرد:ابتدا قرارداد بنیاد شهید با بیمه ایران بوده است که به دلیل بدهی سنگین بنیاد شهید به بیمه ایران بیمه قرارداد را لغو می کند و در حال حاضر بنیاد شهید با بیمه دی که بسیار خدمات کمتری دارد قرارداد بسته است و امیدواریم این موضوع در آینده رفع و خدمات مطلوبی ارائه گردد.

افشین اروس خانی _ خبرنگار امور استان ها
پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi