2

استاندارد موتورهای دیزل خودروهای تجاری ارتقا می یابد

  • کد خبر : 67769
  • 05 اسفند 1398 - 11:16
استاندارد موتورهای دیزل خودروهای تجاری ارتقا می یابد

دانستنی آنلاین: مدیرعامل شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو از ارتقای سطح آلایندگی موتورهای دیزل خودروهای تجاری ایران خودرو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، مهدی رجبعلی در این باره گفت: موتورهای دیزل ۳۵۵ که توسط ایدم با سطح داخلی سازی بالا تولید می شود، در اولویت ارتقای استاندارد آلایندگی قرار دارد. او گفت: […]

دانستنی آنلاین: مدیرعامل شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو از ارتقای سطح آلایندگی موتورهای دیزل خودروهای تجاری ایران خودرو خبر داد.

ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، مهدی رجبعلی در این باره گفت: موتورهای دیزل ۳۵۵ که توسط ایدم با سطح داخلی سازی بالا تولید می شود، در اولویت ارتقای استاندارد آلایندگی قرار دارد.

او گفت: استفاده از سیستم های سوخت رسانی و پس پالایشی جدید در موتورهای دیزل آلایندگی آن را به سطح استانداردهای مورد نظر خواهد رساند.

وی اقتصاد استفاده از این موتور را بسیار بزرگ و قابل ملاحظه خواند و گفت: عدد توسعه این موتور با توجه به سودآوری تجاری آن ناچیز است. کالیبراسیون این موتور به سطح استاندارد یورو ۵ نیازمند تجهیزات ویژه ای است.

رجبعلی از همکاری با سه شرکت ایدم،‌ ایران خودرو دیزل و بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای کالیبراسیون و تست این موتور خبر داد و گفت: تجهیزاتی که در اختیار این شرکت ها بود در محل مشترکی تجمیع شد و اتاق ویژه ای برای کالیبراسیون و تطابق موتور با استانداردها ایجاد شده است.

ارایه ارتقای موتورهای دیزل

وی ادامه داد: در مدت کم تر از یک ماه توانستیم اتاق تست را در نزدیکی تهران راه اندازی کنیم و یقینا تا پایان سال مدارک فنی ارتقای موتورهای دیزل را ارایه خواهیم کرد.

مدیرعامل ایپکو تصریح کرد: امکان استفاده از این مرکز توسط تجاری سازان دیگر و حتی رقبای ایران خودرو نیز وجود دارد.

وی با بیان این که پرش فن‌آوری بسیار مهمی اتفاق افتاده افزود: فن‌آوری سوخت رسانی موتور ۳۵۵ بهبود یافته و میزان مصرف سوخت آن کم و سطح آلایندگی آن به یورو ۵ خواهد رسید، با توجه به سیستم های پیشرفته در آن، امکان ارتقا به استاندارد یورو ۶ نیز وجود دارد.

گفتنی است این موتور در محصولات واگن هود و اتوبوس های شهری ایران خودرو دیزل مورد استفاده قرار می گیرد. در بازسازی اتوبوس های فرسوده نیز در صورت درخواست می توان از موتور ۳۵۵ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ استفاده کرد.

منبع: ایکوپرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=67769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi